Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple ljuger om Leopardleverans


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Andreas Leijon

På Apple Stores svenska webbsida kan man läsa följande formulering: "Förbeställ idag för leverans 26 oktober". Detta är inte sant. Förbeställer du idag, eller har gjort det tidigare, skickar Apple ditt Leopardpaket den 26:e oktober, vilket innebär att du får vänta till efter helgen på din uppgradering. Läs hela nyheten på MacWorld.se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 75
  • Created
  • Senaste svar

Det anande jag rätt omgående, och lär överleva helgen.. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åker ner o hämtar mitt ex på fredag direkt i butiken (office apple center) så jag får det garanterat INNAN helgen. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple ljuger!

Harda ord fran MW. Apples presskvinna hade ju ingen koll alls och hon skulle aterkomma. Snälla snacka med nagon som vet (inte Macoteket som i citatet nedan).

 

(saxat fran MW)

"Ett samtal till Macoteket bekräftar vad vi anade: vill man leka med sitt nya OS redan på fredag är det ett besök i en fysisk butik som gäller.

- Vi kommer att ha 150 stycken Leopardpaket per butik och vi börjar sälja klockan sex på kvällen, berättar Gustav Forneus, säljare på Macoteket."

 

Macoteket? Sedan när är denna butik talesman/-kvinna för Apple? Klart att Macoteket vill att man ska besöka deras butik och köpa ifran dem. Borde inte MW skriva en "riktig" artikel istället för göra reklam för Macoteket?

 

En fraga: när fick Macoteket sina "Leopardpaket" levererade? Här smyger jag in en riktigt VILD teori: Kanske har Apple levererat "Leopardpaket" till Macoteket en dag tidigare... och Apple kanske kan skicka en dag tidigare även till mig (dvs torsdag) sa att jag far mitt paket pa fredag.

 

Men innan Apple har uttalat sig kan INGEN riktigt veta. Jag ser fram mot den uppdaterade artikeln fran MW. Men mest ser jag fram emot att leka med det nya operativsystemet i helgen.

 

Och jag tror att jag kommer att fa mitt paket redan pa torsdag... :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple ljuger!

Harda ord fran MW. Apples presskvinna hade ju ingen koll alls och hon skulle aterkomma. Snälla snacka med nagon som vet (inte Macoteket som i citatet nedan).

 

(saxat fran MW)

"Ett samtal till Macoteket bekräftar vad vi anade: vill man leka med sitt nya OS redan på fredag är det ett besök i en fysisk butik som gäller.

- Vi kommer att ha 150 stycken Leopardpaket per butik och vi börjar sälja klockan sex på kvällen, berättar Gustav Forneus, säljare på Macoteket."

 

Macoteket? Sedan när är denna butik talesman/-kvinna för Apple? Klart att Macoteket vill att man ska besöka deras butik och köpa ifran dem. Borde inte MW skriva en "riktig" artikel istället för göra reklam för Macoteket?

 

En fraga: när fick Macoteket sina "Leopardpaket" levererade? Här smyger jag in en riktigt VILD teori: Kanske har Apple levererat "Leopardpaket" till Macoteket en dag tidigare... och Apple kanske kan skicka en dag tidigare även till mig (dvs torsdag) sa att jag far mitt paket pa fredag.

 

Men innan Apple har uttalat sig kan INGEN riktigt veta. Jag ser fram mot den uppdaterade artikeln fran MW. Men mest ser jag fram emot att leka med det nya operativsystemet i helgen.

 

Och jag tror att jag kommer att fa mitt paket redan pa torsdag... :galetglad:

 

Apple store svarar att de SKICKAR paketet på fredag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DistantHoller

Dåligt av Apple att inte skicka det på torsdag så vi som förbeställt har det på fredag. Så funkar det i spelbranchen och så borde det fungera här också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt men inte helt oväntat.

Är dock lite mer fundersam på varför min betalning av Leopard med ett mastercard har försvunnit från min internetbank.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macoteket? Sedan när är denna butik talesman/-kvinna för Apple?

 

Det står inte så. Först citeras det i artikeln vad taleskvinnan sagt, sedan talas det om hur det är sagt från macoteket.

 

 

//Trew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple store svarar att de SKICKAR paketet på fredag.

Har Apple Store svarat? Pa Applestore star det fortfarande att "levereras 26 oktober". Vad sa Apples presstaleskvinna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står inte så. Först citeras det i artikeln vad taleskvinnan sagt, sedan talas det om hur det är sagt från macoteket.

//Trew

Nä, just det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ringde direkt till Apple Store och frågade. Svaret jag fick var att den kommer till mig 30-31/10. De skickar från Holland med start den 26/10.

 

Min order registrerades kl 14.41 den 16/10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt men inte helt oväntat.

