Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

En borta, vem blir nästa?


Jerry

Rekommendera Poster

  • Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Är det inte så att de med lite verklighetsbakgrund blir bättre politikerämnen?

Nä, Reinfeldt fick två läxor att lära sig av för att undvika samma misstag framöver. Tur ändå att systemet funkar, att vi har journalister alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har första fått lämna, maria borelius avgår.

 

http://www.dn.se/

 

Hur lång tid tar det innan folk fattar att moderaterna inte klarar av detta?

414004[/snapback]

 

Göran Persson klarade ju av det. Ta Laila Freivalds som exempel. Hon hade så mycket röda bromspår och kompetens i kalsongerna att de hasade ner till knälederna, vilket medförde att han inte lyckades baxa ut henne från regeringen. Utan fick ordna en ny utnämning åt henne - sicket skämt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte så att de med lite verklighetsbakgrund blir bättre politikerämnen?

Nä, Reinfeldt fick två läxor att lära sig av för att undvika samma misstag framöver. Tur ändå att systemet funkar, att vi har journalister alltså.

414016[/snapback]

 

Jag tror din tidsled är urled Jochum. :w00t:

Du skriver om politiker som verkade i förra seklet, gissningsvis någon gång på 60-70 talet.

 

Idag skapar man fanatiska broilers som startar sin bana i något ungdomsförbund. Det enda de är intresserade av är att leta reda på skandaler och punktera däck hos sina meningsmotståndare - ett slags förlängd kindergarten. Det borde vara ett krav att man har varit ute på arbetsmarknaden eller drivit företag i minst 10 år innan man får en politisk post av dignitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror din tidsled är urled Jochum. :w00t: 

Du skriver om politiker som verkade i förra seklet, gissningsvis någon gång på 60-70 talet.

 

Idag skapar man fanatiska broilers som startar sin bana i något ungdomsförbund. Det enda de är intresserade av är att leta reda på skandaler och punktera däck hos sina meningsmotståndare - ett slags förlängd kindergarten. Det borde vara ett krav att man har varit ute på arbetsmarknaden eller drivit företag i minst 10 år innan man får en politisk post av dignitet.

414097[/snapback]

 

Knappast... när ska de hinna lära sig retoriken...? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Hur lång tid tar det innan folk fattar att moderaterna inte klarar av detta?

414004[/snapback]

 

Vad skulle de inte klara av? Att göra sig av med ett rötägg till minister är ju bara positivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappast... när ska de hinna lära sig retoriken...? :fundersam:

414100[/snapback]

 

Jo du har en poäng där. Men jag har suttit och kolla riksdagsdebatt på TV vid något tillfälle.

Skulle man lösa problem i ett företag med den jargongen så skulle det gå i konkurs på oerhört kort tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skulle de inte klara av? Att göra sig av med ett rötägg till minister är ju bara positivt.

414101[/snapback]

 

Jag håller fullständigt med. Men problemet är att ibland är korridorerna fulla av gengångare.

Brrr...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ju äldre man blir ju orolligare blir man vid utnämningar....... :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk att kunna så fina ord som "kreativ bokföring". :w00t:

414241[/snapback]

 

Jomen, är det inte så man kan bli rik!

Hederligt arbete är ju knappt lönsamt!

Men så kreativ som hon varit med sin privata ekonomi, jäkligt synd att hon inte fick vara kvar och utveckla den statliga ekonomin!

Hon har uppenbarligen talanger som nog skulle bidragit till ett bättre drag i den svenska ekonomin!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med dig Matrix nu, har ju visat att när nån politiker prövat starta företag i verkligheten så har dom insett hur svårt det är, de borde tvingas göra praktik vart fjärde år i nåt företag el nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med dig Matrix nu, har ju visat att när nån politiker prövat starta företag i verkligheten så har dom insett hur svårt det är, de borde tvingas göra praktik vart fjärde år i nåt företag el nåt.

414260[/snapback]

 

De skulle väl även behöva göra praktik som svarta barnflickor ett år, så får de se hur svårt det är... :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reinfeldt som varit politisk broiler sen han var 26 borde också praktiserat i arbetarlivet några år.

Vad vet han om fysikt arbete?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jomen, är det inte så man kan bli rik! (...)

414249[/snapback]

 

Rikare, min käre Watson, rikare.

För att göra som hon måste man redan vara rik; således inget man behöver bli eftersom man redan är det. När girigheten redan finns där, verkar den som ett helt slutet, autonomt system som dikterar villkoren för den besmittade (eller genetiskt deffekta) värdorganismen. Den kan genomgå metamorfos genom otal diverse stadier. Endast i undantagsfall klarar värden/bäraren att frigöra sej från parasiten, eftersom för det krävs humanistisk läggning samt genuint empatiska karaktärsegenskaper - en kombination som är svårfunnen hos de girighetsdrabbade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pudeluppfödarna har haft ett enormt uppsving det senaste året.

Det duger inte med en pudel om man är politiker - man ska helst äga ett flertal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rikare, min käre Watson, rikare.

För att göra som hon måste man redan vara rik; således inget man behöver bli eftersom man redan är det. När girigheten redan finns där, verkar den som ett helt slutet, autonomt system som dikterar villkoren för den besmittade (eller genetiskt deffekta) värdorganismen. Den kan genomgå metamorfos genom otal diverse stadier. Endast i undantagsfall klarar värden/bäraren att frigöra sej från parasiten, eftersom för det krävs humanistisk läggning samt genuint empatiska karaktärsegenskaper - en kombination som är svårfunnen hos de girighetsdrabbade.

