Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Krönikör kritiserar Macanvändare


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Sluta då framställ mac som något annat än en vanlig PC.

Om du nu ÄR realist så inse istället att det finns en skillnad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 107
  • Created
  • Senaste svar
Sluta då framställ mac som något annat än en vanlig PC.

 

Nähä, för min Mac är en stor kram i aluminium klänning. :storkram::kartjej::wub:

 

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nähä, för min Mac är en stor kram i aluminium klänning. :storkram::kartjej::wub:

 

:hihihi:

 

Klänning!?!? :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klänning!?!? :chockadskeptisk:

 

SilverSara!

 

Ingen riktig karl heter väl Sara. :armskeptisk:

 

Silver som i SilverSurfaren är ju OK,

men Sara. :chockadskeptisk:

Skärp dig. :utskallning:

 

:lol:

 

Eller så är det för att det är drag i den.

 

:w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg
Om du nu ÄR realist så inse istället att det finns en skillnad!
Vad är skildanden mellan en PC och en PC? Att det sitter olika OS i en dator gör inte att den kan kallas annat än en Personal Computer. Om man nu inte vill framställa att Apple skulle göra något som ingen annan kan göra...

 

Kanske dax att inse att många här är macnördar som inte tål en att det kommer in folk med öppna sinnen och öppna ögon, som även ser Apples svagheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är skildanden mellan en PC och en PC? Att det sitter olika OS i en dator gör inte att den kan kallas annat än en Personal Computer. Om man nu inte vill framställa att Apple skulle göra något som ingen annan kan göra...

 

Kanske dax att inse att många här är macnördar som inte tål en att det kommer in folk med öppna sinnen och öppna ögon, som även ser Apples svagheter.

 

Du kan inte installera OS X på någon annan hårdvara än Apples (än så länge), du kan inte installera Windows rakt av på Apples hårvara utan BootCamp. Är det då samma? Nej. Det är inte samma. Är skillnaderna stora. Nej. Skillnaderna är små. Hur små? Tillräckliga för att det inte ska fungera...... Är det då skillnader? Ja, det är det.

 

Sen säger jag det igen för andra miljonte gången: Vi säger PC om datorer som är byggda för att använda Windows och Mac för dem som är byggda för att använda OS X..... om du verkligen öppnar ditt sinne så kommer det att gå in....... du ser inte att vi ser mer än vad du ser att du ser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg
Du kan inte installera OS X på någon annan hårdvara än Apples (än så länge), du kan inte installera Windows rakt av på Apples hårvara utan BootCamp. Är det då samma? Nej. Det är inte samma. Är skillnaderna stora. Nej. Skillnaderna är små. Hur små? Tillräckliga för att det inte ska fungera...... Är det då skillnader? Ja, det är det.

 

Sen säger jag det igen för andra miljonte gången: Vi säger PC om datorer som är byggda för att använda Windows och Mac för dem som är byggda för att använda OS X..... om du verkligen öppnar ditt sinne så kommer det att gå in....... du ser inte att vi ser mer än vad du ser att du ser.

"Macintosh, eller Mac är en persondator från det amerikanska datorföretaget Apple Inc." - http://sv.wikipedia.org/wiki/Macintosh

 

"Persondator, dator avsedd för en användare. Exempel på persondatorer är Macintosh och IBM PC." - http://sv.wikipedia.org/wiki/Persondator

 

"Några av Apples mest framgångsrika produkter är persondatorn Macintosh, operativsystemet Mac OS X" - http://sv.wikipedia.org/wiki/Apple_Inc.

 

"Power Mac G5 är världens snabbaste persondator" - www.eyebeep.se/search/1106_Apple

 

"- Vårt mål är att göra världens bästa PC och att skapa något som vi kan rekommendera till släkt och vänner." - Steve Jobs

 

Vill du flera citat som bevisar att du har fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pojkar:

Man kan in denna fråga göra som man tycker

eftersom det inte finns prejudikat.

 

Samma som att kalla äldre damer för tjejer, om man nu vill det.

Allt beror på varifrån man har sin startpunkt.

 

Vespa-motorcykel

tjuga-högaffel

rosévin-rosa djävla bubbel vatten med nästan vinsmak

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket inte var svar på hennes egentliga fråga...

Suck... givetvis kan jag ju återge hela diskussionen vi hade, men det kändes inte relevant...

 

Å andra sidan så var deras utan tvekan största problem med datoranvändandet att PC:n packat ihop, så då tycker jag nog att det var svar på hennes fråga!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är skildanden mellan en PC och en PC? Att det sitter olika OS i en dator gör inte att den kan kallas annat än en Personal Computer. Om man nu inte vill framställa att Apple skulle göra något som ingen annan kan göra...

 

Kanske dax att inse att många här är macnördar som inte tål en att det kommer in folk med öppna sinnen och öppna ögon, som även ser Apples svagheter.

Om basen i din argumentation ligger i att vissa Macanvändare felaktigt kallar en dator som kör Windows för "PC", då känns det inte som att du har mycket att komma med...

