Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dell – jag garvar åt er


kawah2

Rekommendera Poster

Ibland beställer jag bläckpatroner till vårt dagis. Då måste jag först på heder och samvete intyga att patronerna ska användas på den angivna beställningsadressen. Jag ljuger. Dessutom ska jag använda vilken business saken gäller – jag kan välja mellan ett par normala alternativ och en handfull av typen "kärnvapenframställning".

Vill Dell bli tagna på allvar, eller bli garvade åt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Paranoida amerikaner :-D. Under kalla kriget var det så där med varenda liten pryl från Staterna (federala lagar), men det försvann efter murens fall. Har Dell inte hängt med i dom historiska svängningarna - eller handlar detta om TERRRORRISMEN?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte exakt vad du menar, men när det gäller att använda dom på den beställande "adressen" så är det väl så att Dell och staten har ett sk. STAKO avtal...gissar jag...och det är klart att det ska följas och inte användas för privat bruk eller....ja...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Dell inte hängt med i dom historiska svängningarna - eller handlar detta om TERRRORRISMEN?

Ja, det gör det väl, och det är ju ett alldeles utmärkt sätt att stoppa terrorismen. "Äsch tusan grabbar, vi får lägga ned vår aktion, jag får nämligen inte beställa bläckpatroner."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snacka om att bygga nånting från ingenting...ni...du kan ju iaf försöka förklara vad det handlar om..

och ni andra är också rätt roliga...ni tar ett av dom tunnare och mer oklara inläggen på länge (som ju uppenbarligen inte hälften förstår) och gör det till att handla om det NI vill...det är väl precis såhär fördomar uppstår...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snacka om att bygga nånting från ingenting...ni...du kan ju iaf försöka förklara vad det handlar om..

och ni andra är också rätt roliga...ni tar ett av dom tunnare och mer oklara inläggen på länge (som ju uppenbarligen inte hälften förstår) och gör det till att handla om det NI vill...det är väl precis såhär fördomar uppstår...

Ha ha ha!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju utveckla vad du menar så att gemene man förstår, och slipper smida ränkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snacka om att bygga nånting från ingenting...ni...du kan ju iaf försöka förklara vad det handlar om..

och ni andra är också rätt roliga...ni tar ett av dom tunnare och mer oklara inläggen på länge (som ju uppenbarligen inte hälften förstår) och gör det till att handla om det NI vill...det är väl precis såhär fördomar uppstår...

Blev lite trött på Dell bara. På deras webbsida, när man ska beställa bläckpatroner, så måste man intyga att man ska använda patronerna på leveransadressen (annars kan det ju bli både olagligt och farligt) och även ange vilken bransch man arbetar i (där ett par av de alternativ man kan välja är mycket generella och rumsrena, och resten är av typen "kärnvapenproduktion").

Skrev som vanligt i affekt, och då blir det både dåligt och otydligt.

Nå, om det inte var något att uppröra sig över struntar vi i hela tråden. Nu är jag nämligen mitt vanliga stabila jag igen.

Notera att jag inte sa som min far brukar säga när man undrar vad han menar: "Det är roligt för dem som begriper."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det var detta diskussion handlade om, men var/är det inte så att om man t.e.x köper en playstation att man får intyga att man inte säljer vidare eller använder den i t.e.x Affganistan. Även Apple har jag för mig hade ett sådant tillägg , kommer inte ihåg var bara, eller om jag har drömt detta ;)

 

Som sagt vet inte om diskussion handlade om detta, eller om jag har missuppfattat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man köper en bärbar dator av Dell, måste man då lova att bara använda den leveransadressen eller gäller det här bara farliga prylar som bläckpatroner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det var detta diskussion handlade om, men var/är det inte så att om man t.e.x köper en playstation att man får intyga att man inte säljer vidare eller använder den i t.e.x Affganistan. Även Apple har jag för mig hade ett sådant tillägg , kommer inte ihåg var bara, eller om jag har drömt detta ;)

 

Som sagt vet inte om diskussion handlade om detta, eller om jag har missuppfattat.

 

Diskussionen handlade VERKLIGEN inte om det...du är bara SÅ off topic...haha...

