Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPod Nano


Disp0sable

Rekommendera Poster

Om man köper och betalar för en ny Saab 9fem och väl hemkommen upptäcker att det står 9000 därbak? Har man inga rättigheter då? Eller "får" man skylla sej själv?

404627[/snapback]

Men det var inte fallet nu, eller hur? Köparen bad om en »iPod Nano«, och kom mycket riktigt hem med en sådan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag handlar i vanliga fall inte på Expert. Tvärtom har jag t.o.m. avrått alla jag känner ifrån att gå dit. Men nu blev det bara så.

 

Så för att man ska kunna få det man vill ha måste man ha tillgång till internet? Om man varken har tillgång till, eller kunskap om internet så har man inte rätt att få det man frågar efter?

Låter konstigt tycker jag. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VAFAN!

Igår skulle TNT leverera min nya iPod men det står på leveransstatusen att "Recipient Unavailable - Please contact carrier for new delivery appointment".

- Ok, tänkte jag. Dom har väl antagligen inte portkoden.

Så imorsen ringde jag till TNT's kundservice och då sa hon att 'det inte varit någon hemma'. Hur dom kommit in genom portkoden är det ingen som vet eftersom hon bad att få den. :huh:

Hursomhelst så skulle dom leverera iPoden idag istället klockan 12.00. Så jag ringde hem och det skulle finnas någon hemma och ta emot.

 

Innan jag slutar jobbet (runt 14.20) så kollar jag på leveransstatusen och gissa vad det står?!

"Recipient Unavailable - Please contact carrier for new delivery appointment"

Så jag ringer upp TNT igen och undrar vad fan som hänt. 'Det var ingen hemma', säger hon. Och inte nog med det - hon vill ha portkoden igen!

Jag vet att det var minst två personer hemma idag för att öppna dörren för TNT men inte fan visade dom upp.

Så nu får jag vänta till imorgon klockan 12.00 för tredje gången och hoppas att det dom lyckas utföra det dom får betalt för!

 

Fan för TNT, just nu! :byrakrat:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dagens samhälle så måste man tyvärr ta reda på fakta själv innan man genomför köpet. Litar man på det en säljare säger så får man skylla sig själv då dom säger vad som helst för att sälja så många varor som möjligt (provision), tråkigt men sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VAFAN!

Igår skulle TNT leverera min nya iPod men det står på leveransstatusen att "Recipient Unavailable - Please contact carrier for new delivery appointment".

- Ok, tänkte jag. Dom har väl antagligen inte portkoden.

Så imorsen ringde jag till TNT's kundservice och då sa hon att 'det inte varit någon hemma'. Hur dom kommit in genom portkoden är det ingen som vet eftersom hon bad att få den.  :huh:

Hursomhelst så skulle dom leverera iPoden idag istället klockan 12.00. Så jag ringde hem och det skulle finnas någon hemma och ta emot.

 

Innan jag slutar jobbet (runt 14.20) så kollar jag på leveransstatusen och gissa vad det står?!

"Recipient Unavailable - Please contact carrier for new delivery appointment"

Så jag ringer upp TNT igen och undrar vad fan som hänt. 'Det var ingen hemma', säger hon. Och inte nog med det - hon vill ha portkoden igen!

Jag vet att det var minst två personer hemma idag för att öppna dörren för TNT men inte fan visade dom upp.

Så nu får jag vänta till imorgon klockan 12.00 för tredje gången och hoppas att det dom lyckas utföra det dom får betalt för!

 

Fan för TNT, just nu!  :byrakrat:

406007[/snapback]

 

 

Det var märkligt, har de rätt adress och rätt namn, har aldrig haft problem med TNT, trots att jag bor ute på bygda.

Har ofta haft telefonkontakt med chauffören och "lotsat" hem honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var märkligt, har de rätt adress och rätt namn, har aldrig haft problem med TNT, trots att jag bor ute på bygda.

Har ofta haft telefonkontakt med chauffören och "lotsat" hem honom.

406084[/snapback]

 

Nu har jag fått den. :) Blev dock förvånad när den är större än förra generationen. :huh: För mig kvittar det men fick för mig att den var mindre eftersom det stod "nu slimmare än aldrig förr" eller något sådant på Apple's hemsida.

