Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPod Touch - som en iPhone utan telefon


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Har nu beställt 16 GB-modellen till frugan!

 

Det som kritiserats mest i iPhone är ju telefondelen och kameran och de saknas i iPod Touch.

 

Personligen tycker jag i och för sig att Apple borde lanserat denna produkt först och SEDAN iPhone. Då hade alla häpnat över världens bästa iPod och sedan blivit lyckliga i form av nya funktioner som telefon och kamera.

 

Nu gnäller alla att det bara är en strippad iPhone och alla "vet" ju redan att iPhone är värdelös.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fullförståelse för att ni ville få ut artikeln snabbt, men att påstå att en iPod skulle bli en succé för att den inte kräver ett abonnemang låter ganska fånigt. :)

 

Den bildtexten har nu bytts ut.

 

Men det är nog många potentiella iPhoneköpare som kommer köpa en iPod touch just för att slippa teckna avtal med AT&T.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken besvikelse! iPod Touch borde ju ha mer i minne eftersom det är den som har flest funktioner och är den som går i ledet för de nya iPoddarna... Aldrig att jag köper den just på grund av det låga minnet...

 

Och har iPod Classic verkligen en mindre skärm? All mått på den stämmer överens med iPod Video 30GB (förutom mindre i djup)

 

Fan nu när du säger det, iPod Video har tydligen 2,5 tums skärm. Varför har jag fått för mig att den har en 3,5 tums?

 

Fan då blir ju Classic genast intressant!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst lite kommentarer både här på sidan och lite överallt.

 

Ni som säger att iPod touch inte kommer att sälja pga utrymme - hur jävla trögtänkta är ni?, varför tror ni över 1 miljon har köpt iPhone?, de flesta är troligen bara ute efter en touchscreen ipod.

 

Det finns INGEN liknande produkt på marknaden, och man behöver inte ha med sig hela musiksamlingen i en mp3-spelare. (hellre en tålig / mindre ipod touch med mindre utrymme) -beställer en direkt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis! Helt rätt och riktigt.

 

Men det hör till att vara besviken för att apple inte har lyssnat på just dom som vill ha en ipod med 700gig HD, 13" skärm med raketvapen och är en transformer med en batteritid på 4 dygn...

Lol :tarskratt:

 

 

Jag förstår faktiskt inte varför folk är så kinkiga vad gäller utrymme på touch. Jag har en 4 gigs iPod mini och byter sällan ut musiken på den trots mycket större mp3-bibliotek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte haft en mp3 med så mycket minne förut, men jag känner att jag hade velat få in hela mitt iTunes bibliotek plus flera filmer. Men det är möjligt att man inte behöver så mycket, det får väl tiden utvisa.

 

Och sedan tror jag faktiskt att anledningen att folk kommer köpa en iPod Touch och inte en iPhone är att man inte behöver betala något dyrt abbonemang. Om man tittar på hur mycket det kostar så finns det säkert en hel del som inte vill/kan betala flera 100 i månaden, så jag tyckera att macworld skrev rätt när de sa så, även om de lät lite dumt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg keynoten och bestämde mig för en iPod Classic 160 GB. Tror ni den finns någon annanstans än på Applestore de närmaste dagarna? Ska med flickvännen till Tallinn över helgen. Finns det någon chans att få tag på en där till ett bra pris?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han sa ju att de skeppats till butik men om det gällde usa eller hela världen vet jag inte...macoteket har de upplagda på hemsidan men inget leveransdatum angivet...blir nog svårt innan helgen tyvärr tror jag...själv e jag lockad av en touch och de lär dröja ännu längre ju

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer lätt bli en touch vid månadsskiftet :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken besvikelse.

 

Nano ser ut som jag vet inte vad, en ful creativespelare.

 

Touchen var riktig läcker, men med det minnet är den inte det minsta intressant.

 

Classic är som vanligt trevlig och nu med mycket mer minne, men skärmen är också mindre.

 

Inget av alternativen funkar riktigt. Nu har man ju vant sig med Videons skärmstorlek, jag vill ju inte ha mindre skärm. Jag vill ha mer minne.

 

Jag skulle köpt den gamla Videon med 80gb om jag vetat att det skulle bli såhär. Känns som att Apple spelar ut sig själva lite nu.

 

Vill man ha en liten spelare får man ta Nano, fast den har för lite minne och liten skärm.

Vill man ha en spelare med mycket minne är det Classic som gäller fast där är skärmen för liten.

Vill man ha en spelare med 3,5 skärmen så är det Touch som gäller fast där är minnet för litet.

 

Köp en av varje...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp en av varje...

Eller bygg en egen :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev i en annan tråd...... om jag hade tillverkat mp3-spelare hade jag stängt fabriken och gått hem och gråtit..... enda anledningen att inte köpa en iPod nu är bara för att man hatar Apple..... :borstatanderna: Det är NÄSTAN så jag vill bli säljare igen.... :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men snälla folk...en ipod touch med 160gb hdd skulle innebära att större batteri skulle krävas...den skulle alltså bli mycket tjockare p.g.a. att hdd tar mer plats än flashdisk samt att batteriet behöver vara större och större än classic me iom att en stor skärm drar mer...

 

flashdiskarna är också så pass dyra att större än 16 skulle bli för dyrt...men iom att priserna sjunker och storlekarna ökar så lär vi i framtiden få se touch me mer...men ni måste inse att det inte bara är att trycka på en knapp så får man de specs man vill ha

 

Jo, jag jobbar med konstruktionsjobb själv och det är hela tiden avvägningar mellan olika lösningar. Men, det hindrar inte att jag hellre hade sett att även hårddiskvarianten hade fått ett touch-gränssnitt och stor skärm. Nu känns det lite som att man har valt den enklaste lösningen. Större HD i den gamla iPoden (givetvis är det massa ny elektronik i den eftersom den drar mindre ström, men jag generaliserar lite) och så ut med telefondelen från iPhone.

 

Nu hamnar jag i ett lite mer svårmotiverat läge till varför jag ska köpa en ny iPod. Jag sitter med en 20 GB iPod utan film eller färgskärm. Den fungerar utmärkt för musik. Visst hade det varit trevligt att få in hela mp3-biblioteket, men det behövs egentligen inte. Nu hade jag trott att det skulle komma en iPod som fungerade som en iPhone fast den hade mera minne så att man fått plats med både gott om musik och film.

 

Naturligtvis så räcker 16 GB bra till musik och ett par filmer, men varför ska jag köpa en spelare som rymmer mindre än den jag har? Classicen ger förvisso filmmöjlighet, men har ju inte alls samma "vill-ha-faktor" som touch-varianten. Därför är jag lite besviken, men jag tror att Apple har ett gäng killer iPods med den här uppradningen. Även om jag själv antagligen väntar ett år till innan jag uppdaterar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Potato head
Köp en av varje...

Det han sa var ju att ingen passade honom, hur ska då alla tillsammans kunna göra det? Den perfekta iPoden för mig hade varit en iPod Touch med 40GB+, en äkta "iPod Video". Vill man ta med sig många filmer nu får man ha en iPod Classic, med liten skärm. Att då ha en av varje hjälper ju inte ett dugg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...