Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Göteborg ska bli Apples huvudstad


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Andreas Leijon

Göteborgsbaserade MacForum har planer på att sätta Stockholm på plats en gång för alla. Återförsäljaren ska nämligen bygga en rejält stor butik, ett "Macempel" på 1 600 kvadratmeter. - Vi fyller femton i år. Det kändes som läge att göra något riktigt storskaligt, säger Martin Barregård, vd på MacForum.Läs hela nyheten på MacWorld.se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Verkligen en glädjande nyhet :yeahbaby::storkram::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

apple4ever

Vad kul! :D

 

MacForum, är det den lilla butiken som ligger i en backe någonstans i Göteborg? (dåligt minne)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
MacForum, är det den lilla butiken som ligger i en backe någonstans i Göteborg? (dåligt minne)

 

Precis. :D

 

Fast numera finns de på tre ställen. Även på Kungsgatan och Avenyn. Dit hittar man utan GPS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Nja, den första butiken låg där, på Föreningsgatan, och ligger kvar än, men nu finns det även på Kungsgatan och Avenyn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köper verkligen folk datorer i butik??? Känns märkligt med tanke på att saker är så mycket billigare på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en kedja jag rekommenderar mycket. De reparerade min gamla G5 imac utan krångel och med stort intresse av att göra ett bra jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christopher Anderton
var ska den nya ligga då?

 

 

Jag vet inte direkt om allt skulle vara så mycket billigare att handla från nätet? Macdatorer kostar ju lika mycket på nätet som i butik. Det jag kan tänka mig är vissa förbrukningsvaror som bläckpatroner och DVD-Cd skivor. Eller om man handlar vissa saker från Tyskland.

 

Men den genomsnittlige konsumenten föredrar att få klämma på paketet när dom handlar något som kostar mycket pengar. Eller så är det "Hmm, skulle behöva EyeTV Hybrid. Just det, den där macbutiken på stan har ju sådana. Åker och handlar en omedelbums så slipper jag vänta"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macdatorer kostar ju lika mycket på nätet som i butik.

 

Va? Är det verkligen så? Det gör nog Mac till ett unikum i handeln, för i princip allt annat är betydligt billigare på nätet, vare sig man beställer inom eller utanför Sveriges gränser.

 

Är det Apple som bestämt priserna då, så att ingen får ha nåt annat?

 

För min del, när det gäller cykelprylar, så köper jag nog allt som kostar mer än ca 200 kr på nätet. Även med frakten inräknad blir det oftast billigare. Sen brukar jag iofs beställa mer än så varje gång, så frakten blir ännu mindre viktig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iaf så är det så att MacForum tar ganska mkt mer betalt än Apple gör online

 

kolla deras hemsida för ni se

 

www.macforum.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dnordstrom
Köper verkligen folk datorer i butik??? Känns märkligt med tanke på att saker är så mycket billigare på nätet.

Jag köpte min i butik, Apple Store på Third Street Promenad i Santa Monica och det kostar lika mycket som på Apple.com. Har köpt Applegrejer i Sundsvall också och det kostar som på nätet. :)

 

Jag har inte tålamod till att vänta flera dagar på att få hem en MacBook med posten, jag skulle bli galen. Härligt är det däremot att gå rätt ut ur butiken med en ny Mac!

 

Påsarna är fina också. :D

 

EDIT: För övrigt var det en kul nyhet. Ser fram emot det årtionde jag åker så långt ner i detta avlånga land så att jag kan besöka stället!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, den första butiken låg där, på Föreningsgatan, och ligger kvar än, men nu finns det även på Kungsgatan och Avenyn

 

 

Den första MacForum butiken låg på Viktoriagatan, sedan flyttade dom till Föreningsgatan...B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
var ska den nya ligga då?

Gammla Nordea-lokalen vid Nodstan

 

Jag vet inte direkt om allt skulle vara så mycket billigare att handla från nätet? Macdatorer kostar ju lika mycket på nätet som i butik. Det jag kan tänka mig är vissa förbrukningsvaror som bläckpatroner och DVD-Cd skivor. Eller om man handlar vissa saker från Tyskland.

 

Men den genomsnittlige konsumenten föredrar att få klämma på paketet när dom handlar något som kostar mycket pengar. Eller så är det "Hmm, skulle behöva EyeTV Hybrid. Just det, den där macbutiken på stan har ju sådana. Åker och handlar en omedelbums så slipper jag vänta"

Jasså? Jag tror inte att en Mac Mini + skärmkostar 10.895 Kr :armskeptisk: !

 

Om man köper Mac Mini och skärm blir det 7.995 Kr (Mac Mini) + 1.716 Kr (Videoseven L19WA 19"-skärm) = 9711 Kr

 

Jag skulle verkligen inte välja att köpa på Macoteket med den priskillnaden -_-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gammla Nordea-lokalen vid Nodstan

Jasså? Jag tror inte att en Mac Mini + skärmkostar 10.895 Kr :armskeptisk: !

 

Om man köper Mac Mini och skärm blir det 7.995 Kr (Mac Mini) + 1.716 Kr (Videoseven L19WA 19"-skärm) = 9711 Kr

 

Jag skulle verkligen inte välja att köpa på Macoteket med den priskillnaden -_-

 

kan ju vara olika kvalitet också.........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
kan ju vara olika kvalitet också.........

Möjligt, Macoteket är ju widescreen, inte den jag tog i exemplet ^_^ Fast wide är ju inte alltid till fördel heller :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
iaf så är det så att MacForum tar ganska mkt mer betalt än Apple gör online

 

kolla deras hemsida för ni se

 

www.macforum.se

 

 

Dom brukar lägga på en hundralapp på visa varor...B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macdatorer kostar ju lika mycket på nätet som i butik.

 

Ibland ja. Dock är det en stor skillnad för oss studenter exempelvis, som genom Mecenat kan få ett MYCKET lägre pris på nätet än vad vi kan få i butik.

 

Är på gång och köpa en iMac och var nere på MacSupport i Lund. De vill ha drygt 2000kr mer än jag får via Mecenat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den första MacForum butiken låg på Viktoriagatan, sedan flyttade dom till Föreningsgatan...B)

Låg dom inte vid kåren innan? eller var det cremona?

Fast huset på viktoriagatan såg ju så stelt ut så där vågade man knappt gå in :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Möjligt, Macoteket är ju widescreen, inte den jag tog i exemplet ^_^ Fast wide är ju inte alltid till fördel heller :P

 

OT....

Jag beställde nyss en Acer 1916W som är en widescreen 19" Samma skärm fast normal kostar 300:- mer.... :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...