 

Nä, förra datorn leverades korrekt och snabbt. Men en kompis beställde också en iPod för nån månad sen (hon bor i samma "sorts" hus, nästan bredvid mitt) och samma problem hände henne.

Men nu har jag den iaf. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp
Nu har jag fått den. :) Blev dock förvånad när den är större än förra generationen.  :huh: För mig kvittar det men fick för mig att den var mindre eftersom det stod "nu slimmare än aldrig förr" eller något sådant på Apple's hemsida.

 

Nä, förra datorn leverades korrekt och snabbt. Men en kompis beställde också en iPod för nån månad sen (hon bor i samma "sorts" hus, nästan bredvid mitt) och samma problem hände henne.

Men nu har jag den iaf. :)

407024[/snapback]

 

Den är tydligen smalare än förr i alla fall. Hur mycket vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

smalare i tjocklek och på bredden, dock tror jag den är 1-2 millimeter längre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smalare på bredden och tjocklek tänkte jag inte på, men det stämmer nog som ni säger. Det var alltså längden som var lite längre - men vem bryr sig? :rolleyes:

 

Jag är helnöjd. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jag ringer upp TNT igen och undrar vad fan som hänt. 'Det var ingen hemma', säger hon. Och inte nog med det - hon vill ha portkoden igen!

Jag vet att det var minst två personer hemma idag för att öppna dörren för TNT men inte fan visade dom upp.

Så nu får jag vänta till imorgon klockan 12.00 för tredje gången och hoppas att det dom lyckas utföra det dom får betalt för!

 

 

TNT och andra budföretag är anledningen till att jag ibland överväger att köpa mina grejjer på andra ställen än Apple Store. Det fungerar aldrig som det skall. Dom kommer hem till mig oanmälda på kontorstid när jag är på jobbet, väntar sedan på att JAG ska ringa och fråga varför jag inte fått min produkt, och frågar varje gång efter portkod. Enligt en kvinna jag pratade med kunde hon inte se vad hennes kollegor sagt eller skrivit i datasystemet och bad mig därför prata med samma person varje gång jag ringde. Märkligt!

Förra veckan ordnade jag med jobbet för att kunna sitta hemma och vänta på utlovad leverans. Tredje dagen jag gick hem tidigare från jobbet (dessutom senare på dagen än avtalat) fick jag min ipod. Ungefär samma sak hände när jag köpte min dator, Airport express osv.

 

Varför kan inte Apple skicka sina grejjer med posten som alla andra? Bud fungerar kanske för leveranser till företag men inte till mig som privatperson.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smalare på bredden och tjocklek tänkte jag inte på, men det stämmer nog som ni säger. Det var alltså längden som var lite längre - men vem bryr sig?  :rolleyes:

 

Jag är helnöjd. :)

407266[/snapback]

Bra. Det är ju inte storleken som räknas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill citera Knug Olavs inlägg. Av någon outgrundlig anledning fungerar inte citerafunktionen för mig. Jag har frågat om detta förr men det verkar inte som om någon vet. :deppig:

Hur som helst: Om du går in på ditt konto på Apple store så kan du ange både fakturaadress och leveransadress. Ange jobbadressen som leveransadress så kommer varorna dit. Enklare kan det väl knappast bli.

Posten fungerar säkert men då får man inte ha bråttom. Antag att varan du beställt kommer till posten en fredag. Vad händer? Jo posten skall skicka ut en blankett, som du i bästa fall får på måndagen. Ditt paket har alltså legat på posten i tre dagar. Till vilken nytta? Ja jag vet att man kan spåra paket men det brukar sällan fungera. :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kan man inte välja att få sina paket via posten istället? TNT och ups är bara dryga och krånglar och försenar leveransen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du går in på ditt konto på Apple store så kan du ange både fakturaadress och leveransadress. Ange jobbadressen som leveransadress så kommer varorna dit. Enklare kan det väl knappast bli.

