Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Filöverföring mellan SE p1i och macbook


bjornharstedt

Rekommendera Poster

Är det nån som har grepp på senaste P1i-versionerna?

 

Jag har:

 

Telefon R9G007

Bluetooth R1C

Organizer R6D23

CDA R3A

 

Jag upplever att Uppdateringsprogrammet uppdaterar oavsett om det behövs eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjornharstedt

Jag har samma version i min p1:a, och det funkar inte!

 

Är det någon som fått kalenderposter skapade i telefonen att kopieras över till iCal?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick kalenderposter som skapades i p1i att kopieras till ical.På sonyericsson sida http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&...1&pid=10864 finns det instruktioner om vilka versioner som skall finnas på telefon och program.

För min del funkade ganska smärtfritt.Fick starta om telefonen på uppmaning vid första tillfället för syncronisering då inte syncronseringen slutfördes korrekt.Har testat att synca ett par gånger sedan dess.

/Snackvik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick kalenderposter som skapades i p1i att kopieras till ical....

/Snackvik

 

Har du provat att skapa en mötespost och en påminnelsepost på P1:an?

När jag synkar får jag bara över påminnelseposten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här med att minneskortet inte mountar sig är fan inte bra... måste ju finnas någon bra lösning för det hela. Man kommer ju bli tokig annars.

 

En annan fråga, hur är det med era uppgifter... hänger dom med vid sync? Mina gör det nämligen inte :/.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det möjligt att överföra filer mellan macen och P1:an med USB:

 

http://my-symbian.com/forum/viewtopic.php?t=33836

 

Det är bara att lägga filen, som forumskaparen i länken ovan har bifogat, i rätt mapp

och sedan kommer minneskortet upp på skrivbordet. Det kan krävas en omstart och att eventuell tidigare extension för m600 tas bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Är det nån som har grepp på senaste P1i-versionerna?

 

Jag har:

 

Telefon R9G007

Bluetooth R1C

Organizer R6D23

CDA R3A

 

Jag upplever att Uppdateringsprogrammet uppdaterar oavsett om det behövs eller inte.

 

Jag fattar inte ens hur jag uppdaterar telefonen via min Mac. Hittar bara massa program för PC på ericssons hemsida.

 

Tips önskas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste köra Win för att uppdater, och det går bra via Bootcamp eller Paralleles

 

Perfekt, då får jag göra det på jobbet imorgon. (har nämligen bara bootcamp med windows där, inte på MBPn)

Tack för snabbt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...