Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPod nano - Diskad!


Norden112

Rekommendera Poster

hej Jag har AKUT behov av eran hjälp!

Jag skulle tvätta idag och glömde ta ut min iPod nano!?!?!

Jag blev förskräkt den hade varit inne en timma i tvättmaskinen!

Jag torkade av den och la den på tork under elemäntet, sen under data fläkten och nu vid hårtorken. Den e hel torr nu men ska jag våga ladda den eller slå på den? folk brukar säga att den ska läggas i luft täta plast påsar i 24 timmar och sen våga ansluta den till datan. råd någon? Garantin kan vi ju skita i för den e ju som sakt " Diskad". // philip

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej Jag har AKUT behov av eran hjälp!

Jag skulle tvätta idag och glömde ta ut min iPod nano!?!?!

Jag blev förskräkt den hade varit inne en timma i tvättmaskinen!

Jag torkade av den och la den på tork under elemäntet, sen under data fläkten och nu vid hårtorken. Den e hel torr nu men ska jag våga ladda den eller slå på den? folk brukar säga att den ska läggas i luft täta plast påsar i 24 timmar och sen våga ansluta den till datan. råd någon? Garantin kan vi ju skita i för den e ju som sakt " Diskad". // philip

490634[/snapback]

 

 

Du har väl hemförsäkring

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle säga att du inte ska sätta igång den förrän om en vecka eller nåt, så att den får torka ordentligt invändigt. Om den sätts igång när den är fuktig i det elektriska så pajar den. Tveksamt över huvud taget dock om den överlevt en tur i tvättmaskin.... :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föreslår att du låter den ligga öppet i rumstemp i ett torrt rum. Ej under fläkt eller annan högre värme. Skulle nog vänta en vecka innan jag slog på den. Kolla oxå med dit försäkringbolag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den e inte försäkrad, förutom garantin....

490695[/snapback]

Så du har lyssnat med ditt försäkringsbolag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade väntat Länge innan jag försökete sätta på den igen. en kompis tvättade en mobil telefon o la den sen i ugnen på låg värme ett tag. Sen funka den, men efter tre veckor la den av för gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sorry skrev fel:P nej jag bor hemma fortfarande. jag bad mamma ringa några killar men icke sa nicke inget...e det el av fallet nässta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sorry skrev fel:P nej jag bor hemma fortfarande. jag bad mamma ringa några killar men icke sa nicke inget...e det el av fallet nässta?

490715[/snapback]

För det ligger nämligen till så att om du nu bor hos båda dina föräldrar och båda har gruppförsäkring genom sitt fackförbund så ha dom automatiskt en allriskförsäkring som täcker allt, det är bara det att försäkringsbolaget kan tyvärr inte se det så man måste säga till själv om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick igång en Ericsson T610 som hade diskats,

så man vet aldrig.

 

Du behöver öppna den för att vara säker på att du har fått ut all fukt,

annars kan det vara fara för både kortslutning och annat.

 

Man ska vara exstremt försiktig med elektriska apparater,

som har varit utsatta för fukt eller vatten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

a så hette det men dom sa att vi typ inte hade aktiverat den produkten i deras lista på försäkrade produkter då dom hade inget emd det att göra :S jaja jag prövar att öppna den och lägga i en luft säker påse och låta den torka. sen köpa nytt batteri och pröva ladda den. jag ringde dessutom istore eller vad det heter och dom rådde mig till nytt batteri byte för att det kanske skulle kunna ge ny ström ,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

a så hette det men dom sa att vi typ inte hade aktiverat den produkten i deras lista på försäkrade produkter då dom hade inget emd det att göra :S jaja jag prövar att öppna den och lägga i en luft säker påse och låta den torka. sen köpa nytt batteri och pröva ladda den. jag ringde dessutom istore eller vad det heter och dom rådde mig till nytt batteri byte för att det kanske skulle kunna ge ny ström ,

490731[/snapback]

Det va ett konstigt försäkringsbolag om man måste aktivera produkterna man köper, min allrisk täcker även om jag skulle pajja en dyr mingvas hemma hos en polare. Byt bolag säger jag bara :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gabriel.fjellander

Varför i en lufttät plastpåse? Stannar inte fukten kvar i poden då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hum... oki jag åter kommer imorgon med svar :P hoppas den funkar då. men det tror jag annar har pappa varit gammal elektriker och kan bygga en hel tv apparat själv. så kanske han kan fixa ipoden.. kanske måste lödas om ? vi får se men jag tackar alal för svaren!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo men jag sa att jag ahde torkat den så inte det fannns någon fukt, så därför lägger man den i en sån så inegn fukt kan komma in igen :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hel massa snack om hemförsäkringen. Även om det går på den så brukar ju ändå självrisken oftast ligga på 1500:- och då är det ju knappt värt besväret....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hel massa snack om hemförsäkringen. Även om det går på den så brukar ju ändå självrisken oftast ligga på 1500:- och då är det ju knappt värt besväret....

490743[/snapback]

Men om iPoden kostar 2500 så är det klart värt besväret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo men jag sa att jag ahde torkat den så inte det fannns någon fukt, så därför lägger man den i en sån så inegn fukt kan komma in igen :P

490741[/snapback]

 

Och var skulle den fukten komma ifrån då?

Tänker du förvara den i badrummet?

 

Snälla, ingen påse.

Idéen är att du ska ha den liggande för att få bort ev. fukt som sitter så att du ej märker den.

Alltså luftigt och dammfritt. Ingen påse. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...