Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPod Touch - som en iPhone utan telefon


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Andreas Leijon

Ända sedan iPhone presenterades har många efterfrågat en iPod med liknande funktioner. Nu är den här och det bästa av allt är att den släpps samtidigt över hela världen. Dessutom kan man för första gången köpa musik direkt från iPoden.Läs hela nyheten på MacWorld.se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch, är jag löjlig om jag blir besviken? Jag ville ju ha den här fast med 160 GB hårddisk..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med, känns lite onödigt att inte vänta på att iPhonen kommer till Sverige då den kostar lika mycket(fast visserligen har halva minnet). Nu när iPhonen har prissänkts är den ju mycket mer prisvärd än iPod Touch känner jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att det är lite konstigt att ipod touch inte får en större hårddisk. Den kommer inte börja levereras förrän 28 spetember då det säkert kommer att vara väntetid för att få en. Dessutom har ju priset på iPhone sjunkit nu så vem köper inte en i Telefon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste ju ändå tänka på att iPhonen kommer kosta mer pågrund av abonnemang (ja, jag vet att man kan hacka den så man kan använda vilket simkort som helst men ändå :) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köper hellre än iPod touch än en iPhone. Om man ska ha en iPhone så ska den såklart ersätta min nuvarande mobil, men jag tycker att den saknar för många viktiga funktioner.

 

Det enda som skiljer iPod från iPhone är just telefondelen, och den delen vill jag hellre ha en bra mobil till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag blev sugen på en iPod touch faktikst. Men är den inte lite väl dyr? om man ska gå på det amerikanska priset borde 8gben kosta strax över 2000. Men nu i sverige kostar den iställer 2895. varför är den mycket dyrare i sverige?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det beror lite på att momsen på elektronik är högre i sverige än i USA, den är ju 25% i sverige, har för mig att den är lägre i USA.

 

By the way blev jag också ruskigt sugen på en Touch. Orka vänta på iPhone om den nu ens komemr till sverige. O då kan man ju alltid sälja denna:P

 

Edit: Kolla in här här finns hands-on bilder på Touch: Engadget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det beror lite på att momsen på elektronik är högre i sverige än i USA, den är ju 25% i sverige, har för mig att den är lägre i USA.

 

By the way blev jag också ruskigt sugen på en Touch. Orka vänta på iPhone om den nu ens komemr till sverige. O då kan man ju alltid sälja denna:P

 

Edit: Kolla in här här finns hands-on bilder på Touch: Engadget

 

okej okej :P kanske slår till endå vafan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
jag blev sugen på en iPod touch faktikst. Men är den inte lite väl dyr? om man ska gå på det amerikanska priset borde 8gben kosta strax över 2000. Men nu i sverige kostar den iställer 2895. varför är den mycket dyrare i sverige?

 

därför att alla priser på ex. internet i USA skrivs ut UTAN moms eftersom det är olika skatt i olika delstater

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gud jag är så himla lycklig! detta är typ extas när det är som bäst! *hög*

jag vann en ipod och en tivoli yiyi nått på mitt jobb och den kommer typ om kanske två veckor max. då ska ja fan sälja skiten och köpa en touch istället!! GAAAAH!!!!

 

TOUCH TOUCH TOUCH!!!! AAAAAAHHHHHH!!! HIHIH :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från artikeln:

Inget krav på abonnemang lär göra iPod Touch till en storsuccé.

 

Allvarligt. Jag höll på att skratta ihjäl mig när jag såg den meningen. Har fullförståelse för att ni ville få ut artikeln snabbt, men att påstå att en iPod skulle bli en succé för att den inte kräver ett abonnemang låter ganska fånigt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken besvikelse.

 

Nano ser ut som jag vet inte vad, en ful creativespelare.

 

Touchen var riktig läcker, men med det minnet är den inte det minsta intressant.

 

Classic är som vanligt trevlig och nu med mycket mer minne, men skärmen är också mindre.

 

Inget av alternativen funkar riktigt. Nu har man ju vant sig med Videons skärmstorlek, jag vill ju inte ha mindre skärm. Jag vill ha mer minne.

