Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köper mig nog en riktigt bra telefon


Pocahontas

Rekommendera Poster

iPhone i all ära, men jag vill ha en som jag vet fungerar här på våra breddgrader och är gjord av en som vet hur telefoner görs

 

Vad tror ni om Nokias nya

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smaken är delad. Själv föredrar jag Ericsson. Har gjort ett par utflykter till andra märken, men Ericsson/SonyEricsson har funkat bättre, hållit bättre för att tappas i golvet, låtit bättre, haft bättre display och inte minst lirat bättre med Mac.

(Just nu är favvon K800 - för att den har mp3, FM-radio och hyfsad skärm för wap/surfande. Skulle precis köpa en, men lade det på is när iPhonen presenterades i sammaveva. Nu är jag lite villrådig...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nokias är ju på "innelistan" om du kollar mitt andra inlägg "14 prlyar ni måste ha" :lol:

 

Måste ju ligga på topp förstår du väl :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns mycket som är bättre än Apples produkter ute. Se bara på iPod, hur bra är den egentligen funktions mässigt mot andra spelare?

Säger så här att man helt klart kan förlora lite gentemot kvalité och design.

Håller mer gärna i en Apple än en "jaha har du Nokia, kul ok?" oavsett om Nokian nu är bättre på alla sätt.

Nu har jag en gammal nokia 6310 hehe men skulle jag köpa en ny så kan det bli en iPhone.

Tveksam på priset dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone i all ära, men jag vill ha en som jag vet fungerar här på våra breddgrader och är gjord av en som vet hur telefoner görs

 

Vad tror ni om Nokias nya

En sådan vill jag också ha och ska ha!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Hum... mja nokia ger jag mig inte på längre. Hade inte iphone kommit så hade det blivit en ny smartphone från SE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rastarallare

Nokia N95 är utan tvekan en mycket kompentent telefon, mer funktioner kan man väl knappast trycka in i en telefon. Det enda som bekymrar mig lite är kvalitets känslan, personligen tycker jag att en telefon som kommer kosta 7000:- ska kännas gedigen och välbyggd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

N95 är det värsta man kan köpa våren sommaren 07 helt klart. SE ligger ljusår efter idag om vi snackar teknik i ett enda paket. Hade jag 6500 skulle jag köpt N95 lätt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nokias är ju på "innelistan" om du kollar mitt andra inlägg "14 prlyar ni måste ha" :lol:

Eller: Think different... :whistling::ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Jag har en N95 sedan drygt en vecka tillbaka och måste säga att jag är mäkta imponerad. GPS:en är i princip oanvändbar i Stockholms innerstad men annars finns det inte mycket attt klaga på. Rekommenderas varmt för alla som har stålarna! :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en N95 sedan drygt en vecka tillbaka och måste säga att jag är mäkta imponerad. GPS:en är i princip oanvändbar i Stockholms innerstad men annars finns det inte mycket attt klaga på. Rekommenderas varmt för alla som har stålarna! :yeahbaby:

På vilket sätt är den oanvändbar där? Låter ju som ett nederlag att den inte funkar i huvudstaden där den verkligen skulle behövas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HTC är annars kompetent med wifi och en massa jada jada jag inte begriper mig på!

 

Jag har gått och blivigt "I" tokig så ja jag ska iphone oavsett 3G fan jag ringer bara med mobilen !

 

Men ok lite status ska det ju ändå vara annars kan det vaaa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
På vilket sätt är den oanvändbar där? Låter ju som ett nederlag att den inte funkar i huvudstaden där den verkligen skulle behövas.

För höga hus verkar det som. På Västerbron och i Tantolunden fick jag bra kontakt, men att få någon form av position mellan hemmet (Fridhemsplan) och jobbet (S:t Eriksplan) verkar vara stört omöjligt. Den hittar satelliterna men kan inte fastställa min position. :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den ser fin ut, har den pekskärm? Har själv en HTC TyTN som jag verkligen gillar. Klarar mig inte utan touch-skärm, plötsligt blir det riktigt smidigt att surfa, fixa i kalendern och göra snabba anteckningar. Enda sunkiga är kameran som är under all kritik… funkar i dagsljus men inte mer…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Den ser fin ut, har den pekskärm? Har själv en HTC TyTN som jag verkligen gillar. Klarar mig inte utan touch-skärm, plötsligt blir det riktigt smidigt att surfa, fixa i kalendern och göra snabba anteckningar. Enda sunkiga är kameran som är under all kritik… funkar i dagsljus men inte mer…

Ingen pekskärm tyvärr nej. TyTN verkar cool, har kollat på den tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om N95 verkar häftig så tappade jag allt förtroende för Nokia efter att ha dragits med deras 6280. Finns nog ingen pryl jag känt sådant starkt hat för.

Jag är mer en SonyEricsson.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev sugen på en N95 idag jag oxå men hur bra synkar den med Macen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag skaffade mig en HTC s710 för knappt en vecka sedan. För samma pris i butik som min W810i när den köptes för ett år sedan.

 

Har efter knappt en vecka insett att jag inte behöver WiFi, MSN och tangentbord i en telefon, och kontaktlistan är nåt jag inte kommer överens med. :irriteradtjej:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För höga hus verkar det som. På Västerbron och i Tantolunden fick jag bra kontakt, men att få någon form av position mellan hemmet (Fridhemsplan) och jobbet (S:t Eriksplan) verkar vara stört omöjligt. Den hittar satelliterna men kan inte fastställa min position. :superirriterad:

Du har inte för mycket dojdojrant på dig? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man behöver en ny mobiltelefon idag så har man väl inget val, men själv ska jag vänta tills iPhone kommer ut. Det blir nästa uppgradering, har visserligen en ganska ny Nokia N73 idag så jag kan gott vänta på att iPhone släpps i Europa. :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

northernlight

själv är jag väldigt sugen på en n93i. Någon som kollat filmkvaliten... äckligt fin.

http://blip.tv/file/154394

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
supermatrosen

Själv har jag en gammal samsung utan bakstycke. Batterier är blottat efter att min hund gladeligen tuggat på telefonen. Har aldrig varit direkt intresserad i att ha en mobil med alla möjliga gadgets och finesser. Slutar alltid med att jag ändå bara ringer och skickar ett sms då och då. Vill inte ha en dyr mobil som man måste vara rädd om hela tiden. Trist att köpa en mobil för kanske 4000kr som sedan åker i marken eller hunden tuggar på. Eller om man råkar bli av med mobilen efter en blöt ute kväll på något vänster. Har aldrig riktigt heller förstått vitsen med kamera på mobiler. Låter nog som en tråkigt gammal gubbe nu men anser att företagen försöker slänga in massa prylar i mobilerna för att övertala om oss att vi inte klarar oss utan. Värdesätter hellre en billig mobil med enkel design, enkla menyer utan massa lull lull som jag ändå aldrig använder. Tycker helt enkelt inte att pryl man trots allt har för att ringa med skall kosta 4000kr. Därför blev jag eld och lågot när sonyericsson presenterade den här:) http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&...p&pid=10547

 

Billig, ligger på ca 1000kr men är ändå en ny mobil:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft min N95:a sedan i söndags och är bara nöjd med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...