Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Krönikör kritiserar Macanvändare


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Om du har den attityden ska du inte bli förvånad om du träffar på folk som bara vill provocera dig bara för att det är "kul" ;)

Räcker nog oftast att man säger ordet Mac för att vissa skall vilja provocera en, jag brukar oftast dock försöka svara att fortsätt du med Windows som du är så nöjd med så kör jag vidare med ett modernt ala 2000 talet os, det gör dem oftast ännu surare. Men människa som man är så är det för mig ibland svårare att hålla kylan när det läggs in nedvärderingar som "lurad" "hjärntvättad" "fallit för reklamen" då jag skaffade Mac kan inte jag minnas att det visades ngr reklamer samt att de flesta i ens omgivning körde Pc (win) och man fick ofta höra att man var bäng som valde Mac. Bara att inse att det finns lika stora idioter på båda sidor som förstör för resten (läs: fotbolls hulliganer)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 107
  • Created
  • Senaste svar
Om du har den attityden ska du inte bli förvånad om du träffar på folk som bara vill provocera dig bara för att det är "kul" ;)

Som tillexempel du nu, eller hur ?

 

" är ingen maciban är realist" står i din signatur, jag undrar hur hänger det ihopp med

dina inlägg. Som jag ser det du är inte heller realist du är en troll som gillar provocera

just bara för att det är kul för dig och naturligtvis får du också lite uppmärksamhet.

 

Det är inte så bra om du återupptar din gamla vana och börjar trolla här igen, har du inget vettigt att säga då provocera inte !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag berättar ofta att jag kör Mac,

men har faktiskt inte stött på någon som har kommit i konflikt med mig om det.

 

En och annan (inte många alls), under åren, har väl sagt att det inte är någon höjdare,

men sen har vi snackat om det och jag har talat om vad jag tycker är bra

och fördelarna med Mac, som jag ser det, och inga sura miner då inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En polare använder inte ens internet hemma, han bytte namn på skrivbordet IE-ikon till "Virushärden" för länge sedan och håller sig helt och hållet offline :D Så i lördags sa jag "Fan Peter... du borde skaffa en mac så du vågar gå ut på internet :P" Då säger en annan "Är inte det det där som bara är text??" efter lite allmänt prat visade det sig att han tänkte på DOS :D Brukar annars inte propagera för macen mer än att kanske ge förslag om nån polare ska köpa nytt... För mig passar OS X som handen i handsken, men det betyder inte att det gör det för alla andra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En polare använder inte ens internet hemma, han bytte namn på skrivbordet IE-ikon till "Virushärden" för länge sedan och håller sig helt och hållet offline :D Så i lördags sa jag "Fan Peter... du borde skaffa en mac så du vågar gå ut på internet :P"

 

Förlåt men din kompis behöver inte en mac han behöver hjälp.

Win 95-Win Vista....inte ett virus. Sluta tanka porr.

 

Det var faktiskt inte förräns jag skaffade mac och började hänga här som jag upptäckte hur vida spritt det här med "virus" är. Konstigt eg. hur mycket mac-användare gillar att snacka om virus trots att det inte är ngt dom behöver oroa sig över.

 

Jag håller verkligen med krönikören i hans beskrivning av vissa användare, det finns flera bara på detta forumet. Värst är folk som nyss switchat och SÅÅÅ gärna vill platsa in så att dom genast idiotförklarar sina kompisars pc-användande och snackar om sitt datorval som ett religiöst uppvaknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Det finns lika stor fanatism på PC-sidan också. Av någon konstig anledning anses den inte negativ.

 

2) Alla talibaners kamp, oavsett vad det är som driver dom, pekar på en brist i den egna självkänslan.

 

3) Den allmänna datorkunskapen är nog lika jämn oavsett Mac eller PC. Om datorn bara funkar minskar behovet av kunskap.

 

4) Om man är intresserad av datorer på ett genuint sätt borde man vara lika nyfiken på datorn oavsett plattform och märke.

 

5) Många har erfarenhet av PC men väljer att gå över till Mac. Det tyder troligen på ett medvetet val – av någon anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt men din kompis behöver inte en mac han behöver hjälp.

Win 95-Win Vista....inte ett virus. Sluta tanka porr.

 

Du har rätt :D Jag borde tillägga att han inte heller är särskillt intresserad av att ge sig ut på internet och att betitla IE till "Virushärden" mest är för att provocera fram ett skak på huvudet och ett garv hos andra. Samma människa skriver omsorgsfullt om sina MP3-låtars titlar med versaler :P Ja han har sina idéer :rolleyes:

 

Värst är folk som nyss switchat och SÅÅÅ gärna vill platsa in så att dom genast idiotförklarar sina kompisars pc-användande och snackar om sitt datorval som ett religiöst uppvaknande.

 

Agreed.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma människa skriver omsorgsfullt om sina MP3-låtars titlar med versaler :P

 

Haha, skön kille låter det som iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var faktiskt inte förräns jag skaffade mac och började hänga här som jag upptäckte hur vida spritt det här med "virus" är. Konstigt eg. hur mycket mac-användare gillar att snacka om virus trots att det inte är ngt dom behöver oroa sig över.

Jag snackar inte speciellt mycket om virus, just av den anledning som du nämner. Men ibland är man ju bara tvungen...

