Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Profiler för oss medlemmar


A_bite_of_the_apple

Rekommendera Poster

Det finns, som Andreas säger ovan, inget måste över vad som ska fyllas i i profilen.

Jo, det finns det. Om man vill fylla i någonting alls måste man fylla i födelsedatum och år. Jag vill fylla i en hel del i min profil, men vill inte lämna ut födelsdag och år. Då är jag låst och måste välja att inte fylla i någonting alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 104
  • Created
  • Senaste svar
Jo, det finns det. Om man vill fylla i någonting alls måste man fylla i födelsedatum och år. Jag vill fylla i en hel del i min profil, men vill inte lämna ut födelsdag och år. Då är jag låst och måste välja att inte fylla i någonting alls.

 

Jag menar inte praktiskt utan lagligt, regelmässigt och moraliskt

Hur man nu vill tolka det.

 

Alltså: Inget måste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det för att jag fyllt i mina uppgifter rätt du säger så eller för att du tror att man är dum i huvudet när man är i min ålder?

micke_nkpg menade jag :)

 

Nej du är inte dum, du är en klyftig kille och kul grabb. Din ålder visste jag inte förrän nyss, jag bryr mig inte om vilken ålder människor har här..det är säkert.

 

När du skriver så att jag inte behöver fylla något så har jag verkligen försökt det.

Då tyckte jag att det var "roligare" att välja den högsta ålder som var möjlig, som den vän av humor jag är.

 

Det var det jag menade att du inte kände till, därför borde du inte fällt den kommentaren.

Jag har väl annars aldrig sagt något "dumt" till dig.

Det du skrev irriterade mig, så jag brusade upp.

 

Men det lugnt, jag är inte långsint.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Ska den här tråden spåra ur också? :superirriterad:

 

tamejfan det enda stället på internet där folk ska bråka med varandra om petitesser!

 

denna tråd var ämnad som en skojig grej, och den startade JAG när det fortfarande var trevlig stämmning på detta forum. Man fyller i vad MAN SJÄLV VILL i sin profil, min uppmaning var bara att fylla i mer fakta, inte var kravet att faktan ska vara 100% rätt och ärlig. Vill man inte ge ut sin ålder så behöver man inte det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr ballar de flesta trådar ur när en viss person hela tiden har en provokativ attityd och inte tillför något. Sånt smittar av sig och får folk att tappa humöret och ibland säga saker som de inte menar. Jag tycker det börjar bli dags att ledningen ser över detta så folk inte börjar lämna forumet pga detta. Så här kan vi ju inte ha det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej du är inte dum, du är en klyftig kille och kul grabb. Din ålder visste jag inte förrän nyss, jag bryr mig inte om vilken ålder människor har här..det är säkert.

Tack :):geros:

När du skriver så att jag inte behöver fylla något så har jag verkligen försökt det.

Då tyckte jag att det var "roligare" att välja den högsta ålder som var möjlig, som den vän av humor jag är.

 

Det var det jag menade att du inte kände till, därför borde du inte fällt den kommentaren.

Det är aningen roligare också, men som du säger, så visste jag inte att det inte gick att ändra, och din kommentar (opch särskilt smileyn på slutet) fick mig att tro att det var "halvelakt" menat, därav min kommentar tillbaka :)

 

Jag har väl annars aldrig sagt något "dumt" till dig.

Det du skrev irriterade mig, så jag brusade upp.

 

Men det lugnt, jag är inte långsint.. ;)

Vad jag vet har du inte skrivit nåt dumt mot mig... :)

 

Jag hoppas att du förlåter min numera meningslösa kommentar.. :sorry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack :):geros:

 

 

 

Jag hoppas att du förlåter min numera meningslösa kommentar.. :sorry:

 

 

Visst gör jag det. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste väl ändå vara upp till var och en hur mycket och vad man vill avslöja om sig själv.

Det kan finnas massor av anledningar till att vilja ligga lågt eller vara diskret med uppgifter om sig själv; man kanske tidigare varit förföljd eller trakasserad; har en svartsjuk äkta hälft som försöker spioner på allt man gör; eller man kanske trivs med anonymiteten helt enkelt.

 

 

Håller med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt oss inte peka finger. :behave:

 

Om alla tar sitt ansvar, finns det inget behov för det.

 

Så uppmaningen ligger, till oss alla:

 

Ta dig själv i kragen :byrakrat: och var snäll och ödmjuk. :geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om folk ska kunna välja att verkligen inte visa sin ålder i sin press så kanske den funktionen inte vara tvungen att fylla i. Försöker du ta bort den eller inte fylla i den får du detta svar:

"You entered an illegal date for your birthday. You may have chosen 30th February, for example"

Ingen som kan svara på detta? Nej, jag är inte 99 år :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det finns det. Om man vill fylla i någonting alls måste man fylla i födelsedatum och år. Jag vill fylla i en hel del i min profil, men vill inte lämna ut födelsdag och år. Då är jag låst och måste välja att inte fylla i någonting alls.

