Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Filöverföring mellan SE p1i och macbook


bjornharstedt

Rekommendera Poster

bjornharstedt

Jag har i dagarna skaffat mig en Sony Ericsson p1i som jag till 95% är nöjd med. Resterande fem procent hoppas jag kunna få hjälp med här...

 

När jag kopplar in telefonen med USB-kabel dyker ingenting upp på skrivboret. Det går alltså inte att föra filer mellan dessa två utan att använda den sega blåtanden. Är det någon som vet hur man löser detta?

 

Telefonen har dessutom inbyggt WLAN, så det kanske är läge att hoppa över allt vad kablar heter och köra wifi istället, men jag kan ju inget om nätverk... Jag gissar att man kan göra detta i ett point-to-point nätverk. Stämmer det? Hur gör jag?

 

All hjälp och förslag/gissningar emottages med vansinnigt stor tacksamhet!

 

-Björne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker följa den här tråden eftersom jag valt bort iPhone och funderar på en P1 istället.

Hur funkar synkning med kalender och telefonbok (om du testat)? Kommer alla uppgifter med, och på rätt ställe etc?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det är generellt, men jag vet alltså åtminstone två som har smärre problem med iSyncpluginen från SE, version 1.07.

Möteseobjekt från telefonen förs inte över till Macen, utan man får välja Påminnelser som mötestyp, då funkar det.

Vi får hoppas på en snar uppdatering av pluggen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjornharstedt

iSync fungerar sådär, det finns - precis som Balooba säger - en bugg i pluggen som gör att de kalenderposter som skapats i telefonen inte fastnar i iCal vid synk. Trist, men det måste komma en uppdatering snart...

 

Allt annat i isync fungerar utan anmärkning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Låter - nästan - bra. :fundersam:

Men får hoppas på en uppdatering då. :closedeyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Låter - nästan - bra. :fundersam:

Men får hoppas på en uppdatering då. :closedeyes:

 

Tog det ett år för att komma fram med första pluggen, månne vi vänta ett år till innan en buggfri version kommer.

Jag chansar på att det går snabbare och har just nu beställt en P1.

Är nån intresserad av min P990i med 2GB, så PM:a.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjornharstedt
Tog det ett år för att komma fram med första pluggen, månne vi vänta ett år till innan en buggfri version kommer.

Jag chansar på att det går snabbare och har just nu beställt en P1.

Är nån intresserad av min P990i med 2GB, så PM:a.

 

 

Hur gör du när du flyttar filer mellan din dator och P990:an? Funkar kabel eller kör du bluetooth. Hanske

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjornharstedt
Tog det ett år för att komma fram med första pluggen, månne vi vänta ett år till innan en buggfri version kommer.

Jag chansar på att det går snabbare och har just nu beställt en P1.

Är nån intresserad av min P990i med 2GB, så PM:a.

 

 

Hur gör du när du flyttar filer mellan din dator och P990:an? Funkar kabel eller kör du bluetooth. Hanske t.o.m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iSync fungerar sådär, det finns - precis som Balooba säger - en bugg i pluggen som gör att de kalenderposter som skapats i telefonen inte fastnar i iCal vid synk. Trist, men det måste komma en uppdatering snart...

 

Allt annat i isync fungerar utan anmärkning!

Mitt iSync säger att min P1 inte stöds, kan det vara för att jag inte dragit in 10.4,10-uppdateringen av tiger?

Ska det inte vara massa stul med den? :S Crap..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som lyckats få upp telefonen som en enhet på skrivbordet vid inkoppling av USB-kabeln?

Den dyker INTE upp hos mig i alla fall, och när jag kör iSync så får jag meddelandet att det inte finns något att synkronisera med.

Tacksam för tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både min P990i och min W880i kommer upp på skrivbordet, men på W880i måste man välja "File Transfer" annars funkar telefonen som ett modem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har valt filöverföring men det hjälper inte.

Min gamla w800i var det inga problem med. Helskumt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både min P990i och min W880i kommer upp på skrivbordet, men på W880i måste man välja "File Transfer" annars funkar telefonen som ett modem.

 

Min P990i har förut dykt upp, men inte nu.

Mystiskt.

Mobilen indikerar att den är ansluten för filöverföring, men minneskortet dyker inte upp på skrivbordet.

Vilken OSX-version kör du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I veckan så får jag min nya P1, men ser ju att SonyEricsson dragit in iSync-pluggen 1.07 för P1.

Någon som laddat hem den, innan den drogs in, som kan dela med sig? Man vet ju aldrig hur långsamt SE jobbar för att komma ut med en uppdatering.

PMa mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag behöver den också... joaicmh@gmail.com

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asch - nu blev det något fel. Dubbelpost...? :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle också uppskatta iSync-pluggen... :whistling:

Tack på förhand!

 

joop@ordbrukarna.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Professor Per
Både min P990i och min W880i kommer upp på skrivbordet, men på W880i måste man välja "File Transfer" annars funkar telefonen som ett modem.

 

Har du lyckats uppdatera din P990i utan att gå via Windows? Själv har jag inte lyckats få den att dyka upp, vare sig i Parllells eller i MacOS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du lyckats uppdatera din P990i utan att gå via Windows? Själv har jag inte lyckats få den att dyka upp, vare sig i Parllells eller i MacOS.

 

Via Parallels får jag upp minnesekortet för anslutna enheter, och alternativt kan jag köra PC Suite för backup och installation etc.

Uppdaterade faktiskt telefon igår kväll via Paralles. Kommer upp lite meddelanden om jag vill ansluta denna USB-enhet från Parallels.

Däremot kan, som vanligt i XP, det strula med USB-anslutningar, vilket iofs tvingade mig att installera PC Suit en andra gång, men sen flyter det på.

Fortfarande får jag inte upp minneskortet i OSX, men går jag in under "Om den här datorn" och tittar under kategorin USB så hittar Mac OS att min P990i är ansluten, men det är lögn att få den synlig och åtkomlig.

 

Edit: Kör iofs Winpartitionen som FAT32, om det nu skulle kunna ha någon betydelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite intresserad att höra om någon fått att surfa via 3G på datorn att lira?. Har abb. hos telenor, spelar kanske ingen roll.

 

Gärna guide om nån har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en iSync plugin på sonyericsson nu.För mig dunkade det att synca P1i med mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjornharstedt

Ållrajt...

 

När du synkar, kommer de kalenderposter du skapat i telefonen in i iCal? Det var ju problemet tidigare när jag testade pluggen.

Det skumma var att den versionen hette 1.07. Den nyss upplagda versionen heter samma sak...

 

Är problemet fixat? Jag trodde att SE drog in pluggen eftersom den inte funkade till 100%.

 

Det blir att sticka hem och testa för min del...

 

Tack!

 

-Björne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...