 

förfan, det är ju bara ett ordval. Kan vi diskutera väsentligheter, kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"[/size]Persondator, dator avsedd för en användare. Exempel på persondatorer är Macintosh och IBM PC." - http://sv.wikipedia.org/wiki/Persondator

 

Vill du flera citat som bevisar att du har fel?

Förstår inte att du inte kan acceptera det språkbruk som alla andra accepterar efter en minut på detta fora, det är kutym här såsom i övriga Sverige att benämna i dagligt tal och skrift de två största plattformarna PC för alla pecear som inte är mac och MAC för alla macdatorer när man har behov att särskilja dem åt eller vill poängtera skillnaden, ung som man inte säger att jag ska se på televisionsapparaten ikväll utan säger jag ska se på teve (fast vespa-exemplet är mer korrekt).

Du kan oxå se det om det passar bättre som att PC är en förkortning av ovanstående "IBM PC" och mac en förkortning av macintosh, det låter lika vettigt.

 

 

Alltså står det bara PC i nån allmän text som gäller datorer i allmänhet så betyder det alla persondatorer inkl macar (även om de är så få glömmer eller bortser gärna oinsatta skribenter att det finns olika plattformar), handlar texten om specifika plattformar eller om macar eller om man läser här så betyder PC alla persondatorer utom macen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Macintosh, eller Mac är en persondator från det amerikanska datorföretaget Apple Inc." - http://sv.wikipedia.org/wiki/Macintosh

 

"Persondator, dator avsedd för en användare. Exempel på persondatorer är Macintosh och IBM PC." - http://sv.wikipedia.org/wiki/Persondator

 

"Några av Apples mest framgångsrika produkter är persondatorn Macintosh, operativsystemet Mac OS X" - http://sv.wikipedia.org/wiki/Apple_Inc.

 

"Power Mac G5 är världens snabbaste persondator" - www.eyebeep.se/search/1106_Apple

 

"- Vårt mål är att göra världens bästa PC och att skapa något som vi kan rekommendera till släkt och vänner." - Steve Jobs

 

Vill du flera citat som bevisar att du har fel?

 

 

Sök vård, ett litet råd :chockadskeptisk:

 

Medlem i AApc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sök vård, ett litet råd :chockadskeptisk:

 

Medlem i AApc

Kanske inte världens mest briljanta svar du kom med.

Men, du som tydligen är van att ställa medicinska diagnoser, hur ser problemet ut?

Vad ska sökas vård för?

Och vad vårdas du själv för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej wall, de är ett råd.

Ok. Min fråga kvarstår.

Vad ska sökas vård för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste nu för tiden passa sig JÄVLIGT noga för hur man formulerar sig och att ALDRIG använda förkortningar utan att väldigt noga specifiera vad dom står för, bara för att vissa personer bara måste.......

 

Känns kul. Hoppas ledningen på forumet är nöjda med den utvecklingen eftersom inga åtgärder vidtas. Så tänk för faaan på era ordval hädanefter.

 

DÄR har ni ett råd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar om språkanpassning. Om man vill bli förstådd - om man vill kommunisera helt enkelt - så använder man själv ord felaktigt om en tung majoritet använder ordet felaktigt. I Sverige - och i många andra länder - gäller detta förkortningen "PC". En mac är givetvis också en PC, men allmogen har bestämt att ordet betyder "dator med Windows". Det är bara att gilla läget :-D. Vill man behålla en viss värdighet så kan man köra med frasen "IBM PC" - men risken är då att många då blir förvirrade. Jag själv försöker att gå över till att bara använda "Windows" - eller "Windowsburk".

 

Andra ord som idag inte kan användas med dess riktiga/ursprungliga betydelse: anarki, moderat, kommunism, positivism, materialism, humanism.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du syftar på ovanstående så är: "sök vård", ingen förkortning.

Om du syftar på något annat så är hela ditt inlägg obegripligt.

 

Syftar jag inte på ditt inlägg så syftar jag naturligtvis på något annat.

Förlåt om jag inte formulerade mig tydligt nog åt Dig. :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syftar jag inte på ditt inlägg så syftar jag naturligtvis på något annat.

Förlåt om jag inte formulerade mig tydligt nog åt Dig. :chockadskeptisk:

Sorry, du var tydlig. Själv var jag det inte.

Har plockat bort inlägget ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suckers..ni går ju rakt i Mickes fälla, och dessutom igen, och igen....och igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suckers..ni går ju rakt i Mickes fälla, och dessutom igen, och igen....och igen...

 

Jag vet inte om du tycker att forumet ska bli någon sorts "insändarsida" där inga diskussioner ska pågå. Kan han inte bete sig så ska det påpekas. Punkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo fast att säga att en Mac är en PC handlar väl knappast om att "bete" sig eller inte, ni går ju i polemik med honom om saker som inte handlar som inte har 1 rätt svar, eftersom vi har ett föränderligt samhälle...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo fast att säga att en Mac är en PC handlar väl knappast om att "bete" sig eller inte

 

Jag tror inte han är dum i huvudet så jag tror att han föstod vad PC i sammanhanget menades. Ska vi ligga på nivån att kommentera varandras stavfel också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...