Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Göteborg ska bli Apples huvudstad


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Va? Är det verkligen så? Det gör nog Mac till ett unikum i handeln, för i princip allt annat är betydligt billigare på nätet, vare sig man beställer inom eller utanför Sveriges gränser.

 

Är det Apple som bestämt priserna då, så att ingen får ha nåt annat?

 

För min del, när det gäller cykelprylar, så köper jag nog allt som kostar mer än ca 200 kr på nätet. Även med frakten inräknad blir det oftast billigare. Sen brukar jag iofs beställa mer än så varje gång, så frakten blir ännu mindre viktig.

Apple verkar ha en prispolitik som gör att allt ska kosta lika mycket överallt. Normalt sett brukar saker vara billigare på en t.ex stormarknand lik MediaMarkt. Men så är inte fallet ens på en macbook eller imac. jop, föressten 5kr billigare på MMän på applesstore ;) fast det kan man ju inte kalla prismarginal.

 

Så för min del går jag hellre till en fysisk butik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst att det både ska vara 600 och 1600 kvadratmeter. Någon som vet vad som är riktigt?

1600 kvadrat låter nästan för mycket för Göteborg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man får väl studentrabbat i macforum butikerna också? fick jag iallafall när jag köpte mitt leopard i butiken på avenyn..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

härligt!

håll oss updaterade så jag kan stå och banka på dörrarna före öppningen! :)

sen köpte jag också min MBP via Applestore.se, just för att dom erbjuder bättre studentrabatt. hursomhelst så är en Macbutik aldrig fel, inte minst för att strosa runt i, men också för en snabb och effektiv service. Lämnade in min iPod på föreningsgatan en gång och det gick som smort. sen köper jag hellre smågrejjer över disk av den enkla anledningen att det känns så bra att gå ut ur en butik med en påse=)

och tryggheten att veta att man har ett ansikte och address på snubben du köpte den av! man kan alltid vandra ner och fråga personligen om det skulle vara något problem.

 

edit: såg Elmaco12's post. Applestore.se erbjuder 10% rabatt om du är medlem i en studentkår. alltså om du läser högskola/folkhögskola och har ett studentkort med nummer och namn.

Macforum erbjöd 5% när jag skulle köpa min.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Göteborg ska bli Apples huvudstad
Fan vad kul ska de överge Cupertino :galetglad: (sarkasm)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man får väl studentrabbat i macforum butikerna också? fick jag iallafall när jag köpte mitt leopard i butiken på avenyn..?

 

 

Om jag inte minns fel så får man 5% på köp över 5000 i Macforums butiker. På nätet är studentrabatten lite högre så det kan väl göra litegranna beroende på hur mycket man handlar för men det känns ju ganska skönt att få handa sina grejer direkt när man bestämt sig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

flytta Göteborg till Malmö så blir jag glad ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
Du är självskriven :propellerbaver: ...B)

Vettefasen om jag kommer sticka dit dock :o

 

flytta Göteborg till Malmö så blir jag glad ^_^

Terrorist!!! :o:mellow:

 

:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
InPezonator

Det är prisskillnad i fysisk butik och applestore online.

Jag köpte iLife för 795 i butik och på applestore kostar den 745 samt med studentrabatt landar det på strax över 600 kr....

 

 

Igår när jag låtsashandlade (hoppas jag inte är den enda) på applestore märkte jag en konstig sak ändå..

Aperture kostar 1690kr att köpa separat men när jag skulle "cusomiza" en macbook pro kunde man välja till det för 1705kr...

Okej det är ingen stor prisskillnad men varför ska det kosta mer när man köper något annat med?

Om man lägger mellan 15-20k på en dator borde det väl ändå vara tvärtom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Jag hatar MacForum, oavsett vad jag tidigare har sagt om butike(rna)n. De har ALDRIG varor inne, allt har "precis tagit slut men du kan ställa dig på en väntalista om du vill"

 

Ja, jag vill jättegärna vänta typ två veckor extra och sedan betala mer hos MacForum än hos Apple :chockadskeptisk:

 

3ggr har jag försökt köpa Mac där, vareviga gång har de "precis tagit slut".

 

Dessutom har de det mest idiotiska telefonsystem som finns. Den enda telefon de har är den som är kopplad till butiken på Föreningsgatan. Den stängs av klockan 17 när butiken stänger, trots att övriga två butiker har öppet. De två butikerna har även öppet lördag, söndag. Men kan man ringa dit då? Icke sa nicke.

 

Usch, nej, jag ska inte gå på deras invigning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...