Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macspotting!


Hetzbarn

Rekommendera Poster

Dexter är en bra serie om man vill macspotta ;)

Man ser hans MBP i nästan alla avsnitt!

 

Även i Californication där han tröttnar på sin gamla pc som inte fungerar och går in i en apple store och skriver sin artikel där i butiken ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 756
  • Created
  • Senaste svar
Carrie är för mig den eviga Mac-stilikonen.

 

Hon har dock inte det i de första säsongerna (Flickvännen fick boxen i julklapp så vi har plöjt igenom dom :S)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min favorit av Macspotting är från Independence Day. Där räddar ju hjälten världen med hjälp av ett virus programmerat på en Mac. Ironi är underbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såvitt jag har märkt använder dom bara Mac's datorer i One Tree Hill. Med undantag av en gång kanske. Grejjen är att dom alltid har satt ett klistermärke på framsidan så Applemärket är dolt, eller att en bok står framför:P men ibland ser man.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såvitt jag har märkt använder dom bara Mac's datorer i One Tree Hill. Med undantag av en gång kanske. Grejjen är att dom alltid har satt ett klistermärke på framsidan så Applemärket är dolt, eller att en bok står framför:P men ibland ser man.

 

 

Brook har en Iphone och MBP. Lucas har en MBP. Peyton har en MBP och en powermac/macPRO. Skolan har en Mac PRO, Mouth har en MBP. Lucas flickvän har en Blackbook. <- det va va jag kunde komma på nu :P

 

Lucas har haft en pc laptop men har bytt till en mbp. :borstatanderna:

 

Haliey och Nathan har en DELL <- :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Likaså i serien Weeds kryllar det utav macar. Familjens Powerbook återkomer i så gott som varje avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://kotaku.com/343590/work-and-play-a-p...amings-greatest

 

Bilder från speldesigners och dylikt, väldigt många verkar köra PC + Mac kombinationen. Jag såg minst en alu iMac, säkert fem MacBook Pro och om jag inte minns fel så var det en plastis-iMac där nånstans också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger till en MacBook Pro (möjligen PowerBook G4, men det finner jag mindre troligt) till I Am Legend:

 

post-10749-1200177260.png

 

Edit: Inte för att det egentligen behövdes, men jag förbättrade kvalitén på bilden aningen (onödigt att skala upp den)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ta screenshot senare men i Life of Ryan, en reality serie om skateproffset Ryan Sheckler, så flashar han med både iPhone och Macbook Pro.

 

Den här tråden visar förövrigt rätt tydligt hur genialt Apple bygger upp och positionerar sitt varumärke genom strategisk product placement och sponsring.

Vem du än är och vad du än gillar så hittar du i mångt och mycket alltid en serie eller film där en av favoritkaraktärerna använder sig av Apple produkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger till en MacBook Pro (möjligen PowerBook G4, men det finner jag mindre troligt) till I Am Legend:

 

 

 

Edit: Inte för att det egentligen behövdes, men jag förbättrade kvalitén på bilden aningen (onödigt att skala upp den)...

 

Finns en del macar i hans "Labb", Både MacPro och imac ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I National Treasure 2 (Disney, alltså Jobs) ser man delar av ett Safarifönster, fast på en HP-skärm. Dessutom någon Blackbook och jag tror det fanns mer macar (osäker). Fast alla program verkade vara fejkade "filmprogram". Dessutom används lite iPoddelar (varumärket syns inte länge, men tydligt) till att ta sig in i övervakningssystemet på en toalett i Buckingham Palace. Och en ny Volvo S80 fick också vara med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RobinHellström
Finns en del macar i hans "Labb", Både MacPro och imac ;)

 

Japp som jag visade på första sidan ;) om ni vill se fler :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Ingen som kommer ihåg filmen Hackers?! Den är full med gamla härliga Powerbooks!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som kommer ihåg filmen Hackers?! Den är full med gamla härliga Powerbooks!

 

Jodå, härlig film :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som kommer ihåg filmen Hackers?! Den är full med gamla härliga Powerbooks!

 

 

Den är kult ju!

 

Har den på min externa och den dyker upp lite ibland av sentimentala skäl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hah, hittade denna gamla broschyren, det är en gammal powerbook eller nåt i den. =)

 

post-11059-1200318606.jpg

 

post-11059-1200318684.jpg

 

post-11059-1200318809.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drömkåken, Skifs skriver tv-frågor på en mac.

En Macbook syns också i Top Gear Polar Special.

Accepted med Justin Long ( :fundersam: ) syns det en massa macar i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heroes

post-19051-1199185812.png

 

Heroes bara kryllar av macar, där måste apple ha några pengar med i leken :P

Vilket avsnitt av Heroes är det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här borde väl vara de gamla iMacarna? Intressant sammanhang i så fall... :whistling:

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här borde väl vara de gamla iMacarna? Intressant sammanhang i så fall... :whistling:

 

 

/ Kiwi

 

Haha, intressant sammanhang måste jag säga. :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...