Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

WWDC Live!


Simon Grabiec

Rekommendera Poster

  • Svars 121
  • Created
  • Senaste svar

Time Machine verkar riktigt bra! De lyckas med att integrera coolheten med användbarheten som vanligt men kanske inte skall säga något innan man använt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är dealen med "one more thing"!? -det börjar kännas lite töntigt och/eller tjatat..

(kan man se keynoten än .. !? :rolleyes: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Wouldn’t it be cool if ..." you could have this really small portable computer, say 13.3 inches, and you could use it anywhere, like on a train or in the car, just keeping it right where you need it -- on your lap?

 

Of course, that's impossible, because that would make it too hot.

 

 

:P

Förlåt, jag kunde inte hålla mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Wouldn’t it be cool if ..." you could have this really small portable computer, say 13.3 inches, and you could use it anywhere, like on a train or in the car, just keeping it right where you need it -- on your lap?

 

Of course, that's impossible, because that would make it too hot.

:P

Förlåt, jag kunde inte hålla mig.

382282[/snapback]

:ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
När kommer Leopard?

382285[/snapback]

 

Nästa vår enligt Steve.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Keynoten är slut. Ingen "one more thing..." :mellow:

 

Nån annan drog min slutsats.. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska man med två optiska spelare med? Är detta viktigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när Store är uppe igen är frågan:

Varför ha 4 stycken grafikkort i datorn? Kanske proffs använder det, men dem verkar inte samverka så man kan bara använda fler skärmar... För vem behöver inte ha 8 st skärmar eller 4 st 30" på skrivbordet? Kanske är bra på typ DreamHack? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska man med två optiska spelare med? Är detta viktigt?

382296[/snapback]

 

Inte viktigt, men en fördel är ju att man kan bränna 2 skivor samtidigt, sen så kan man ju kopiera en skiva direkt utan att lagra på hårddisken. Kan ju vara rätt smidigt att kunna backupa en DVD-DL skiva utan att först föra över den till hårddisken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till min stora glädje så kom ingen ny iMac - jag kan köra min nya iMac 2,0 GHz ett tag till utan att känna mig seg :-D

Quad'en på jobbet däremot...nä, den e nog snabb fortfarande :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Phil Schiller går upp på scenen och presenterar nya Powermacen, eller Mac Pro som den numera heter. Samma gamla skal, men Intel inuti.

 

19.10

Prestanda: upp till 3 GHz.

4 MB baksidescacheminne (puh!)

upp till 3 gånger snabbare än Xeonprocessorn.

64-bitars arkitektur.

Alla modeller har dubbla processorer.

1,6 till 2,1 gånger snabbare än Powermac G5 Quad.

382212[/snapback]

Det är väl i SPEC_int och SPEC_fp då..... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som tycker det var lite innehålls fattigt, skulle ha varit en saftig "one more thing" :D

382299[/snapback]

 

Var ju hur mycket som helst! Mac Pro som gör att man vill leva på nudlar i några år...

Men framför allt Leopard nyheterna! Dock var det lite väl mycket lull lull som man aldrig kommer att använda. Men todo-listor i Mail som verkade gå ihop med iCal är bra, iChats nya funktioner kommer funka och Spotlight över flera datorer! Kommer ju vara underbart att verkligen göra Minin till server och ha en hög med filer på den och snabbt få fram dem!

Och Time Machine kommer rädda min hårddisk... Man är för lat för backup...

 

Så innehållslöst var det inte, men en one more hade inte varit fel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MacPro, 64bitar och TimeMachine i Leopard var allt som hände egentligen. Jag klagar inte, but let's be frank about this :-) Todo, Notes och dom andra Mail-grejerna (kopplingen till iCal etc) har jag använt länge i Outlook på jobbets XP. Bra grejer...men det tillhör den lilla världen, hehe...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten...TimeMachine måste väl ändå kräva en gigantisk HDD? Kan man adressera den att använda en extern disk som lager? Det är isåfall mycket intressant...om det inte snor mera än 2% processorkraft så klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
MacPro, 64bitar och TimeMachine i Leopard var allt som hände egentligen. Jag klagar inte, but let's be frank about this :-) Todo, Notes och dom andra Mail-grejerna (kopplingen till iCal etc) har jag använt länge i Outlook på jobbets XP. Bra grejer...men det tillhör den lilla världen, hehe...

