Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lite besviken


rectum

Rekommendera Poster

Du råka inte ha installerat Adobe Bridge?

369350[/snapback]

 

jo de ligger här faktiskt, kan de vara ngt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta bort allt med Bridge du kan och testa, det har har jag läst gett många sega datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta bort allt med Bridge du kan och testa, det har har jag läst gett många sega datorer.

369357[/snapback]

 

 

rember all passed ok.. bridge borta, adobe's grejor stöds ju inte ännu, rosetta suger.. men iaf, jag tror faktiskt de e jag som är så bortskämd med hastighet på andra håll (quad:en & pc d 3ghz) som gör att jag tycker responsen inte är vad den ska.. men en ren ominstalltion ska jag testa också..

 

tack för allas hjälp, jag fortsätter att utforska..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Doom 3 demot inte flyter beror på att det emuleras. Hela spelet har fått en Universal Binary patch och ska flyta riktigt bra på din iMac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min Imac CoreDuo klockar funkrent! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rember all passed ok.. bridge borta, adobe's grejor stöds ju inte ännu, rosetta suger.. men iaf, jag tror faktiskt de e jag som är så bortskämd med hastighet på andra håll (quad:en & pc d 3ghz) som gör att jag tycker responsen inte är vad den ska.. men en ren ominstalltion ska jag testa också..

 

tack för allas hjälp, jag fortsätter att utforska..

369367[/snapback]

Och med det förstår jag att det inte gjorde ngn skillnad efter Bridge var borta?

 

Tycker det annars låter som att du har nåt fel, en dator minst fyra-fem ggr snabbare än min vars respons är omedelbar borde ju inte kännas långsammare…

 

Eller är det bara nätverksmenyn som segar? Förutom spelet.

Edit: Nu ser jag igen, ja det var en hel del krångligheter ja.

 

Har du förresten vid programinstallationer "reparerat skivbehörigheter"? Det bör man göra enl Poca.

 

Efter ominstallationen du gör så vänta med programinstallationer och testa hur det känns, så utesluter vi programkonflikter.

 

 

Hej Kayano förresten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte spelat Doom, men tidigare rapporter har indikerat dålig portning till Mac. Hur som helst så måste man komma ihåg att det tog ända till OS X 10.3 innan det blev riktigt bra för PPC. Tro inte att den första varianten för Intel är helt klar! Vi får säkert vänta till 10.5 innan det blir en hyfsat bra OS X-version för Intel. Själv skulle jag läsa allt jag kom över och kolla riktigt noga innan jag investerar i en dator som kostar uppåt 20 lakan för att inte bli överraskad. Alla som följer Forumet någorlunda kan inte ha missat att allt inte är 100% i övergången från IBM till Intel och man får räkna med barnsjukdomar. Att kräva att allt ska funka perfekt i en sådan stor övergång som det ändå är, är lite orealistiskt. Samtidigt VILL man ju att grejorna ska fungera och att någon annan får ta problemen.... All min erfarenhet av Apple är att alla mina Macar har gått super och de svåraste problem jag haft har man kunnat lösa med en omstart typ.... Ett tips till andra är att stå över första versionen ( Rev A ) för att slippa vara försökskanin.

369224[/snapback]

Men å andra sidan så kör ju Apple en jävla kampanj för att få alla att gå över till Mac...eller? B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick upp nått om detta i ett forum, som löd följande = CPU BURN IN

kan lösa nått av problemen men inte allt, obs! hitta det först innan ni gör nått!

Själv sökte jag G4 don´t boot OS X och fick upp det ovanstående.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså..

 

Peppar peppar, antingen är jag trött just nu efter en dags meckande, eller så..

 

Har iMacen fått eld i röven och funkar som ett jetplan!!

 

Men peppar peppar, men nu har jag öppnat samtliga program jag hunnit installera, i en följd av varandra, klickat igång alla program samtidigt, klick klick klick klick, boom boom boom boom, klart!!

 

A shit, nu är de satan ta mig i gatan ös!!

 

Tack alla som hjälpt mig med en massa råd, de som till slut löste de var att installera om burken, och håll nu tummarna grabbar att de inte bara e jag som är trött..

 

Ska fan i mig spela in de här med snap x z vad de nu heter och skicka runt .avin!! :-D

 

TACK och godnatt!

