Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Förhandstitt på nummer 5


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Den är bra för mig....... alltså är jag en gemen man.... ^_^  ^_^

336751[/snapback]

 

Gemen har jag på skrivbordet. Japp jag använder sådana.

Å man var jag sist jag såg efter för en stund sen men det där ändras ju så fort idag i takt med modeväxlingarna. :P:D:D

 

Jag är väl den enda här som ser fram mot reportaget om hur man får Windows i sin intelmac. Hade jag inte prenumererat hade jag redan nu satt mig och vänta på det nya numret i pressbyrån.

Väntar bara på att Betastadiet ska övergå i fullversion så jag kan börja spela spel :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabbare Dator på 30 minuter, så brukar det stå på kvällsblaskorna när det är nyhetstorka..

 

Men nu är det inte utsidan på tidningen, utan innehållet jag är intresserad av, och ser fram mot att läsa testet på Mac Mini.

Passande nog levereras min Mac Mini i samma veva.  :)  Kunde ju inte invänta testet..

Tänk om det är  :ThumbsDown:  :ermm:  :w00t:

337208[/snapback]

 

 

Så kan det bli om man inte har tålamod, men jag tror att du blir nöjd. Det är ju en Mac... B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror e-snobben bara var ironisk B)

339432[/snapback]

 

Den tanken slog mig faktiskt aldrig:) Måste sluta ta allt på blodigt allvar jämt. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Om någon på redaktionen läser detta. Ett framtida önskemål om artikel i tidningen är hur man kopplar sin 3G-nalle till datorn och lyckas surfa med den också. För det har jag fortfarande inte lyckats med och skulle behöva en steg för steg guide som förklarar det i lätta steg. Hittills har jag bara fått till synkronisering och filöverföring mellan dator och telefon.

339409[/snapback]

 

Kolla in denna tråd och se om du inte får igång det.

 

EDIT: Ooops, såg att det var dig jag assisterade redan då. Nåväl, jag låter det stå kvar utifall någon annan har samma problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas
Om jag minns rätt så har Pocahontas haft problem med Safari och FSB. Hoppas han läser detta och kan bekräfta/dementera. Jag vet i alla fall att säkerheten inte garanteras med Safari på FSB:s sida över rekommenderade webbläsare.

 

Ja, vems fel det är det kan man diskutera. Men om IE fungerat utmärkt och den funnits i en oherrans massa år så vore det konstigt om inte ansvaret ligger på Apple. För inte kan man väl förvänta sig att hela världen ska anpassas efter Apples önskemål när deras läsare kommer ut på marknaden när en redan väl etablerad standard finns?

339619[/snapback]

 

 

Problemet med Safari och FSB är lösta sedan ett tag tillbaka och fungerar toppen.

Banken lyssnade till alla klagomålen :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla in denna tråd och se om du inte får igång det.

 

EDIT: Ooops, såg att det var dig jag assisterade redan då. Nåväl, jag låter det stå kvar utifall någon annan har samma problem.

339633[/snapback]

 

 

Hehe, jo det är jag som tjatar om det hela tiden:) Får väl göra ett nytt försök framöver nu när jag trots allt har ett par veckor på nacken med Mac OSX, kanske kan lösa det nu.

 

Men inte fick jag någon tidning i min brevlåda idag:( Verkar som min prenumeration aldrig ska fungera felfritt. För det var väl idag prenumeranter skulle få den? :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Hehe, jo det är jag som tjatar om det hela tiden:) Får väl göra ett nytt försök framöver nu när jag trots allt har ett par veckor på nacken med Mac OSX, kanske kan lösa det nu.

 

Men inte fick jag någon tidning i min brevlåda idag:( Verkar som min prenumeration aldrig ska fungera felfritt. För det var väl idag prenumeranter skulle få den? :cry:

339751[/snapback]

 

Det där kan variera lite beroende på var man bor. Alla prenumeranter och kiosker får inte tidningen på exakt samma dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kenneth Pilo

Kanonnummer! Även om t o m Applesupport inte fick den där Broadband Tuner att installeras. Speciellt inte på den "urlen" som anges i tidningen. Anyhow. Keep up the great work!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp
Kanonnummer! Även om t o m Applesupport inte fick den där Broadband Tuner att installeras. Speciellt inte på den "urlen" som anges i tidningen. Anyhow. Keep up the great work!