 

Det är väl ingen som vet vad det handlade om, jag har faktiskt aldrig köpt något från Dell, men jag tyckte bara det lät väldigt onyanserat att säga "där ett par av de alternativ man kan välja är mycket generella och rumsrena, och resten är av typen "kärnvapenproduktion"...jag ställer mig skeptisk till att det ser ut så..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo i iTunes finns en liten klausul om att man inte får använda programmet till att utveckla Kärnvapen.

 

Maddox

 

Vilken gullig sida :)

Jag har länge insett att iTunes var ett bra program, men att det även kan bidraga till forskning på så hög nivå visste jag inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl ingen som vet vad det handlade om, jag har faktiskt aldrig köpt något från Dell, men jag tyckte bara det lät väldigt onyanserat att säga "där ett par av de alternativ man kan välja är mycket generella och rumsrena, och resten är av typen "kärnvapenproduktion"...jag ställer mig skeptisk till att det ser ut så..

Har du en dålig dag? Jag slutar väl skriva då om du ska vara så arg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, mr anka är väldigt negativ just nu känns det som, vart är självdistansen och ironin?

Alla måste ju fatta att inlägget inte var av högsta seriösa grad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha...jag har inte alls en dålig dag, jag är inte ens arg...jag tyckte bara det var ett tunnt inlägg (skrivet i affekt, så det är lugnt, vi har ju redan konstaterat att den som skrev det inledande inlägget var arg...) som dom första som svarade inte förstod, och sen gick det pplötsligt från att "ingen" förstod till att "alla" var överens..

 

Jag accepterar vilken välgrundad åsikt som helst, men jag är allergisk mot...det som jag sa,det är ungefär som jag skulle säga:

 

Jag var nere på Nenos Livs förut och skulle köpa cigaretter och då frågade han först om leg och så undrade han om jag inte skulle sluta röka...

 

Vill man så kan man ta dom rena faktadelarna i det som står och bara acceptera att Neno gjorde vad han skulle, och att min sinnestäming såklart påverkade min upplevelse av situatuionen, men om jag som invandrarfientlig läser det så kan jag såklart säga: Det vet man ju hur dom där är...

 

och det var lite för mycket "det vet man ju hur dom där är..." ..och det är så fördomar startar..

 

That´s my story and i´m sticking to it...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Diskussionen handlade VERKLIGEN inte om det...du är bara SÅ off topic...haha...

 

Det är väl ingen som vet vad det handlade om, jag har faktiskt aldrig köpt något från Dell, men jag tyckte bara det lät väldigt onyanserat att säga "där ett par av de alternativ man kan välja är mycket generella och rumsrena, och resten är av typen "kärnvapenproduktion"...jag ställer mig skeptisk till att det ser ut så..

 

Jag tycker att beskrivningen stämmer ganska bra:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, mr anka är väldigt negativ just nu känns det som, vart är självdistansen och ironin?

Alla måste ju fatta att inlägget inte var av högsta seriösa grad.

 

 

Jag är föresten nästan aldrig negativ, jag är pragmatiker...och min självdistans och ironi, i den mån den finns där, ska ju inte utläsas ur andras inlägg.

Nu, drygt 10 inlägg senare är det väl inget snack om att det inte var så allvarligt menat, men det var ju det som var grejen, dom första som svarade förstod inte alls, dom som svarade sen hakade på den "hatisk/kritiska" tonen och gjorde det till att handla om det, och sen...ja...du fattar...

 

det var det som var så intressant...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att beskrivningen stämmer ganska bra:

 

men då kan vi skriva upp dig också på listan över människor som inte greppar ironi, du får förresten stå före mig eftersom i kommer före g....

 

Vi behöver ju inte göra diskussionen allvarligare än vad den tydligen var tänkt från börja...så...men...jag tycker in det är SÅ konstigt att man undrar hur/var produkterna ska användas, och allra helst inte om, vilket ju inte är irrelevant i sammanhanget, man inte betalar varorna själv, och det kan ju till och med vara så att det är något som KRÄVS, och inte nödvändigtvis av Dell själva. Lite saklighet tack, OM vi nu ska vara allvarliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...