 

Ps. Men ett problem som inte är löst är bränningen, samma sega fart som förut, och dåligt resultat, det krävs lite jobb där på annat sätt tydligen .Ds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bra!

Vi håller tummarna.

369561[/snapback]

 

Tack för all hjälp idag Jochum, och för att du håller tummarna :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså detta är en ren sjuk skillnad, nu är jag helt återställd från min oro över den nya intel imacen, asså jag kan inte slita mig nu, jag öppnar programmen, stänger programmen, öppnar stänger, bara för att se hur snabbt de går :-D

 

Kan genast nu säga att adium startar snabbare på denna burk än på quaden at work, dock behöver den städas lite, men detta är ju inte klokt!!! Glädjetjut!!

 

Ok, ska skärpa mig.. :wub:

 

God natt igen vänner!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att höra!

Ang bränningen, kan du låna ihop några olika sorter och fabrikat på skivor och testbränna, el har du redan gjort det? Bränner du med nåt inbyggt el med Toast, kanske det behövs en uppdatering el nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skrev aldrig med vilka inställningar du testade Doom 3. Förutom att du ska ha Intel-versionen är det mycket i spelet som kan pressa datorn till max. Om du t.ex. spelat med iMacens standardskärmupplösning på 1680x1050 går det mycket segt. Om du haft dessutom skuggor och kantutjämning i Doom blir det ännu segare. Jämför din dator med testerna i dessa länkar och se om du får liknande resultat:

Macologist

Barefeats

Barefeats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså detta är en ren sjuk skillnad, nu är jag helt återställd från min oro över den nya intel imacen, asså jag kan inte slita mig nu, jag öppnar programmen, stänger programmen, öppnar stänger, bara för att se hur snabbt de går :-D

369563[/snapback]

Tänk bara på att du sliter på programmen varje gång du öppnar och stänger... :P:whistling::whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk bara på att du sliter på programmen varje gång du öppnar och stänger... :P  :whistling:  :whistling:

369950[/snapback]

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk bara på att du sliter på programmen varje gång du öppnar och stänger... :P  :whistling:  :whistling:

369950[/snapback]

 

He he, ja nu funkar dem knappt längre, slitit ut docken nu också :-P

 

 

Skönt att höra!

Ang bränningen, kan du låna ihop några olika sorter och fabrikat på skivor och testbränna, el har du redan gjort det? Bränner du med nåt inbyggt el med Toast, kanske det behövs en uppdatering el nåt?

369649[/snapback]

 

Ja jag ska göra de, ska gå igenom dem vanligaste sorterna och se hur de blir.. I G5:an kan jag bränna i 16x Verbatim och de funkar klockrent, även när man bränner film, inget lagg, klockrent..

 

Jag kör Toast, får väl se om en uppdatering kan göra saken bättre :-) Får bli till nattens bravader, efter att jag skrivit denna text har jag väl förlorat en 2 liter vatten, de rinner av en i denna värmen :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte
Ta bort allt med Bridge du kan och testa, det har har jag läst gett många sega datorer.

369357[/snapback]

 

Blandar du inte ihop Bridge med Version Cue nu? Bridge är ju bara ett vanligt program och kan väl rimligtvis inte slöa ned systemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Herobix
Ja jag körde det under Mac OS...bara demot.

Känner mig lite kritisk bara...har investerat i en dator för 19.000:- och den småkrånglar lite hela tiden...mus som slutar fungera när skärmsläckaren går igång, tangentbord som tappar volymkontrollerna, icke fungerande nätverksanslutning till och från.

Dessa problem hade jag ju aldrig på min gamla PC...

369072[/snapback]

 

som folk säger, demot är gjort för PowerPC Processorer och du har en Intel processor... Vilket gör att Doom 3 körs på en simulator vilket gör att programmet blir mycket sämre.

 

Så det är inget fel på datorn, den gör som den ska för att kunna köra programet för dig, problemet är att intel processorn för mac är så nytt att företag har inte uppgraderat det än, det tar tid

 

Om du vill kolla vilken processor det är gjort för så markerar du t.ex Doom 3, tryck "cmd [äpplet] + i", då får du upp informations ruta, jag kör engelska och det står "Kind: Application (Universial) [tittade på Sherlock], och jag är 90% säker att det kommer så PowerPC på doom 3

 

lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Kul att höra att det funkar bra nu!

 

Hur avinstallerar man Adobe Bridge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...