 

Sonen köpte en ny dator (iMac) häromveckan, en anledning var delvis att familjens Win-PC dukat under av konstigheter (virus eller annat, vad vet jag inte). När hans mor frågar mig om det vettiga i att han skulle köpa en Mac kunde jag inte hålla mig utan sa: Om ni hade haft Mac så hade datorn funkat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, skön kille låter det som iaf.

 

Vi är alla sköna killar. :galetglad:

Det är brudarna som är bänga. B)

 

Nej, vänta.... :chockadskeptisk:

 

Tusan, kommer ihåg nu. :blink:

Det var ju tvärt emot. :deppig:

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg
5) Många har erfarenhet av PC men väljer att gå över till Mac. Det tyder troligen på ett medvetet val – av någon anledning.
Jag har både mac och win hemma.. fast båda klassas som PC. (Personal Computer)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg
När hans mor frågar mig om det vettiga i att han skulle köpa en Mac kunde jag inte hålla mig utan sa: Om ni hade haft Mac så hade datorn funkat...
Vilket inte var svar på hennes egentliga fråga...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi är alla sköna killar.

Det är brudarna som är bänga.

Nej, vänta....

Tusan, kommer ihåg nu.

Det var ju tvärt emot.

 

:lol:

 

Hur då tvärtemot? Är ni alla fula tjejer? (Tvärtemot sköna killar... :P)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SKulle en maciban komma o säga vad som kan sägas på detta forum skulle iaf 3 av 4 direkt byta till dell eller liknande bara för att vara mot strömmen och visa på att macibanen har fel.

 

Möjligen skulle några omogna småungar göra så.... som bara måste reagera för minsta lilla trams.

 

 

 

Så att snacka skit om windows är det sämsta en macanvändare kan göra.

 

Jaha.... då blir det till att börja ljuga....

-Mina vänner har aldrig haft problem med Windows! Min bror och min mamma är jätteglada! De verkligen rekommenderar Win!! Själv har jag ett ständigt elände med Mac. Det krånglar, strular och är allmänt hopplöst men det är bra för karaktären. Det är därför jag fortsätter att köpa Mac.... jag gillar VERKLIGEN att lägga mer pengar på saker och ting för att få det sämre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har både mac och win hemma.. fast båda klassas som PC. (Personal Computer)

 

Jamen då tar vi det igen... för miljonte gången.... alla här VET att en Mac och en PC är PC. Vi använder den distinktionen för att på ett enkelt sätt skilja dem åt när vi pratar om dem. Det är en gammal kunskap och vana som vem som helst snappar upp på fem minuter och sluta bry sig i.... som jag sade tidigare i ett inilägg som nog ingen läst... sluta skriv oss på näsan....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jamen då tar vi det igen... för miljonte gången.... alla här VET att en Mac och en PC är PC. Vi använder den distinktionen för att på ett enkelt sätt skilja dem åt när vi pratar om dem. Det är en gammal kunskap och vana som vem som helst snappar upp på fem minuter och sluta bry sig i.... som jag sade tidigare i ett inilägg som nog ingen läst... sluta skriv oss på näsan....

Jag har läst det inlägget! Jag tycker mig också se att du ofta underskattar din egna "intelligens", något jag inte håller med om. Säger inte detta av fjäsk utan för att jag tycker du verkar vara en insiktsfull kille med känsla för att sammanfatta.

 

Keep it up!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst det inlägget! Jag tycker mig också se att du ofta underskattar din egna "intelligens", något jag inte håller med om. Säger inte detta av fjäsk utan för att jag tycker du verkar vara en insiktsfull kille med känsla för att sammanfatta.

 

Keep it up!

 

va....är det lite luuuuuve på gång !? ;) jag kan fråga chans på Axelman för din räkning om du inte vågar själv....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och ja...ni behöver inte fråga..det är klart jag är avundsjuk...

Jo min stora fetisch i livet är "smaylisar" gummiankor tycker jag mest piper hela tiden ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske därför ni är så små-arga hela tiden, har ingen gett er lite kärlek?

 

Här får ni, puss puss på er :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni hade haft Mac så hade datorn funkat...

 

Det är just som jag trodde.

Krånglar din PC, ge den en Mac som kompis.

Allt den behöver är lite sällskap.

Numera kan de ju tala med varandra.

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur då tvärtemot? Är ni alla fula tjejer? (Tvärtemot sköna killar... :P)

 

:w00t:

 

post-15957-1192539606_thumb.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske därför ni är så små-arga hela tiden, har ingen gett er lite kärlek?

 

Jag har fått så djävla mycket kärlek i mitt liv att det står mig upp i halsen. :bla:

 

Vore det inte för en och annan lusning man åker på här på forumet skulle jag kräkas. :sick:

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg
Jamen då tar vi det igen... för miljonte gången.... alla här VET att en Mac och en PC är PC. Vi använder den distinktionen för att på ett enkelt sätt skilja dem åt när vi pratar om dem. Det är en gammal kunskap och vana som vem som helst snappar upp på fem minuter och sluta bry sig i.... som jag sade tidigare i ett inilägg som nog ingen läst... sluta skriv oss på näsan....
Sluta då framställ mac som något annat än en vanlig PC.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...