Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bara jag som enbart kör Windows på min Mac?


Byggarebob

Rekommendera Poster

Som topic!

 

Är det bara jag som enbart kör Windows på min Mac? (alu iMac)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar
Carlisle_united

Antagligen...

Vi som har mac brukar köra det pga OSX annars känns det liksom fullkomligt meningslöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som att säga att jag köpt en Porche, men jag använder den för att köra sopor med.. :sarcastic:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som att säga att jag köpt en Porche, men jag använder den för att köra sopor med.. :sarcastic:

:tarskratt: Vad får du allt ifrån!

 

Nejmen jag undrar också varför egentligen man skaffar Mac och sedan väljer att enbart ha Windows. Jag är allvarligt intresserad varför du har gjort detta val. Både och kan jag förstå men det här... nej, jag för det inte att gå ihop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prestandan i macen är väl inget utöver det vanliga direkt, och macarna brukar ju anses vara rätt dyra, så varför???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig riktigt tyckt om OS X, känns som att man inte har riktigt koll på saker och ting men det är nog bara för att jag är för lat för att lära mig det.

 

Jag köpte iMacen för att jag tycker den är snygg helt enkelt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte iMacen för att jag tycker den är snygg helt enkelt!

Detta är en helt rimlig förklaring, även om många inte delar din syn på saken. Jag har ännu till denna dag inte sett en enda snygg pc. Men ge gärna OS X en chans när du inte behöver tänka på annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis det är väl nån här eller på 99 som har en förståndshandikappad son/dotter som inte kan använda Windows men leker runt i Os X, där han/hon startar program och liknande.

Det jag vill säga är att det är väldigt pedagogiskt och enkelt att lära sig, prova

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

julle_ironrose

Jodå vi har VISTA och OS X installerat på vår imac!

 

Det fungerar utmärkt - används bara när någon spelar något spel som inte finns för os x.

Annars använder jag bara OS X

 

OS X, iLife och iWork är så bra att arbeta med tycker hela min familj.

 

Såg inte det lilla ordet BARA i inlägget. Därav mitt felaktiga inlägg. :blushing:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är en helt rimlig förklaring, även om många inte delar din syn på saken. Jag har ännu till denna dag inte sett en enda snygg pc. Men ge gärna OS X en chans när du inte behöver tänka på annat.

 

Lenovo Thinkpad e ju så ful så den faktist e snygg. (ända datorn som jag kan tänka mig pc väg)

 

Att trådskapren har gjort detta me just en Imac gör ju det hela mer förståligt för så vitt jag vet så finns ingen "all in one" pc om man bortser från dells s**t.

 

Använd vad du trvis med om du hade kört enbart windows på en Mac Pro så hade jaf nog skrattat men imac har ingen motsvarighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att bara windows på en mac pro är mer tillåtet än på en imac, för mac pro'n har ju mycket bättre prestanda och man kan uppgradera den, och så är den ju mycket som än vanlig windows burk, så den skulla vara perfekt för gamern...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att bara windows på en mac pro är mer tillåtet än på en imac, för mac pro'n har ju mycket bättre prestanda och man kan uppgradera den, och så är den ju mycket som än vanlig windows burk, så den skulla vara perfekt för gamern...

 

 

Men man lär väll kunna få en billigare pc med samma speccs? Imacen har ju ingen pc motsvarighet MacPro:n är ju som en bra pc bara att den kör MacOSX?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som att säga att jag köpt en Porche, men jag använder den för att köra sopor med.. :sarcastic:
Ja just det, för sopor ger ju virus eller ;)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att köpa en mac för att köra windows är rent pengaslöseri. Finns billigare laptops än macbook pro som klara win lika bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar man bort OS X från Macen får man en hejdlöst vacker dator. Tar man bort utseendet får man en PC.

 

Nu finns det inga riktigt bra PC-motsvarigheter till iMac (men är på väg!), så det är fullt förståeligt vissa vill ha en dator av iMacs design men inte känner för att byta operativsystem. Hade jag däremot varit på marknaden efter en laptop eller tower med avsikten att enbart köra Windows hade jag nog valt en HP Pavilion respektive byggt en egen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just motsvarande Mac Pro går ju inte att få så himla mycket billigare om man köper en PC istället, så det är ju inget pengaslöseri (iMacen är inte så himla dyr heller), däremot, vad jag har förstått, utan att ha någon praktiskt erfarenhet, just när det gäller Mac Pro med 2 proc. på 2 eller 4 kärnor, så är det just där som Mac OS X briljerar, där 64bitars Windows har väldigt mycket problem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch varför verkar alla så upprörda, det är väl en helt okej anledning att köpa en iMac, att den är snygg? Är väl tom en mkt bra anledning, och inte värre än att lägga pengarna på en snygg klädhängare eller nåt :)

 

Fast jag tycker ändå du ska ge OS X en andra chans, när du kommit in är det inte så kul att gå tillbaka till Windows kan jag säga, men smaken är ju delad :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som enbart kör Windows på min Mac? (alu iMac)

Förmodligen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som topic!

 

Är det bara jag som enbart kör Windows på min Mac? (alu iMac)

 

Jag blir lite tveksam när din signatur säger något annat, men jag önskar dig ändå lycka till med ditt val !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jägermeister
Som topic!

 

Är det bara jag som enbart kör Windows på min Mac? (alu iMac)

Du är kanske inte ensam. Men hur som helst, de som väljer att endast köra Windows på sin Mac har jag ingen vidare förståelse för måste jag säga. Enda förklaringen jag kan komma på är att man helt enkelt inte testa Mac OS X. Har man testat Mac OS X och kört det några dagar är man fast.

 

När jag nu ibland sätter sig vid en PC och kikar på Windows känns det bara väldigt gammalmodigt. Jag är ny Mac användare sedan några få månader.

 

Mac OS X, överlägset Windows - punkt slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha köpa mac och sen inte avända osx. är lite väl fel tänkt?!

köper jag en bil men jag tar och går ist samma sak? :D köper jag par byxor, ne går naken ist :P

köper jag ett hus, ne bor ute ist :D så kan man resunera ^^=DD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...