Är dock lite mer fundersam på varför min betalning av Leopard med ett mastercard har försvunnit från min internetbank.

Jag tror att Apple drar pengarna först en gång för att kolla att det finns pengar på kontot.

Sen lägger man tillbaka beloppet på kontot för att sedan dra beloppet igen när godset går iväg.

 

Har jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är såna här artiklar som gör att man minns varför man slutat köpa mac world...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den levereras från Apple den 26e oktober. Inget konstigt med det, väl?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den levereras från Apple den 26e oktober. Inget konstigt med det, väl?

exakt! hur kan man göra en skandal-artikel av det?? oseriöst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DistantHoller
Den levereras från Apple den 26e oktober. Inget konstigt med det, väl?

 

Det var just det som var konstigt.... SJÄLVKLART ska de se till att mottagaren har produkten på releasedagen! Det är ju inte så att de sitter och finslipar på detaljerna ända fram till den 25 för att sen skeppa den 26e....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte heller, vad är det som är konstigt ? Så har det väl alltid varit, att vill man ha saker det datum det släpps så får man uppsöka en butik, inte minst för att det är orimligt att ens försöka få ut det till alla som har beställt det, till ett specifikt datum, till en rimlig kostnad, vilket ju har mer med posten, och andra liknande företag, att göra, än just Apple

Alla som är frekventa beställare från internet måste ju också vara vana vid att det är såhär, eftersom det gäller allt, dataprogram, böcker, filmer....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har beställt mina 3 senaste katter via Applestore och jag har inte haft nagra problem med leverans. Släpps systemet en viss dag har jag alltid fatt mitt paket den dagen (en gang till och med dagen innan - :D ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har beställt mina 3 senaste katter via Applestore och jag har inte haft nagra problem med leverans. Släpps systemet en viss dag har jag alltid fatt mitt paket den dagen (en gang till och med dagen innan - :D ).

 

 

Absolut, så tror jag det blir den här gången med, men om man säger att det ska vara ute till kund den 26:e, så blir det ju ÄNNU mer gnäll, och för att kunna garantera det till människor som bor i.....Vindelgransele....så måste man skicka det senast den 20:e (en lätt överdrift) så jag tycker iaf inte det här är så konstigt....till butik är det enda som man kan garantera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag har inte fått samtal från Apple ännu.

 

Jag har återigen ringt Apple Store och frågat: "Finns det någon chans att man får sitt leopard på fredagen". Det finns det inte.

 

Ni som inte håller med om att leverans signalerar att man ska få sakerna till sig: Om ni går in på t.ex Bokus sida och det står "Beställ dina böcker senast 15 dec för leverans innan jul", tolkar ni det då som att Bokus kommer att skicka böckerna från sig innan jul, eller tolkar ni det som att ni kommer att kunna ge bort böckerna ni beställt i julklapp, alltså att ni kommer att få dem innan jul?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
Dåligt av Apple att inte skicka det på torsdag så vi som förbeställt har det på fredag. Så funkar det i spelbranchen och så borde det fungera här också.

Men Apples marknadsföring är nu lite efterbliven också…

 

Har Apple Store svarat? Pa Applestore star det fortfarande att "levereras 26 oktober". Vad sa Apples presstaleskvinna?

Levereras betyder ju att det skickas ut då. Det är som när Steve säger "Shipping today" betyder ju inte att DU får det idag men att det lämnar fabriken idag…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MacSupport i Malmö skulle ha en 800 st Leoparder på Fredag. Och hade man förhandsbokat så var man garanterade dessa på Fredag.

 

Riktigt oseriös artikel.

Om ni inte har något att skriva så skriv inget och vänta på något riktigt att skriva istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple ljuger!

Harda ord fran MW. Apples presskvinna hade ju ingen koll alls och hon skulle aterkomma. Snälla snacka med nagon som vet (inte Macoteket som i citatet nedan).

 

(saxat fran MW)

"Ett samtal till Macoteket bekräftar vad vi anade: vill man leka med sitt nya OS redan på fredag är det ett besök i en fysisk butik som gäller.

- Vi kommer att ha 150 stycken Leopardpaket per butik och vi börjar sälja klockan sex på kvällen, berättar Gustav Forneus, säljare på Macoteket."

 

 

MacSupport i Malmö skulle ha en 800 st Leoparder på Fredag. Och hade man förhandsbokat så var man garanterade dessa på Fredag.

 

Riktigt oseriös artikel.

Om ni inte har något att skriva så skriv inget och vänta på något riktigt att skriva istället.

vilken konstig fördelning.... Stockholm är större stad och får bara 1/4 så många leopard utgåvor som Stockholm

eller vet Apple någonting som inte vi vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...