 

Problemet för mig är att jag inte har någon fast jobbadress (jag jobbar som bussförare). Jag väntar därför hellre tre dagar extra den gång jag har oturen att få produkten levererad på en fredag än att vänta minst en vecka för att TNT eller UPS strular.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Posten fungerar säkert men då får man inte ha bråttom. Antag att varan du beställt kommer till posten en fredag. Vad händer? Jo posten skall skicka ut en blankett, som du i bästa fall får på måndagen. Ditt paket har alltså legat på posten i tre dagar. Till vilken nytta? Ja jag vet att man kan spåra paket men det brukar sällan fungera. :skondans:

407448[/snapback]

 

Fast nu är det väl så att TNT heller inte levererar på helgdagar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej men om paketet kommer till Sverige en fredag så lavarerar TNT det under fredagen. Posten börjar med att skicka ut en blankett, som du i bästa fall får på måndag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en iPod Nano på Applestore i torsdags Idag måndag skall den levereras till dörren. TNT har lämnat över till posten transport och postens bud brukar komma vid 16-tiden. Så har det fungerat de fem år jag handlat från AppleStore.

2 gånger har jag använt protection plan Då har de hämtat vid dörren> Åtgärdat felet >lämnat vid dörren. Max 4 dagar.

 

i alla fall på Österlen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag handlar i vanliga fall inte på Expert. Tvärtom har jag t.o.m. avrått alla jag känner ifrån att gå dit. Men nu blev det bara så.

 

Så för att man ska kunna få det man vill ha måste man ha tillgång till internet? Om man varken har tillgång till, eller kunskap om internet så har man inte rätt att få det man frågar efter?

Låter konstigt tycker jag. :blink:

405503[/snapback]

Den nya iPod nanon kräver internetanslutning. Följer inte med nån CD, du ska tanka hem iTunes själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska ALLTID köpa ALLA apples produkter från Apple store eller Apple centers. ALDRIG från Expert, On Off och annan skit.

404456[/snapback]

 

 

Varför det? Risken att bli lurad?

 

Jag köpte min iPod nano på BRL i barkarby för att den var billigast där... jag hade kollat på den innan och visste vad jag ville ha så jag kollade ju såklart upp det bästa priset. Det var inget lurendrejeri där inte.

Så jag ser inget problem med att köpa på "icke-apple center", men som flera har nämn så skadar det ju inte att ha koll på produkten och marknaden innan man köper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför det? Risken att bli lurad?

 

Jag köpte min iPod nano på BRL i barkarby för att den var billigast där... jag hade kollat på den innan och visste vad jag ville ha så jag kollade ju såklart upp det bästa priset. Det var inget lurendrejeri där inte.

Så jag ser inget problem med att köpa på "icke-apple center", men som flera har nämn så skadar det ju inte att ha koll på produkten och marknaden innan man köper.

411217[/snapback]

Hur kunde den vara billigare där? Alla sånna affärer måste ju köpa in dem från Apple, vad jag vet får de ingen rabatt. En apple produkt borde omöjligt kunna vara billigare någon annanstans. Förutsatt att det inte är stöldgods ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att man får ta lite eget ansvar för vad man köper inte säkert att en vanlig anställd på expert vet när apple släpper nya produkter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kunde den vara billigare där? Alla sånna affärer måste ju köpa in dem från Apple, vad jag vet får de ingen rabatt. En apple produkt borde omöjligt kunna vara billigare någon annanstans. Förutsatt att det inte är stöldgods ;)

411308[/snapback]

 

passade på att kolla lite på pricerunner nu, och det var ingen större skillnad på priserna just nu. Men när jag köpte min så fick jag nanon + 2 års försäkring för samma pris som en nano på applestore.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta mig för att jag spinner vidare på sidospåret.

 

TNT är skräp! :armskeptisk: Har aldrig haft en felfri leverans från dom. 1 enda gång har jag sett en lapp med "vi var här". Detta 3 dagar efter utlovad leverans, efter att jag upprepade gånger ringt och undrat var varan var.

 

Nu har jag flyttat till ort där TNTs paket levereras av posten. Lik förbannat blir det fel. Paketet var "out for delivery" enligt internet, men varken posten eller TNT kunde svara på vart paketet var när jag på kvällen ringde och undrade varför jag inte fått paketet. Jag fick själv åka och hämta det hos posten ytterligare en dag senare - ingen lapp i lådan.

 

Vid tidigare tillfälle frågade jag varför de inte kunde ringa innan utkörning, då sa de att det inte stod det i avtalet med Apple. :deppig: Borde det inte vara bra mycket billigare för dem att kosta på sig det samtalet oavsett vad som står i avtalet med Apple?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...