Gäst iMatte Postad 17 oktober, 2007 Share Postad 17 oktober, 2007 Dell - från vilka jag emellanåt tvingas handla å jobbets vägnar - har enligt min uppfattning en av de sämsta e-handelssajterna på marknaden. Att handla där är som att tvingas gå till stormarknaden med en personlig assistent som utan att göra nya, fortlöpande bedömningar förutsätter att man är begåvningshandikappad. "Såja, nu ska vi ta den lilla goda osten och lägga den i den röda lilla korgen...Nej, håll mig i handen...Nej, inga bananer idag, såna tycker inte du om..." Riktigt förnedrande. Deras supportavdelning är inte mycket bättre - att ladda ned drivrutiner görs med samma omhändertagande pedagogik, ända fram till sista steget, då man plötsligt utan vägledning får välja mellan åtta drivrutiner till varje pryl i datorn - trots att man börjat med att ange datorns unika "service-nummer". Bara att chansa mellan "drvkree_xx_0987_ojf_33b.zip" och "kmfplo_89ff_dplot77.exe" till det integrerade grafikkortet. Ingen överraskning att det företaget går dåligt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Olli Ojonen Postad 18 oktober, 2007 Share Postad 18 oktober, 2007 Varför inte beställa bläckpatroner från Inkclub, där har jag aldrig fått några sådana frågor. Med Vänlig Hälsning Olli Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ardrí Postad 18 oktober, 2007 Share Postad 18 oktober, 2007 Deras supportavdelning är inte mycket bättre - att ladda ned drivrutiner görs med samma omhändertagande pedagogik, ända fram till sista steget, då man plötsligt utan vägledning får välja mellan åtta drivrutiner till varje pryl i datorn - trots att man börjat med att ange datorns unika "service-nummer". Bara att chansa mellan "drvkree_xx_0987_ojf_33b.zip" och "kmfplo_89ff_dplot77.exe" till det integrerade grafikkortet. Ingen överraskning att det företaget går dåligt. Dells support är bland den bästa jag stött på. Någonsin. Nu har jag aldrig ringt som privatperson men hursomhelst tycker jag dom är riktigt snabba, hjälpsamma och trevliga. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst iMatte Postad 18 oktober, 2007 Share Postad 18 oktober, 2007 Dells support är bland den bästa jag stött på. Någonsin. Nu har jag aldrig ringt som privatperson men hursomhelst tycker jag dom är riktigt snabba, hjälpsamma och trevliga. Ok, det är möjligt. Jag har faktiskt aldrig ringt dem. Jag syftade bara på logistiken på webbsajten. Tycker du att den är bra, ja då tycker vi olika helt enkelt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ardrí Postad 18 oktober, 2007 Share Postad 18 oktober, 2007 Ok, det är möjligt. Jag har faktiskt aldrig ringt dem. Jag syftade bara på logistiken på webbsajten. Tycker du att den är bra, ja då tycker vi olika helt enkelt. Ingen erfarenhet av onlinedelen där faktiskt... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RickardC Postad 18 oktober, 2007 Share Postad 18 oktober, 2007 Jag tycker att kawah2 är helt rätt ute. Alltför många amerikaner är alltför ofta paranoida. Jag roar mig ibland med att läsa det finstilta. Det är osannolikt att de i allsköns produkter skall få in att man inte får ta dem med till Kuba och Irak (tidigare) och diverse andra länder. Det enda högteknologiska man får föra in i de länder som tas upp i det finstilta är bomber - att slänga i huvudet på folk. Det är ju humant. Kom jag ifrån ämnet? ;-) Kul det där med bärbar dator 'bara på leveransadressen'! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Henkedge Postad 18 oktober, 2007 Share Postad 18 oktober, 2007 Jag vill höra mer från gummiankan. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.