Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilken Mac ska jag välja?


Spynx

Rekommendera Poster

mjah är inte gamer men.. ah men.. tack för tankarna iallafall :) blir det en bärbar så är det enbart för att den är bärbar.. men det här med att värmen är ju mer än väl.. :huh: en del skillnad på priset oxå :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mjedå.. men..... barnsjukdomar ?  :o

372912[/snapback]

 

Seriöst skrämmande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

faktiskt. 80°C på en dator är inte kul ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jakob.bohem
Macbooken pallar i allfall HL 2

372970[/snapback]

 

Cooolt!! (äh, jag vill ha en förstås, men det går inte -menmen den pallar väl ännu mer om tre år eller så..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMacen är brudmagneten number one

372963[/snapback]

 

Nej, datorer är inte brudmagneter. Tro mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Nej, datorer är inte brudmagneter. Tro mig.

373077[/snapback]

 

 

Nej min flicka är inte ett dugg imponerad av min mac samling... <_<

 

Hon visste nog inte vad hon "gifte" sig in i när hon blev ihop med mig. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väntar på att imac ska få en bättre skärm =)... för mig lutade det först åt en imac men tog en mac mini som än så länge tillfredsställer mig mer än nog... kanske för att min skärm är en 6msec. 1000:1, 19" (SyncMaster 193p plus) som passar otroligt bra till mac mini... de har i princip samma färger =)... den är inte wide screen men inte alls en fyrkantig heller och är supernöjd med skärmen =)... men klart att köpa en imac skulle vara en fördel om man tänker tanken "kommer mac mini att klara allt det grafiska som "Kanske" finns i nya leoparden?" =)... jag hoppas på det i alla fall =D... nä! nu ska jag hämta flicka och sedan ska vi gå kolla på kläder! enda sättet att få mig att öppna plånboken är om jag ser en apple t-shirt!...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En iMac gillar jag då det är ett komplett paket. Den är snabb, har stor hårddisk och ett bra grafikkort. Men samtidigt vill jag inte jobba hela sommaren.

 

Vet någon ifall att det finns någon bra TFT-skärm(gärna widescreen) som passar Mac. Annars blir det en Macbook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag skulle fundera på en mac mini så skulle nog mitt val bli

http://www.macoteket.se/product_list.jsp?g...oduct_id=867458

Men nu är jag inne på en Powermac då kommer jag att skaffa mig en av formacs skärmar som jag har fastnat för sedan jag använde en sådan i jobbet http://www.macoteket.se/product_list.jsp?g...oduct_id=272782

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den första såg ju jättefrän ut. Du vet möjligen inte ifall att det finns en liknande i widescreen-version? :)

 

Man får se hur det blir. Det är ju som sagt ett tag tills jag kommer att köpa Macen. Men fler förslag är välkommna. Jag siktar på en Macbook eller en iMac, men man vet aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom såg ju riktigt fina ut. Men får vänta tills jag kommer till morsan som har Windows-maskiner. Dells hemsida såg riktigt flummig ut på Mac OS 9.

 

Jag har en fråga också; När man köper en Mac så får man ju med iLife 06. Får man det på skiva då eller är det förinstallerat i datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt är förinstallerat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt är förinstallerat

373981[/snapback]

Ja, det är förinstallerat, men finns också på en av de medföljande DVD-skivorna, ifall man behöver installera om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej min flicka är inte ett dugg imponerad av min mac samling...  <_<

373085[/snapback]

 

 

Brukar vara så ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väntar på att imac ska få en bättre skärm =)... för mig lutade det först åt en imac men tog en mac mini som än så länge tillfredsställer mig mer än nog... kanske för att min skärm är en 6msec. 1000:1, 19" (SyncMaster 193p plus) som passar otroligt bra till mac mini... de har i princip samma färger =)... den är inte wide screen men inte alls en fyrkantig heller och är supernöjd med skärmen =)... men klart att köpa en imac skulle vara en fördel om man tänker tanken "kommer mac mini att klara allt det grafiska som "Kanske" finns i nya leoparden?" =)... jag hoppas på det i alla fall =D... nä! nu ska jag hämta flicka och sedan ska vi gå kolla på kläder! enda sättet att få mig att öppna plånboken är om jag ser en apple t-shirt!...

373256[/snapback]

 

 

Hmm SyncMaster 193p plus är 8ms inte 6 ms! Har själv en SyncMaster 193p plus och mycket nöjd med den också. funderar på att köpa en till och köra dual Skärm på min Pentium D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så att till vinter/vår så ska jag köpa en ny Mac.

 

Om det är först till vintern/våren du ska köpa en ny Mac, kan det vara lite svårt att dra slutsatser av de Macar som finns tillgängliga idag. Imacen kommer förmodligen att uppgraderas till hösten med Core2-processor och förhoppningsvis möjligheten till ännu bättre grafikkort. Kanske kommer Imacarna till och med att få 1 GB minne inbyggt från början? Om du inte behöver en bärbar skulle jag satsa på nästa Imac-modell.

 

Mac Mini uppdaterades i slutet av februari, pch även den kommer nog att uppgraderas någon gång under hösten. En Mini blir inte särskilt mycket billigare än en Imac om du köper den dyrare Minin (för att få en Core Duo-processor) och lägger till mus, tangentbord och skärm.

 

Även Macbooken lär ha uppdaterats till vintern/våren, kanske med ett bättre grafikkort. I så fall skulle den enligt mig bli det bästa valet.

 

Sedan ska ju Intel under hösten släppa sin nya integrerade grafikkrets X3000 / GMA3000 som verkar vara lite mer lovande än den nuvarande GMA950. Kanske hittar dessa in i Mini/Macbook?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...