Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacBook problem


alle112

Rekommendera Poster

Hej jag har nu haft min macbook inne två gånger, första gången var det på inlife som inte reparerade något.

Fast enligt dom själva så hade dom fixat allt...

Så vi gick med den till lan-master så den kom hem igår på pappret står det att dom har bytt ut något relä :S och skärmen ska funka men om man sänker ljusstyrkan så flimmrade jätte fort iaf!! och nu kan jag int ens

fälla ner skärmen utan att en plast pigg i gångjärnet knäpper till så att de låter som något går av :S :S

ska jag gå till lan-master igen och be dom fixa det eller få datorn ut bytt??? :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den är ny så har du ju garanti, då lagar väl Apple den?

 

Apple lagar ingenting, de skickar dig till en "Apple Authorized" reparatör, som gör det åt dig.

 

Har felet var sen du fick datorn? är det samma fel som är kvar fast du lämnar in den?

 

om det är så så tycker jag att du ska ringa Apple care och kräva pengarna tillbaka. Sen köper du en ny. Jag gick på att byta mot en ny likadan, tjejen i telefon verkade jättetrevlig, och min är inne nu igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör dig av med den? Sälj den på blocket och köp en riktig dator.

är du riktigt frisk??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple lagar ingenting, de skickar dig till en "Apple Authorized" reparatör, som gör det åt dig.

 

Har felet var sen du fick datorn? är det samma fel som är kvar fast du lämnar in den?

 

om det är så så tycker jag att du ska ringa Apple care och kräva pengarna tillbaka. Sen köper du en ny. Jag gick på att byta mot en ny likadan, tjejen i telefon verkade jättetrevlig, och min är inne nu igen...

 

 

jag lämnade in den men har samma problem o fick ett till :P om de va de du undrade :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kräv pengarna tillbaka och köp en annan dator, prova iMacen

Kan jag verkligen göra det ? kommer dom inte hålla på o säga att den bara kan repareras o sånt :S?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Kan jag verkligen göra det ? kommer dom inte hålla på o säga att den bara kan repareras o sånt :S?

 

 

bara att ringa och vara riktigt jobbig

 

jag var en jävel i supporten hos HP, när de krånglat med min nya dator

 

ska få en rejäl kompensation, ring ring ring ring ring och tjata

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är du riktigt frisk??

 

Nej, men det har väl inget med saken att göra? Betalade du för en skitdator som går sönder stup i kvarten eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag verkligen göra det ? kommer dom inte hålla på o säga att den bara kan repareras o sånt :S?

 

Enligt konsumentköplagen har tillverkaren rätt att laga två gånger innan man får den utbytt. Men i praktiken försöker de ju så länge man inte säger i från......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OKEY då har dom inte ¨hört¨ alex vrede då byter dom säkert ut den :D mohaha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
OKEY då har dom inte ¨hört¨ alex vrede då byter dom säkert ut den :D mohaha

 

nja, en sanning med modifikation

 

att gapa, skrika och svära åt stackaren som sitter där hjälper förmodligen inte, antingen bestämmer de sig för att absolut inte vara tillmötesgående eller så lägger de på luren

 

försök istället vara saklig, förklara för dem varför, var jobbig på ett avancerat sätt

 

jag sa till HP att jag kände mig väldigt besviken, att jag inte kommer bli färdig med mitt projektarbete för att datorn har varit borta så länge (vilket jag heller inte kommer att bli) och att jag köpt datorn av de just för att jag hört att det ska vara smidigt vid problem, sa att jag kände mig desperat och kränkt av att de inte ringt tillbaka trots att de lovat

 

typ sånt får man köra med för att komma nånstans, försök få sympati

 

att hota med ARN rekommenderas inte i första taget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nja, en sanning med modifikation

 

att gapa, skrika och svära åt stackaren som sitter där hjälper förmodligen inte, antingen bestämmer de sig för att absolut inte vara tillmötesgående eller så lägger de på luren

 

försök istället vara saklig, förklara för dem varför, var jobbig på ett avancerat sätt

 

jag sa till HP att jag kände mig väldigt besviken, att jag inte kommer bli färdig med mitt projektarbete för att datorn har varit borta så länge (vilket jag heller inte kommer att bli) och att jag köpt datorn av de just för att jag hört att det ska vara smidigt vid problem, sa att jag kände mig desperat och kränkt av att de inte ringt tillbaka trots att de lovat

 

typ sånt får man köra med för att komma nånstans, försök få sympati

 

att hota med ARN rekommenderas inte i första taget

 

 

okeydå ska jag göra det ;) alltså jag har typ förlorat filer som läxor och musik P.G.A macbooken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får jag datorn ut bytt :) och så får jag kompensation va tycker ni jag ska välja :D?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt att höra! Det är ju bra jobbigt när det väl händer sånt här…

 

Jag skulle nog säga håll dig till en Macbook om du behöver bärbart annars fundera på en iMac (lite bättre prestanda). Fast tänk noga på att du verkligen skaffar dig just det DU vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså vad kan man välja som kompensation ? :P kan jag välja typ kamera, macmini, ipod video ? eller :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
alltså vad kan man välja som kompensation ? :P kan jag välja typ kamera, macmini, ipod video ? eller :P

 

Sa dom inte ett tak på hur mycket kompensationen fick vara på? Jag har för mig att dom brukar ge en Nano eller liknanade i samma prisklass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sa dom inte ett tak på hur mycket kompensationen fick vara på? Jag har för mig att dom brukar ge en Nano eller liknanade i samma prisklass.

 

nepp hon på suport sa bara maila mig när du har bestämt dig för vad du vill ha :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
nepp hon på suport sa bara maila mig när du har bestämt dig för vad du vill ha :S

 

Okej, ja då tror jag det saftigaste du kan dra till med är en ipod video.

Tror du får hålla dig till deras egna produkter dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, ja då tror jag det saftigaste du kan dra till med är en ipod video.

Tror du får hålla dig till deras egna produkter dock.

jag frågade om jag kunde få en nikon coolpix p3 :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag frågade om jag kunde få en nikon coolpix p3 :P

Men kom igen.. du får ju hålla dig till deras sortiment..... Fråga om du inte kan få en audi med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Tror du tog i i överkant.

Du skulle sagt en ipod video, nu kommer dom antagligen anse dig som girig.

En ipod nano eller shuffel är troligtvis vad du får.

Deras egna produkter kostar inte direkt nått för dom, därför kan dom ge bort såna som goodwill. en kamera måste dom köpa in, vilket kostar för dom.

Tror tyvärr du gapade efter lite för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...