Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macspotting!


Hetzbarn

Rekommendera Poster

Dom hade med en Ipod touch alternativt Iphone på oscarsgalan om någon såg den =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • Svars 756
  • Created
  • Senaste svar

På kartongen till Sony Ericsson HCB-100 hittar vi en iBook G4:

 

post-21604-1204709661.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carolina Gynning skrev sitt cv på en mac igår på "i huvudet på Gynning". (vet inte varför jag ser på skiten fortfarande <_< )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är visserligen inte från film eller tv, men när jag läst Stieg Larssons "Män som hatar kvinnor" kom jag över det här:

 

..."Ryggan innehöll hennes vita Apple iBook 600 med 25 Gb hårddisk och 420 Mb RAM, tillverkad i januari 2002 och försedd med en 14-tums bildskärm. Vid köptillfället hade den utgjort Apples state of the art."

 

Och sedan, på nästa sida:

 

..."Hon fastnade inte oväntat för det bästa tänkbara alternativet: den nylanserade Apple PowerBook G4/1.0 GHz i aluminiumchassi med en PowerPC 7451 processor med AltiVec Velocity Engine, 960 Mb RAM och en 60 Gb hårddik. Den hade bluetooth och inbyggd cd- och dvd-brännare.

Den hade framförallt laptopvärldens första 17-tums bildskärm med NVIDIA-grafik och en upplösning på 1440x900 pixel som chockerad PC-förespråkarna och utklassade allt annat på marknaden.

Det var de bärbara datorernas Rolls Royce i form av hårdvara, men det som verkligen triggade Lisbeth Salanders ha-begär var den enkla finessen att tangentbordet försetts med bakgrundsbelysning...."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är visserligen inte från film eller tv, men när jag läst Stieg Larssons "Män som hatar kvinnor" kom jag över det här:

 

..."Ryggan innehöll hennes vita Apple iBook 600 med 25 Gb hårddisk och 420 Mb RAM, tillverkad i januari 2002 och försedd med en 14-tums bildskärm. Vid köptillfället hade den utgjort Apples state of the art."

 

Och sedan, på nästa sida:

 

..."Hon fastnade inte oväntat för det bästa tänkbara alternativet: den nylanserade Apple PowerBook G4/1.0 GHz i aluminiumchassi med en PowerPC 7451 processor med AltiVec Velocity Engine, 960 Mb RAM och en 60 Gb hårddik. Den hade bluetooth och inbyggd cd- och dvd-brännare.

Den hade framförallt laptopvärldens första 17-tums bildskärm med NVIDIA-grafik och en upplösning på 1440x900 pixel som chockerad PC-förespråkarna och utklassade allt annat på marknaden.

Det var de bärbara datorernas Rolls Royce i form av hårdvara, men det som verkligen triggade Lisbeth Salanders ha-begär var den enkla finessen att tangentbordet försetts med bakgrundsbelysning...."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

många av de bärbara i criminal minds är mbp, men äpple-märket på locket är täckt med ett klistermärke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gynning med macbook och macbook pro ;)

 

från senaste avsnittet av I Huvudet på Gynning :)

post-30229-1204857413.png

post-30229-1204857419.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon gissa serien får den ett popcorn med konstigt salt på!

post-25564-1204924434.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är visserligen inte från film eller tv, men när jag läst Stieg Larssons "Män som hatar kvinnor" kom jag över det här:

 

..."Ryggan innehöll hennes vita Apple iBook 600 med 25 Gb hårddisk och 420 Mb RAM, tillverkad i januari 2002 och försedd med en 14-tums bildskärm. Vid köptillfället hade den utgjort Apples state of the art."

 

Och sedan, på nästa sida:

 

..."Hon fastnade inte oväntat för det bästa tänkbara alternativet: den nylanserade Apple PowerBook G4/1.0 GHz i aluminiumchassi med en PowerPC 7451 processor med AltiVec Velocity Engine, 960 Mb RAM och en 60 Gb hårddik. Den hade bluetooth och inbyggd cd- och dvd-brännare.

Den hade framförallt laptopvärldens första 17-tums bildskärm med NVIDIA-grafik och en upplösning på 1440x900 pixel som chockerad PC-förespråkarna och utklassade allt annat på marknaden.

Det var de bärbara datorernas Rolls Royce i form av hårdvara, men det som verkligen triggade Lisbeth Salanders ha-begär var den enkla finessen att tangentbordet försetts med bakgrundsbelysning...."

Illa dold produktplacering, som jag kallade det för tidigare i tråden... :borstatanderna:

https://forum.macworld.se/index.php?s=&...st&p=705813

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

boomhowler

Har för mig att det används ganska många macar i serien Eureka.. De har iaf ett par iMac:ar (de vita) och ett gäng av förra generationens tangentbord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Illa dold produktplacering, som jag kallade det för tidigare i tråden... :borstatanderna:

https://forum.macworld.se/index.php?s=&...st&p=705813

 

Jag tycker iof att det passar att dom verkligen räknar upp det speciella och coola med hennes spacade datorutrustning. Det passar hennes karaktär att man beskriver dom så noggrant...

Men visst är det lite produktplacering, men jag tycker det finns många värre i filmer...

Typ iRobot... osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gynning med macbook och macbook pro ;)

 

från senaste avsnittet av I Huvudet på Gynning :)

 

 

Rätta mig om jag har fel, men är det inte en PB 12" Carolina har på översta bilden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jomen visst är det en Powerbook 12", jag tänkte samma sak.

 

För övrigt råkade jag zappa över till Gene Simmons Family Jewels (det var typ Osbourne-family realityserie, fast för Gene Simmons familj), och noterade en iBook hos sonen, en Powerbook / Macbook Pro hos dottern, en äldre Apple-skärm hos hans fru och han själv tycktes ha en Powerbook / Macbook Pro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

det är en 12" PowerBook G4 som Gynning har

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gynning med macbook och macbook pro ;)

 

från senaste avsnittet av I Huvudet på Gynning :)

 

 

Macen hon har under armen ser lite väl stor ut för att kunna vara en Macbook också? eller har jag fel? (; Jag tycker det ser ut som en 17" Macbook Pro, eller Powerbook 17".. rätta mig om jag har fel..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag råkade bläddra förbi gynning också (skäms) , tror det är samma dator men att den scenen var överexponerad , eller att ljuset reflekterades bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag råkade bläddra förbi gynning också (skäms) , tror det är samma dator men att den scenen var överexponerad , eller att ljuset reflekterades bara.

 

Men den ser väldigt stor ut! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker iof att det passar att dom verkligen räknar upp det speciella och coola med hennes spacade datorutrustning. Det passar hennes karaktär att man beskriver dom så noggrant...

Jo det stämmer ju... :borstatanderna: även om det störde mig lite när jag läste böckerna, att det var formulerat som precis ur Apples produktkatalog...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon gissa serien får den ett popcorn med konstigt salt på!

THE OC!!!!!!!!11

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

såg nu i LA ink att det var 2 personer som hade en iPhone :)

 

Bild1.png

 

Bild2.png

 

(vet dock inte om den passar in här efter som det är Macspotting, men tänkte att iPhone är ju apple så... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Tjo Tjo ^^. Jag läser en manga som heter Keroro och i den mangan är varje dator en mac ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självaste Reyn Ouwehand kör mac :)

hehe, bland artister är det väl lättare att räkna de som sitter på pc än mac.

bland annat såg man Manu Chaos mac i Kobra för ett tag sen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...