Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Förhandstitt på nummer 5


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Ja, men nämn inte Windows på första sidan..nu får ni lägga av med sånt.. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

artopaakkonen

Jag tycker att förstasidan har blivit allt mer lik en helt ordinär förstasida från vilken datortidning som helst. Förstå mig inte fel, den är suveränt fint gjord, men det finns för mycket data hopklämt på den.

 

Men, förstasidan gör inte tidningen. Viktigare är att vara konstistant och behålla stilen i mer än 2-3 år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser väl helt ok. Inget jag tänker "wow" till, men inget jag direkt ogillar heller...

Förresten, när och varför bytte ni papper i tidningen från det matta till blankt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent spontant gillar jag omslaget, gillar också det glatta pappret mycket bättre, jag rös när jag tog i det matta på vintern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Längtar med spänning på det nya numret.

 

Klassiska "snabba upp din dator"-artikeln är med ser. Är ju med i varannan datortidning typ:)

 

Tidningen innehåller säkert massa intressant läsning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men nämn inte Windows på första sidan..nu  får ni lägga av med sånt.. :cry:

336560[/snapback]

Håller med till 100%. Den infon på 1:an säljer inte ett enda extra lösnummer.

Hade det däremot varit en PC tidning och infon varit omvänd så alla lösnummer varit slut på mindre än 30 min.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

julle_ironrose

your macworld no. 5 - give it to me! NOW! B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste erkänna att jag inte köper tidningen längre, tycker jag får fler och mer frekvent uppdaterade Macnyheter via nätet. Tycker dessutom tidningen tar upp för mycket artiklar för "vanliga" användare. Jag vill ha artiklar riktade till power users och programmerare. Inser ju klart att det inte finns en marknad i sverige för detta, därför köper jag inte längre tidningen heller :)

 

Missförstå mig rätt, tidningen är säkert bra för gemene man!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste erkänna att jag inte köper tidningen längre, tycker jag får fler och mer frekvent uppdaterade Macnyheter via nätet. Tycker dessutom tidningen tar upp för mycket artiklar för "vanliga" användare. Jag vill ha artiklar riktade till power users och programmerare. Inser ju klart att det inte finns en marknad i sverige för detta, därför köper jag inte längre tidningen heller :)

 

Missförstå mig rätt, tidningen är säkert bra för gemene man!

336750[/snapback]

 

Den är bra för mig....... alltså är jag en gemen man.... ^_^^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har väl funderat lite i dom banorna att du kanske är lite gemen. :o:w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men nämn inte Windows på första sidan..nu  får ni lägga av med sånt.. :cry:

336560[/snapback]

Håller med till 100%. Den infon på 1:an säljer inte ett enda extra lösnummer.

336673[/snapback]

Snarare tror jag att det är det på framsidan som lockar flest nya köpare, och jag tror det kommer sälja många lösnummer. Vore dumt att bara gömma det i tidningen, då det är bland det största som hänt på Mac-fronten senaste åren. Men jag gillar inte windows bara för det. :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med till 100%. Den infon på 1:an säljer inte ett enda extra lösnummer.

336673[/snapback]

Snarare tror jag att det är det på framsidan som lockar flest nya köpare, och jag tror det kommer sälja många lösnummer. Vore dumt att bara gömma det i tidningen, då det är bland det största som hänt på Mac-fronten senaste åren. Men jag gillar inte windows bara för det. :)

336753[/snapback]

 

Där jag köper den så är den inknölad så man ser knappt ordet MacWorld. Det är en smal tidning... den som vill ha den köper den ändå. Jag kan inte tänka mig att omslaget har större betydelse. Det är ju inte Aftonbladet direkt.... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men vet vad du letar efter.

Alla tidningar säljer lösnummer på vad som står på omslaget. Varför annars lägga ner mängder av timmar på en flashig 1:a, då kan man ju bara ha namnet och resten vitt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är bra för mig....... alltså är jag en gemen man.... ^_^  ^_^

336751[/snapback]

 

 

Jag med, alltså ingen PowerUser..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snygg framsida. Meningen är ju att klämma in så mycket spännande i framsidan som möjligt som finns med i tidningen. Pfft skärp er, såklart Windows kan stå med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det med den där pilen som gör att den dyker upp nu igen? :huh: :huh: :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

julle_ironrose
Vad är det med den där pilen som gör att den dyker upp nu igen? :huh: :huh: :huh:

336864[/snapback]

 

det är ingen pil, det är en feature !

UGH (jag har talat. från latin uttal "aff") :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste erkänna att jag inte köper tidningen längre, tycker jag får fler och mer frekvent uppdaterade Macnyheter via nätet. Tycker dessutom tidningen tar upp för mycket artiklar för "vanliga" användare. Jag vill ha artiklar riktade till power users och programmerare. Inser ju klart att det inte finns en marknad i sverige för detta, därför köper jag inte längre tidningen heller :)

 

Håller med till 110%. Tycker mest svenska MW liknar en reklambroschyr för iPod med tillbehör nu för tiden. Köper dock MW US då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är för plottrigt!

Ett hopkok av olika stilar, ingen röd tråd!

Mac är väl till stora delar design, här saknas design helt och hållet!

Tur är väl att innehållet blivit bättre och bättre för varje nummer, så även för detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabbare Dator på 30 minuter, så brukar det stå på kvällsblaskorna när det är nyhetstorka..

 

Men nu är det inte utsidan på tidningen, utan innehållet jag är intresserad av, och ser fram mot att läsa testet på Mac Mini.

Passande nog levereras min Mac Mini i samma veva. :) Kunde ju inte invänta testet..

Tänk om det är :ThumbsDown::ermm::w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men nämn inte Windows på första sidan..nu  får ni lägga av med sånt.. :cry:

336560[/snapback]

 

Det stör mig inte alls. Jag kan t o m påstå att det uppskattas av så många som 35-40% av Macanvändarna.

De är nog lika många som de som vill ha information om iPod och liknande.

Äntligen slipper vi köra VPC.

Jag menar inte att det är världens bästa operativsystem men i vissa fall måste vi acceptera det när vi vill köra program som ej finns till Macen.

Det är nog dax att avdramatisera Windows hotet.

Det är väl ingen som bryr sig om Linux eller?

 

Tidningen känns lite bättre när man sloppade det sträva pappret. Omslaget kändes mera pc-tidning-aktig för några nummer sedan. Det har blivit bättre nu tycker jag men det finns alltid de som klagar oavsett vad, så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är bra att få veta hur man kör winows på macen. Tänk att kunna betala räkningarna med Internet Explorer, surfa snabbt och slippa buggarna i surSafari. :rolleyes:

337149[/snapback]

 

Kanske är din bank som är problemet, jag betalar räkningar och sköter allt på internet-banken med Safari utan några som helst problem. Har FSB=Swedbank. När jag hade Windows använde jag Firefox som fungerar precis lika bra på banken som IE eller Safari.

 

Så är det ända till övermorgon innan tidningen kommer i brevlådan, suck:(

 

Om någon på redaktionen läser detta. Ett framtida önskemål om artikel i tidningen är hur man kopplar sin 3G-nalle till datorn och lyckas surfa med den också. För det har jag fortfarande inte lyckats med och skulle behöva en steg för steg guide som förklarar det i lätta steg. Hittills har jag bara fått till synkronisering och filöverföring mellan dator och telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske är din bank som är problemet, jag betalar räkningar och sköter allt på internet-banken med Safari utan några som helst problem. Har FSB=Swedbank. När jag hade Windows använde jag Firefox som fungerar precis lika bra på banken som IE eller Safari.

Tror e-snobben bara var ironisk B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...