 

Jag skulle köpt den gamla Videon med 80gb om jag vetat att det skulle bli såhär. Känns som att Apple spelar ut sig själva lite nu.

 

Vill man ha en liten spelare får man ta Nano, fast den har för lite minne och liten skärm.

Vill man ha en spelare med mycket minne är det Classic som gäller fast där är skärmen för liten.

Vill man ha en spelare med 3,5 skärmen så är det Touch som gäller fast där är minnet för litet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar hur kompetent den kommer att vara på nätet.

Tror ni tex. att det är möjligt att se på SVT-play eller prata över skype?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar hur kompetent den kommer att vara på nätet.

Tror ni tex. att det är möjligt att se på SVT-play eller prata över skype?

Prata över Skype vet jag inte hur det skulle gå till, men att se på t.ex. SVT-play borde väl inte vara några problem? Nån vet kanske lite bättre än jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström

iPod Touch får ju Wi-Fi. Skulle vilja använda den som musikspelare kopplad till stereoanläggning. Skulle det funka att spela musik trådlöst via en AirPort Express med AirTunes ansluten till stereon? Det skull i så fall kunna motivera ett köp redan nu och inte invänta iPhone!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken besvikelse! iPod Touch borde ju ha mer i minne eftersom det är den som har flest funktioner och är den som går i ledet för de nya iPoddarna... Aldrig att jag köper den just på grund av det låga minnet...

 

Och har iPod Classic verkligen en mindre skärm? All mått på den stämmer överens med iPod Video 30GB (förutom mindre i djup)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men snälla folk...en ipod touch med 160gb hdd skulle innebära att större batteri skulle krävas...den skulle alltså bli mycket tjockare p.g.a. att hdd tar mer plats än flashdisk samt att batteriet behöver vara större och större än classic me iom att en stor skärm drar mer...

 

flashdiskarna är också så pass dyra att större än 16 skulle bli för dyrt...men iom att priserna sjunker och storlekarna ökar så lär vi i framtiden få se touch me mer...men ni måste inse att det inte bara är att trycka på en knapp så får man de specs man vill ha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men snälla folk...en ipod touch med 160gb hdd skulle innebära att större batteri skulle krävas...den skulle alltså bli mycket tjockare p.g.a. att hdd tar mer plats än flashdisk samt att batteriet behöver vara större och större än classic me iom att en stor skärm drar mer...

 

flashdiskarna är också så pass dyra att större än 16 skulle bli för dyrt...men iom att priserna sjunker och storlekarna ökar så lär vi i framtiden få se touch me mer...men ni måste inse att det inte bara är att trycka på en knapp så får man de specs man vill ha

Håller helt med dig, men jag hade velat ha en iPod Touch på cirka 30 Gb, vilket jag tror är rimligt även om den onekligen skulle blir större. Jag tror att många hellre köper en lite större med mer minne tvärtom då det verkar som om många är besvkina när det gäller minnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmen på iPod classic är den samma, det är iPod nano som fått 2 tums skärm. iPod classic behåller sin 2,5 tums skärm...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
men snälla folk...en ipod touch med 160gb hdd skulle innebära att större batteri skulle krävas...den skulle alltså bli mycket tjockare p.g.a. att hdd tar mer plats än flashdisk samt att batteriet behöver vara större och större än classic me iom att en stor skärm drar mer...

 

flashdiskarna är också så pass dyra att större än 16 skulle bli för dyrt...men iom att priserna sjunker och storlekarna ökar så lär vi i framtiden få se touch me mer...men ni måste inse att det inte bara är att trycka på en knapp så får man de specs man vill ha

 

Precis! Helt rätt och riktigt.

 

Men det hör till att vara besviken för att apple inte har lyssnat på just dom som vill ha en ipod med 700gig HD, 13" skärm med raketvapen och är en transformer med en batteritid på 4 dygn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså jag kan verkligen förstå att de vill ha en touch me större disk, jag hade inte heller tackat nej !

 

men man måste vara realistisk, och jag är faktiskt en av de som hellre tar en tunn med bra batteritid...just batteritid va viktigast för mig på nya ipodarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...