Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple ljuger om Leopardleverans


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Apple ljuger!

Harda ord fran MW. Apples presskvinna hade ju ingen koll alls och hon skulle aterkomma. Snälla snacka med nagon som vet (inte Macoteket som i citatet nedan).

 

(saxat fran MW)

"Ett samtal till Macoteket bekräftar vad vi anade: vill man leka med sitt nya OS redan på fredag är det ett besök i en fysisk butik som gäller.

- Vi kommer att ha 150 stycken Leopardpaket per butik och vi börjar sälja klockan sex på kvällen, berättar Gustav Forneus, säljare på Macoteket."

 

 

MacSupport i Malmö skulle ha en 800 st Leoparder på Fredag. Och hade man förhandsbokat så var man garanterade dessa på Fredag.

 

Riktigt oseriös artikel.

Om ni inte har något att skriva så skriv inget och vänta på något riktigt att skriva istället.

vilken konstig fördelning.... Stockholm är större stad och får bara 1/4 så många leopard utgåvor som Malmö

eller vet Apple någonting som inte vi vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 75
  • Created
  • Senaste svar
katzenklavier
Leverans = delivery på engelska.

Ship = utfrakt, försända, sända på svenska.

Jo, men jag skrev leverera vilket inte alls är samma sak ;) Det blir ju ungefär samma sak som shipping, inte exakt samma sak, men ungefär. Alltså att de skickar iväg det på fredag, men det skulle också kunna tolkas som att det är hemlevererat på fredag… Vilket å andra sidan är en annan grej än detta inlägget skulle handla om :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
vilken konstig fördelning.... Stockholm är större stad och får bara 1/4 så många leopard utgåvor som Stockholm

eller vet Apple någonting som inte vi vet?

Ja, Att sthlm suger! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som inte håller med om att leverans signalerar att man ska få sakerna till sig: Om ni går in på t.ex Bokus sida och det står "Beställ dina böcker senast 15 dec för leverans innan jul", tolkar ni det då som att Bokus kommer att skicka böckerna från sig innan jul, eller tolkar ni det som att ni kommer att kunna ge bort böckerna ni beställt i julklapp, alltså att ni kommer att få dem innan jul?

 

Jag läste/tänkte fel - men så här tänkte jag:

Som christphe3 redan varit inne på så ser jag skillnad på "leverans" och "levereras". Fast nu var det ju så att det faktiskt står "leverans" 26e oktober.

So, my bad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag har inte fått samtal från Apple ännu.

Ring tillbaka! Kör lite aktiv journalistik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ring tillbaka! Kör lite aktiv journalistik.

 

<_<

Om jag uttrycker mig milt - så kan jag säga att personen jag pratade med var väldigt tydlig på punkten att hon skulle ringa tillbaka när samtalet avslutades i all hast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
Jo, men jag skrev leverera vilket inte alls är samma sak ;) Det blir ju ungefär samma sak som shipping, inte exakt samma sak, men ungefär. Alltså att de skickar iväg det på fredag, men det skulle också kunna tolkas som att det är hemlevererat på fredag… Vilket å andra sidan är en annan grej än detta inlägget skulle handla om :P

Verkar som jag har fel, enligt NE:s ordbok är leverans att produkten kommer fram till en visst ställe, så det är faktiskt som Anna säger :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enl. Konsumentköplagen övergår risken för produkten på konsumenten när varan är levererad (i konsumentens besittning) och inget annat särskilt avtalats. Varan är alltså juridiskt levererad när du har den i handen (alternativt finns att hämta på Posten).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att apple är lite skumma med sin marknadsföring, t.ex. är back to school erbjudandet lite konstigt också köp en mac och få en iPod och isjälva verket får man bara 1200 kr som man dessutom ska skicka efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde från AppleStore och nu har status på min beställning uppdaterats: Skickades 24:e oktober. Leopard är alltså på väg sedan i går.

 

Det ser alltså ut som att avsikten är att jag ska få Leopard den 26:e trots allt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<_<

Om jag uttrycker mig milt - så kan jag säga att personen jag pratade med var väldigt tydlig på punkten att hon skulle ringa tillbaka när samtalet avslutades i all hast.

Nu har det gatt 2 dagar. Vad sa hon? När uppdaterar ni artikeln (som tidigare utlovat)? Kommer Leopard före eller efter helgen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att apple är lite skumma med sin marknadsföring, t.ex. är back to school erbjudandet lite konstigt också köp en mac och få en iPod och isjälva verket får man bara 1200 kr som man dessutom ska skicka efter.

 

Mm tycker också det är lite konstigt. De kunde ju gett rabatten direkt.. kan vara så att de vill förhindra att folk köper ut till polare o så... men då kunde de iaf gjort tillbakabetalningen lite enklare än att man ska behöva skicka saker fram o tillbaka, förstör ju bara för de riktiga kunderna också...

 

Sen är det lite lustigt med Leopard och Up-to-date, för jag beställde glossyskärm (mbp) och då ska den göras i kina (dvs den finns inte i lager). Men de kan inte slänga med leopard direkt trots att jag skulle få datorn levererad EFTER leopards release.

Istället fick jag beställa up-to-date vid sidan om och nästa vecka när datorn kommer kommer även leopard i ett separat brev (som leveransstatus ser ut).

Apple kunde väl ändå räknat ut själva att jag köpt min dator med Tiger och att jag vill ha Leopard när jag extra frågar efter det och jag beställer på applestore! (de vet väl vad de själva levererar för os liksom?)....

 

Men de har väl de ganska stressigt med Leopard nu så man får väl ge dem lite luft...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
Jag beställde från AppleStore och nu har status på min beställning uppdaterats: Skickades 24:e oktober. Leopard är alltså på väg sedan i går.

 

Det ser alltså ut som att avsikten är att jag ska få Leopard den 26:e trots allt :)

Mitt har dock inte skickats :( Men å andra sidan är det Up-to-date grejen, men borde ju vara samma för det :fundersam: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag snackade med TNT (som levererar) och mitt paket kommer runt lunch i morgon!!! :D :D :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag snackade med TNT (som levererar) och mitt paket kommer runt lunch i morgon!!! :D:D:D

 

grattis Mäster G, hoppas också jag fått mitt x imorrgon :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åk till de och hämta det nu :w00t:

Jag tror att de har öppet till 20.00 :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fanns det inte någon här på forumet som redan hade fått sitt ex? Tyckte jag läste det i en annan tråd någonstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att de har öppet till 20.00 :crossfingers:

 

Var finns dem i malmö? och har dem öppet på helgen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var finns dem i malmö? och har dem öppet på helgen?

Ledsen, det jag inte. Jag har mitt paket i nürnberg. Hann inte dit innan stängning. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoynala@mac.com

Fick min Leopard idag :-) via TNT/Posten!! Snyggt jobbat Apple Store!

Bor i Lund!

 

Skall uppgradera nu....

 

Mvh Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan knappt vänta tills jag kan lämna jobbet och börja uppdatera. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för mig står det fortfarande att det ska skickas idag...

bor man då i Luleå så lär det dröja innan min Leopard kommer :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...