340156[/snapback]

 

Apples broadband turner kan annars hittas HÄR!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där kan variera lite beroende på var man bor. Alla prenumeranter och kiosker får inte tidningen på exakt samma dag.

339754[/snapback]

 

Näe, det kan jag verkligen intyga! :( Oftast får jag min tidning lagom till nästa nummer e på G. Borde det inte gå att använda sig av samma leverantörer som morgontidningarna gör, så man slipper förlita sig på den spanska postens välvilja?? :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svensk Golf ska börja delas ut med morgontidningarna, så då kan väl Macworld också göra det:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svensk Golf ska börja delas ut med morgontidningarna, så då kan väl Macworld också göra det:)

340169[/snapback]

 

Ja, ja, ja! :w00t: *hoppas*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Näe, det kan jag verkligen intyga!  :(  Oftast får jag min tidning lagom till nästa nummer e på G. Borde det inte gå att använda sig av samma leverantörer som morgontidningarna gör, så man slipper förlita sig på den spanska postens välvilja??  :ermm:

340161[/snapback]

 

 

Dom kanske skickar den med snigelposten. Det blir billigare så... B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart dags att gå och inspektera brevlådan:) *sitter på span efter postbilen*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom kanske skickar den med snigelposten. Det blir billigare så... B)

340218[/snapback]

 

En snigel kan väl inte ta så mkt betalt? ett salladsblad eller två kanske... ^_^

 

Skämt åsido, det kan väl inte vara mycket dyrare att skicka den tillsammans med morgontidningarna? Dessutom är det ju jag som prenumerant som betalar frakten... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kenneth Pilo
Apples broadband turner kan annars hittas HÄR!

340160[/snapback]

 

Tack, jag hittade den men den går inte att installera i datorn. Apples support gjorde det samtidigt och lyckades inte heller. Någon som installerat den med framgång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Idag kom den som utlovat i brevlådan, med CityMail.

Borde heta CountryMail när de kör här på vischan :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Grabiec
Tack, jag hittade den men den går inte att installera i datorn. Apples support gjorde det samtidigt och lyckades inte heller. Någon som installerat den med framgång?

340258[/snapback]

 

 

Inga problem här. Installerade både hemma på iBooken (G3:a) och på redaktionens PM G4:a utan några som helst problem. Har inte testat på Macbooken ännu, däremot. Om nätverket verkligen blev så mycket snabbare är å andra sidan svårt att säga.

 

Var stöter du på patrull? Hänger sig installeraren eller vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Grabiec
Kanonnummer! Även om t o m Applesupport inte fick den där Broadband Tuner att installeras. Speciellt inte på den "urlen" som anges i tidningen. Anyhow. Keep up the great work!

340156[/snapback]

 

 

Verkar som att finfina surl.se tagit ner skylten. Får väl hålla mig till tinyurl.com i framtiden. Länken som inte funkar skulle annars leda direkt till Apples sajt med mer info.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kenneth Pilo
Var stöter du på patrull? Hänger sig installeraren eller vad?

340292[/snapback]

 

Både jag och tjejen i Apples support fick samma resultat. Dvs att ser ut som vanligt. Den ser ut att installera och säger att det är klart. Sedan finns inte programmet i mappen. Mycket irriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så fick man tidningen idag. Bläddrade igenom den lite snabbt innan jag drog på stan. Verkar finnas mycket läsvärt material i det här numret. Känns som det bästa hittills av de fem jag nu har köpt.

 

Gladde mig åt de riktigt konktreta tipsen för att snabba upp datorn. De brukar normalt sett ( i en windows-blaska) handla om väldigt triviala saker som att ta bort program man itne använder och köpa mer minne. Nu är jag ju fortfarande relativit ny i Mac-världen, men den här guiden om trimmad dator kändes betydligt vettigare än motsvarande texter för Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr inte. :)

339620[/snapback]

Trodde du visste att Safari fungerade med FSB igen, men nu vet du ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte precis tidningen och har inte hunnit läsa den än men är inte alls förtjust i det nya pappret inne i tidningen. Var betydligt bättre med det vanliga glatta pappret som var i förra nummret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillade också det blanka glatta pappret bättre, men i övrigt var det som vanligt ett mycket bra nummer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...