414307[/snapback]

 

Det där var väl ändå rent dravel?

Den som lär sig reglerna, att satsa rätt, att medvetet planera och ha uppsatta mål, kunskap och drivkraft, kan lyckas med det mesta!

Vi andra sitter gärna och förfasas, vågar inget, satsar inget, riskerar inget!

Vissa beundrar en looser! Skulle denna looser plötsligt lyckas får denne allas vår förakt!

Vi missunnar alla som lyckas!

Vem är parasiten, den som slår sig till ro och flyter med strömmen eller den som satsar, misslyckas ibland men alltid skall/vill upp i sadeln igen!

Vad är mest beundransvärt, vinna på Lotto eller bli förmögen på t.ex. eget företagande.

Girigheten finner du i alla led, skillnaden är bara beloppsnivåerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där var väl ändå rent dravel?

414337[/snapback]

 

Snygg argumentation. Men vad gör frågetecknet på slutet av ditt inlägg? Tvekar du?

Säg det till "de andra 80 procenten" av jordens befolkning. De förstår säkert bättre än jag gör vad som är rent dravel.

Råkade jag trampa på en öm tå? Jag fattar noll, annars. Och iofs knappast då heller.

Står du verkligen för resten av inläggets innehåll, så finner jag det lönlöst att diskutera vidare med dej. Jag har faktiskt riktigt svårt att föreställa mej att det i verkligheten skulle finnas intelligent folk som resonerar så totalt inskränkt som du nyss gjorde. Och är det verkligen på det viset så får jag väl acceptera det. Och plötsligt förstod jag att ditt sätt att "argumentera" måste kännas helt naturligt för dej.

 

Avstår från vidare meningsutbyte i denna fråga.

Sagt och gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De skulle väl även behöva göra praktik som svarta barnflickor ett år, så får de se hur svårt det är...  :shifty:

414272[/snapback]

Svarta barnflickor? Vet man att det var afrikanska tjejer? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snygg argumentation. Men vad gör frågetecknet på slutet av ditt inlägg? Tvekar du?

Säg det till "de andra 80 procenten" av jordens befolkning. De förstår säkert bättre än jag gör vad som är rent dravel.

Råkade jag trampa på en öm tå? Jag fattar noll, annars. Och iofs knappast då heller.

Står du verkligen för resten av inläggets innehåll, så finner jag det lönlöst att diskutera vidare med dej. Jag har  faktiskt riktigt svårt att föreställa mej att det i verkligheten skulle finnas intelligent folk som resonerar så totalt inskränkt som du nyss gjorde. Och är det verkligen på det viset så får jag väl acceptera det. Och plötsligt förstod jag att ditt sätt att "argumentera" måste kännas helt naturligt för dej.

 

Avstår från vidare meningsutbyte i denna fråga.

Sagt och gjort.

414364[/snapback]

 

Frågetecknet var för att jag inte förstår ditt inlägg!

Tappar man empatisk förmåga om man blir rik?

Måste man vara rik för att vara girig!

Som jag ser det så är allt det du beskrev mänskliga företeelser som inbegriper alla socialgrupper, förmögenhetsnivå etc etc.

Att ta två kanelbullar från fatet är girigt om det inte räcker med två kanelbullar till alla som vill ha!

Att sno suddigummi från jobbet, är inte det tecken på girighet? Alla snor suddigummin från jobbet, oavsett lön!

På sista mässan du var på så fanns det väl de som bjöd på kulspetspennor med reklam, hur många tog du?

Att inte betala TV-licens, det är något du finner genom hela samhällsstegen!

Att bränna sin egen sprit är olagligt, men inte kriminellt i folkmedvetande!

Att försöka ta med sig en extra flaska sprit från Ålandsbåten, osolidariskt mot vårt skattesystem!

Du kan nog hitta lika många exempel på mänsklig girighet på den småttiga nivå där du och jag rör oss.

Du och jag kan inte göra miljonavdrag eller starta bolag i skatteparadis, men skulle vi redan betala miljoner i skatt så skulle vi nog båda leta efter möjligheterna!

"Girigheten" är fortfarande densamma i alla exemplen, därför min fråga om dravel med frågetecken! Så ta det inte personligt, det var inte illa menat, men för mig lät det för mycket av politiska slagord, oförankrade i verkligheten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har  faktiskt riktigt svårt att föreställa mej att det i verkligheten skulle finnas intelligent folk som resonerar så totalt inskränkt som du nyss gjorde. Och är det verkligen på det viset så får jag väl acceptera det. Och plötsligt förstod jag att ditt sätt att "argumentera" måste kännas helt naturligt för dej.

414364[/snapback]

 

Men om du fortfarande skulle vara kvar, vad är det som skulle vara inskränkt i det jag skrev!

Ambitioner, drivkraft hittar du även i Sydafrikas getton! Inget i mitt inlägg har egentligen något något med "rika" att göra, utan att vissa människor har en eld och drivkraft som gör att de inte står och stampar på samma fläck genom livet. Entreprenörer kanske!

Andra ömkar sig över sitt öde och gör inget av sin situation. Förutsättningarna är självklart olika, alla kan trots idoga försök inte lyckas, men de som gör de skall ha beundran och inte förakt!

Men alla oavsett var man står på samhällsstegen skall ta konsekvenserna av olagliga handlingar. Ser bra ut nu när Skandiadirektörerna gått på pumpen! Men deras brott är inte värre än när idrottsföreningens kassör snor ur kassan! Beloppen skiljer, men mer är det inte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...