Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

WWDC Live!


Simon Grabiec

Rekommendera Poster

  • Svars 121
  • Created
  • Senaste svar

SJ var verkligen mager som ett skelett, såg inte trevligt ut, har vi hört nåt mer ang hans allvarliga hälsoproblem tidigare? går han på terapi av nåt slag som orsakar magerheten?

 

WWDC var med undantag för den förväntade Mac pro en ganska tunn historia, nästan lika tråkig som förra årets, "top secret" funktionerna var bara löjligt, varför nämna förekomsten om dom är så hemliga? marknadsföring när den är snudd på desperat, fö är Apple lika arroganta som vanligt, allt dom kopierar från andra är innovativt, gör Microsoft samma sak är det naturligtvis stöld :rolleyes:

 

Man får verkligen hoppas att det kommer produktuppdateringar på Expo, deras bildskärmar är antika vid det här laget, för att inte nämna Mac mini och iMac, det skulle heller inte skada med ett riktigt grafikkort i Macbook

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SJ var verkligen mager som ett skelett, såg inte trevligt ut, har vi hört nåt mer ang hans allvarliga hälsoproblem tidigare? går han på terapi av nåt slag som orsakar magerheten?

 

WWDC var med undantag för den förväntade Mac pro en ganska tunn historia, nästan lika tråkig som förra årets, "top secret" funktionerna var bara löjligt, varför nämna förekomsten om dom är så hemliga? marknadsföring när den är snudd på desperat, fö är Apple lika arroganta som vanligt, allt dom kopierar från andra är innovativt, gör Microsoft samma sak är det naturligtvis stöld  :rolleyes:

 

Man får verkligen hoppas att det kommer produktuppdateringar på Expo, deras bildskärmar är antika vid det här laget, för att inte nämna Mac mini och iMac, det skulle heller inte skada med ett riktigt grafikkort i Macbook

382908[/snapback]

 

Påstår du att iMac är antik???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jochum: VmWare var iaf för längesen när jag prova det ett sätt att köra 2 operativsystem samtidigt och kunna växla mellan dom.

 

tidigt med parallell boota, vi körde linux o windows minns jag på skolan ien nätverkskurs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp
Tack aermartin. :)

383285[/snapback]

 

Se även denna filmen:

 

Flera arbetsytor är nödvändigt för många användare. Att Apple hjälper dem på traven är inte en dag för sent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men har inte steve gåttigenom behandlingför cancer eller nått ?

inte konstigt att han tappar vikt isåfall, medicinen för cancer brukar

vara strålning o kemo ..

 

nåja get well steve,!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon mer än jag som funderar lite kring problemen med en applikation som Time Machine. Vad jag förstår betyder det att man aldrig kan ta bort något på riktigt. Det går alltid lätt att spola tillbaka i tiden och hitta det.

 

De nämnde aldrig det men ibland finns ju faktikst behovet att ta bort något helt och hållet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon mer än jag som funderar lite kring problemen med en applikation som Time Machine. Vad jag förstår betyder det att man aldrig kan ta bort något på riktigt. Det går alltid lätt att spola tillbaka i tiden och hitta det.

 

De nämnde aldrig det men ibland finns ju faktikst behovet att ta bort något helt och hållet.

383530[/snapback]

 

Den sparar ju inte precis allt, du väljer själv vad som ska sparas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men har inte steve gåttigenom behandlingför cancer eller nått ?

inte konstigt att han tappar vikt isåfall, medicinen för cancer brukar

vara strålning o kemo ..

 

nåja get well steve,!

383514[/snapback]

 

 

Det vet vi, och det är historia, frågan gäller om SJ fortfarande dras med dom problemen.

 

En teori från wired om den delade keynoten är att SJ förberder sig för the post-steve era på Apple med att testa ledartrojkor.

Man kan hoppas att det isåf blir Scott Forstall, Apple's VP of Platform Experience, han är kanon :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

allrajty. meeeen, inge skoj att steve o bill hoppar av tåget. nu kommer dom bli polare o sitta o snacka minnen i intervjuer på TV om nåra år.

 

i koftor och bill kommer vara ubermysig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon mer än jag som tyckte att Steve Jobs inte var sig själv under keynoten? Jag tyckte att han hade gått ner i vikt och han verkade inte lika passionerad och fockuserad i sitt framförande. Han snubblade på orden osv. Och en annan sak som jag reflekterade över, att han överlät såpass mycket av presentationen till sina medarbetare, det har jag aldrig sett tidigare. Och sen att han inte kom med någon klassiker "One more thing". Kan han ha blivit sjuk igen, vilket jag inte hoppas. Eller håller han på att lägga av? Gått in i väggen?

Jaja, kanske bara jag som tycker detta, men det var annorlunda denna gången iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon mer än jag som tyckte att Steve Jobs inte var sig själv under keynoten? Jag tyckte..................

383757[/snapback]

 

Men Ekengren då........... läser du inte tidigare inlägg i tråden :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Ekengren då........... läser du inte tidigare inlägg i tråden :wacko:

383765[/snapback]

Nej...jag gjorde inte detta...sorry. Men då var jag inte ensam om att se detta då. Så det bekräftar ju faktum att han var för "sjuk" för att hålla i hela Keynoten helt själv. Stackars sate! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Systemåterställning i XP går tillbaks till så som hela din konfiguration såg ut vid ett visst tillfälle. Med Time Machine kan du ta tillbaks enstaka filer, eller till och med enstaka poster i t.ex Adressboken eller andra program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systemåterställning i XP går tillbaks till så som hela din konfiguration såg ut vid ett visst tillfälle. Med Time Machine kan du ta tillbaks enstaka filer, eller till och med enstaka poster i t.ex Adressboken eller andra program.

389599[/snapback]

 

 

Det är helt fel att jämföra Timemachine och systemåterställning, det är inte samma sak, det Apple "lånat" av Microsoft heter Volume Shadow Copy och finns på Windows 2003 server.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad betyder WWDC?

390585[/snapback]

 

World Wide Developer Conference

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Se även denna filmen:

 

Flera arbetsytor är nödvändigt för många användare. Att Apple hjälper dem på traven är inte en dag för sent.

383292[/snapback]

 

Det där var jävligt häftigt!

Men är det där en funktion som Apple tagit fram eller är det något annat företag som fifflat fram den där smarta grejen?

Och det såg ut som datorn ändrade skärm såfort killen/tjejen som filmade, nuddade skärmen :D

HÄFTIGT!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...