Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Alternativ till iTunes


Kompis

Rekommendera Poster

Hej och välkommen till forumet. :geros:

 

Skriv in din rubrik i sök funktionen,

så hittar du en flera trådar om det. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge iTunes en rejäl chans tycker jag. Kände likadant när jag switcha till Mac och hatade iTunes först.

Nu tycker jag det är helt klart grymaste både på Mac och PC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Vad är det du inte gillar med iTunes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge iTunes en rejäl chans tycker jag. Kände likadant när jag switcha till Mac och hatade iTunes först.

Nu tycker jag det är helt klart grymaste både på Mac och PC.

 

Jag tyckte nästan "tvärtom", jag såg iTunes på PC och insåg att jag skulle komma bra överens med MacOS X.

Men jag håller med, ge iTunes en chans, är man gammal Windows användare t.ex. så har man nog svårt att släppa kontrollen över filerna i sitt musikbibliotek, men låt iTunes sköta allt sånt, och sen, se till att ha ordning på din musik (har man 1000 låtar från 1000 olika artister/skivor, varav ingen är korrekt namngiven och att man därför inte hittar omslag till dom, då ÄR ju vitsen med iTunes förlorad.

Men funktionen med CoverFlow (och smarta spellistor) är suverän, har man inte importerat all sin musik med iTunes, försök med iEatBrainz och kolla sen om du hittar omslag till din musik (man måste iofs ha ett konto på ITMS, vilket är gratis, men jag har för mig att man måste ha ett kreditkort (det var inte igår man gjorde det)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast jag försöker använda iTunes så långt det går, den lagrar bilderna effektivare, och dom håller en jämnare, och hög, kvalité, när det inte går får man ju göra på andra sätt såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT, men ändå besläktat:

 

Körde igång iTunes på jobb-PC:n, men hittar inte Coverflow. Finns inte det i PC-versionen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT, men ändå besläktat:

 

Körde igång iTunes på jobb-PC:n, men hittar inte Coverflow. Finns inte det i PC-versionen?

Har alltid trot att coverflow saknas under Windows. Den finns med kan jag säga, har själv en PC med iTunes samt min granne.

Kanske inte fanns med i tidigare versioner eller nått?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju en hyfsat ny grej även i Mac versionen....men det finns i senaste Windows versionen iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna ikon såg jag iaf inte i programmet:

 

post-8002-1191066995_thumb.png

 

Och jag tror att jag har senaste versionen, får kolla närmare på måndag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Är det inte lustigt?

 

TS efterfrågar alternativ till Itunes.

Men får inte ett enda. Istället ifrågasätts han motiv till varför han inte vill ha Itunes.

 

Själv letar jag o forumet efter tips på andra musikprogram. Men startar man en ny tråd och kallar den typ alt till Itunes får man bara till svar att det redan finns såna trådar och att man ska söka där istället.

 

Och då hamnar man t ex här, där inte ett enda alternativ erbjuds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macamp var en trevlig spelare baserad på Winamp som fanns till gamla 9.x-systemen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har diskuterat alternativ till iTunes här hur många gånger som helst redan, så därför är nog många här rätt trötta på frågan för den har stötts och blötts i nästan det oändliga. En av de senaste trådarna var:

https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=70447

 

Det finns mängder med tillbehörsprogram och applikationer centrerade kring iTunes, så att man kan göra om iTunes till något som passar en själv. Mängder med program som utökar eller ändrar funktionaliteten på iTunes. Är det en specifik funktion som man önskar, eller ett annat arbetssätt, eller vad det nu kan vara - så kan man söka i följande lista och kanske hitta det man söker:

http://www.apple.com/downloads/macosx/ipod_itunes/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...