 

Har precis samma problem. Hur svårt är det att sätta fältet födelsedatum till optional? Borde vara enkelt åtgärdat genom en konfigurationsfil. //Lars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Har precis samma problem. Hur svårt är det att sätta fältet födelsedatum till optional? Borde vara enkelt åtgärdat genom en konfigurationsfil. //Lars

Det tycks tyvärr inte vara det. Invision Board är ett otroligt bra verktyg men tyvärr rätt bökigt att konfigurera om inställningarna inte finns i adminsystemet. Vilket just denna födelsedagskontroll inte tycks göra.

 

Då måste man ner i koden och just nu har jag tyvärr ingen tid för detta. Skriv in att ni är 1 år eller liknande, om ni vill fylla i andra uppgifter. Se möjligheter, inte problem. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra Andreas då vet vi läget. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk att åldern kunde bli ett så stort problem (2 sid). Det var inte meningen när jag öppnade upp tråden efter 5 mån vila. :rolleyes:

 

Med Vänlig Hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Nu har tråden varit i vila i 2 mån. Har sett på forumet att det snart inte är en enda ny som fyller i sina profiler :cry: Det kanske är fler än jag som tänker att vill de vara :ph34r:. Så låt dem vara det, för det är ju frivilligt att fylla i. Så då blir jag :ph34r: anonym för dem när de behöver hjälp. Inte snällt men........

 

Med Vänlig Hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

varför fylla i uppgifterna? till vilken nytta?

Varför blir åldern intressant? är detta en dejting site?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför fylla i uppgifterna? till vilken nytta?

Varför blir åldern intressant? är detta en dejting site?

 

Inte ett jätteviktigt ämne för mig, men jag kan svara lite ändå:

 

Om man fyller i profilen blir personen mer än någon ute på internet, det blir en livs levande person som man känner att man har lite mer kontakt med, och det gör det roligare att diskutera med eller hjälpa en person ju mer mänsklig den gestaltar sig.

 

Och ja, har sett ett och annat raggningsförsök här... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ett jätteviktigt ämne för mig, men jag kan svara lite ändå:

 

Om man fyller i profilen blir personen mer än någon ute på internet, det blir en livs levande person som man känner att man har lite mer kontakt med, och det gör det roligare att diskutera med eller hjälpa en person ju mer mänsklig den gestaltar sig.

Jaså, hur kan man vara säker på att det är rätt uppgifter som står där? enligt vissa profiler skulle vi ha 95pringar här så...

 

Sålänge folk inte är sanningsenliga fuller en profil ingen uppgift.

Och ja, har sett ett och annat raggningsförsök här... :P
jaså... måste väl ändå vara det sämsta stället att ragga på... ;)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså, hur kan man vara säker på att det är rätt uppgifter som står där? enligt vissa profiler skulle vi ha 95pringar här så...

 

Sålänge folk inte är sanningsenliga fuller en profil ingen uppgift.

jaså... måste väl ändå vara det sämsta stället att ragga på... ;)

 

Om du nu läste mitt inlägg ordentligt så ser du kanske att det inte är vad som står i profilen som är relevant, utan att det står där.

Det kvittar om en femtioåring utger sig för att vara 15. Det känns ändå roligare om man pratar med en person och kan förställa sig den framför sig (även om bilden är felaktig) än om det bara är ett namn.

Och om man nu medvetet skriver helt tokiga saker är det nästan ännu bättre imo, då det säger mer om personligheten....

 

Och ja, som kille är det kanske inte det optimala stället för raggning, men som tjej är det väl ganska idealt? :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En var 1 år född 1 jan 2007. Blev medlem på Mac Forum 2006. Haft Mac sedan 1995. :rolleyes::lol::hihihi:

 

Med vänlig hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ett jätteviktigt ämne för mig, men jag kan svara lite ändå:

 

Om man fyller i profilen blir personen mer än någon ute på internet, det blir en livs levande person som man känner att man har lite mer kontakt med, och det gör det roligare att diskutera med eller hjälpa en person ju mer mänsklig den gestaltar sig.

 

Och ja, har sett ett och annat raggningsförsök här... :P

 

Ja, se det tycker jag med. :ThumbsUp:

 

Raggning? :behave:

Vad missade jag nu då? :fundersam::sarcastic:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Raggning? :behave:

Vad missade jag nu då? :fundersam::sarcastic:

 

Du missade inget... oh belive me, you were just spared to see the humiliation. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du missade inget... oh belive me, you were just spared to see the humiliation. :mellow:

 

Good. :chockadskeptisk:

 

:toodeloo:post-15957-1197615045_thumb.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni vill veta vem jag är så kan ni läsa profilen för micke_nkpg. Som skulle återaktiverad 5nov, men är det inte än... undera om det var 5nov 2010 Andreas menade??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...