Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple Special Event LIVE!


Simon Grabiec

Rekommendera Poster

  • Svars 137
  • Created
  • Senaste svar
jag ville se en gräsklippare från Apple  :deppig:

398909[/snapback]

 

iMow? :P

 

Skämt åsido, jag hoppas att Apple inte blir alltför mycket som till exempel Sony och börjar gapa över lite väl mycket samtidigt och tappar riktningen - datorer, operativsystem, mjukvara, mediaspelare, försäljning av musik, tv-serier och film online, inom en snar framtid mediacenter och lite längre fram troligtvis telefoner... var ska det sluta? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMow? :P

 

 

 

Hihi

iMow var roligt. Kanske iLawn var för enkelt. iSee som namn på mediacentret verkar rimligt. Någon iFlush tror jag inte på. det verkar lika rimligt som kryssningsmissiler från Apple - iNuke

 

Trist att det inte kom någon ny processor till MacBooken. Verkade vara lite svårt att säga om det var någon avgörande skillnad mellan Core Duo och Core2 Duo i iMacen, annat är att den går lite fortare. man vill ju inte bli sittande med "den där första generationens processor" som sedan blir den första att vara inkompatibel med MacOS XI. Kanske ett senare problem. Hade hoppats att en ny processor skulle undanröja de sista funderingarna kring att byta ut Pismon mot en MacBook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Massor med bilder hos iLounge's Flickr konto.

241714526_d5835f3ee9.jpg

De nya Nano:s

 

Nya Nanon, gamla Nanon, Minin och nya Nanon igen

241720162_a2cb006204.jpg

Den nya docken till nanon

 

241739022_0d1d6230bb.jpg

241739069_f96eb21285.jpg

"iTV"

 

241708997_c65ea8333d.jpg

Nya Shuffeln med radio fjärrkontrollen brevid

Se mer bilder här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag fattat saken rätt hände det inte så mycket mer än att det kom en sorts mediacenter, resten handlade om att fila på gammalt godis..... eller missade jag nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska nog börja samla på allt Apple släpper. Allt de gör blir bara snyggare och snyggare. iPod Nanon blev riktigt läcker i nya färger också :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men...aaaah nanon ser ju precis ut som iPod mini. Just nu känns det som om Apple skulle kunna släppa bajs i en påse och sälja det. Hela världen typ: OoOoOoOh.

 

Kejsarens nya kläder.

 

Fan ska man ha en låda för att koppla mellan datorn och tvn? Har jag missat något? Och btw iTV??? Ärligt.

http://www.itv.com/

 

Möt min nya mediaspelare....jag kallar den TV3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan ska man ha en låda för att koppla mellan datorn och tvn? Har jag missat något? Och btw iTV??? Ärligt.

http://www.itv.com/

 

Möt min nya mediaspelare....jag kallar den TV3.

399019[/snapback]

Men iTV är ju bara arbetsnamnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om Cover Flow killarna blir sura? :fundersam:

398786[/snapback]

 

Tja.. Eftersom det ser EXAKt ut som Coverflow så har väl apple köpt det av dom.. så dom jblar nog över sina nya pengasäckar... :skondans:

 

Då blir det att tjöta till sig ett applescript för salling clicker til ltunes/Cowerflow, som jag har

på den gamla coverflow. Ett program mindre, tjohoo! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy tusan! nya itunes SÖG ju! Kan det bli fulare? Och varför skulle dem ta bort de snygga aqua rullgardinerna? SKÄMS! Apple ska däremot ha beröm för den nya nanon och shuffeln. Någon som föstår hur man synkar nanon med datorn? Kan inte se någon kontakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

verkar ju som att "iTV" är rätt klart ändå..

 

borde inte 30BGipoden kosta typ 2495kr? kostar ju 249 dollar.. på apple store säljs den ju för 2795kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävligt lamt av Apple att anordna ett "special event" för så pass små nyheter, det känns som om Apple försöker apa efter Sony, vilket dom inte kommer att lyckas med, det finns en gräns för hur cool och hipp man kan låtsas vara med konsumentelektronik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där sög ju, gappless playback var den största nyheteh för oss i sverige och det borde ha funnits i iTunes 0.0001

398860[/snapback]

Är det gapless playback även i iPoden numera då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Är det gapless playback även i iPoden numera då?

399100[/snapback]

Som jag tolkade det, ja.

OT: Komiskt att jag inte gått och lagt mig ännu och du precis gått upp. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iTV verkar ju bra på ett sätt, ska t ex bli skönt att kunna visa iPhoto-bildspel för släkten i soffan utan att behöva gå omvägen över en bränd DVD.

 

iTV är ju också en box som kommer att göra samma sak som musik-streaming-lådorna gör.

 

MEN - de nu existerande "titta på tv"-lösningarna, t ex Eye TV, bygger ju på att man har en USB2-dongel som är digital-tv-mottagare och att mjukvaran får hårddiskutrymme för att lagra tv-material. Undrar just om det kommer att finnas en disk inne i iTV-lådan och en USB-digitalmottagare från Apple den dag produkten släpps? Annars blir det omöjligt att se på tv direkt och bökigt att spela in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...