382319[/snapback]

 

Jag håller med. Det är mycket kosmetika och marknadsföringsbullshit och få riktigt nya funktioner. Låt oss hoppas att Apple har några riktiga ess i rockärmen bland de påstått hemliga finesserna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-113-1154978407.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas också att när väl den verkliga versionen släpps så har den ett nytt utsende så som iTunes i alla program!

 

Men som sagt mycket lullull

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Förresten...TimeMachine måste väl ändå kräva en gigantisk HDD? Kan man adressera den att använda en extern disk som lager? Det är isåfall mycket intressant...om det inte snor mera än 2% processorkraft så klart.

382320[/snapback]

 

Med risk för att låta tjatig; intressant tanke igen. Risken är att Time Machine blir ännu ett File Vault. Finns det någon över huvud taget som använder denna resurskrävande funktion? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Time Machine kommer nog inte användas så mycket som den häftiga funktionen att gå bakåt i tiden.

Men det som det först pratades om att ha det för automatisk backup till server eller extern disk är bra! Har ett script i Automator som gör det, men den har jag lagt som en aktivitet i iCal som upprepas varje torsdag. Och då måste man ha tiden att klicka OK och gräva fram hårddisken igen. Att i stället automatiskt föra över filerna till disken eller en server eller både ock är mycket smidigare! bort med knapptryckningar för att bekräfta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.komplett.se/k/kl.asp?bn=10900 Här finns processorerna i MacPro, kommer det kunna gå att byta ut dem själv? För Intel kommer ju inte nöja sig med 3GHz, de kommer öka. Och i vilken takt följer Apple med?

 

Men med lite trevliga tweakprogram för att klocka lite och lite saftiga minnen kan man nog spela de flesta spelen och köra de saftigaste beräkningarna utan att blinka. 4 kärnor är mycket och snabbt! Och att erbjuda det på den billigaste också :P

 

Men hur blev det med grafikkorten? Kan man stoppa i andra kort än Apples egna? Och går det också att tillexempel stoppa in 2 st X1900 XT utan problem? Kanske tilloch med med Crossfire (att dem hjälper varandra och blir "dubbelt" så snabbt)

Tänk i såfall, om man kör med lite hemma knåpad vatten kylning eller annan tunn kylning kan man nog peta i 4 st X1900 XT och köra med sjukt snabb grafik på då i princip 8 st 30"-skärmar! Eller 4 räcker nog, och med mycket minne och så kan nog en gamer bli intresserad! :P 4 spel samtidigt på samma dator med ett tangentbord :P

 

Men om man börjar med CAD/3D Animering på datorn borde man ju kunna modellera på ena skärmen samtidigt som man renderar på andra, utan att känna någon större förlust prestanda mässigt! Kanske ska börja samla pengar ett tag...

Eller nä! Min MacBook är fortfarande vit och snäll! :wub::wub:

 

Tänkte på en sak till, är S-ATA begränsat på några sätt till något antal GB, eller kan man begränsa det? Det sas att 2TB var max, men då använder man 500GB HDD:s, 750GB finns ju ute idag (till samma pris som Apple monterar 500GB extra i ett av facken)

Sen så är frågan, vad är FB-slot för något? Om man på något sätt kan förbilliga minnena, 52k för 16GB är lite väl för mycket...

 

Tänker vidare i Leopard:

Hur fungerar Spaces med 8 skärmar??? Eller är det tänkt att föra in flerbildskärms funktionen på datorer som bara använder en skärm utan att använda 3:e partsprogram?

 

Nu har jag nog tänkt färdigt för detta inlägg, snart tar nog tiden för editering slut... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...