Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Smygtitt på nummer 4


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Andreas Leijon

I morgon fredag skickar vi årets fjärde nummer till tryck, och i detta hittar ni bland annat ett jättetest av heta Macbook Pro. Därutöver bjuder vi på en stor temaartikel om hur du gör din gamla Mac till en server. Vi visar hur du sätter upp en ftp-server, e-postserver, kopplar ett domännamn till din dator, styr din server via VNC från vilken Mac eller Windowsburk som helst samt hur du skapar en egen uppladdningssida som gör att du slipper använda ftp. Istället laddar du upp filerna direkt via webbläsaren, ungefär som här på forumet.

 

Förutom detta hittar du artiklar om hur du uppgraderar din iBook, hur du kan se på tv-serier i din iPod, skapar snyggare bildspel i iPhoto, test av iPod HiFi, fixar magiska ögon åt dina modeller, gör Photoshop snabbare och mycket, mycket mer.

 

Missa inte heller vår 10-sidiga artikel om Apples 30-årsdag (1:a april) med bakgrundsfakta om allt som hänt från 1970 till 2006. Spännande och intressant läsning utlovas!

 

Här är en försmak på omslaget:

 

mw4_black.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I morgon fredag skickar vi årets fjärde nummer till tryck, och i detta hittar ni bland annat ett jättetest av heta Macbook Pro. Därutöver bjuder vi på en stor temaartikel om hur du gör din gamla Mac till en server. Vi visar hur du sätter upp en ftp-server, e-postserver, kopplar ett domännamn till din dator, styr din server via VNC från vilken Mac eller Windowsburk som helst samt hur du skapar en egen uppladdningssida som gör att du slipper använda ftp. Istället laddar du upp filerna direkt via webbläsaren, ungefär som här på forumet.

 

Förutom detta hittar du artiklar om hur du uppgraderar din iBook, hur du kan se på tv-serier i din iPod, skapar snyggare bildspel i iPhoto, test av iPod HiFi, fixar magiska ögon åt dina modeller, gör Photoshop snabbare och mycket, mycket mer.

 

Missa inte heller vår 10-sidiga artikel om Apples 30-årsdag (1:a april) med bakgrundsfakta om allt som hänt från 1970 till 2006. Spännande och intressant läsning utlovas!

 

Här är en försmak på omslaget:

 

mw4_black.jpg

307063[/snapback]

 

Nu blev jag verkligen besviken!!! Trådrubriken utlovade testen, jag svepte med musen över hela skärmen för att hitta nån dold länk men icke!!!! :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade omslaget inte varit snyggare utan pilen som pekar på datorn? Är väll knappast så att man förväxlar rubriken till att va nån annan dator direkt :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns väldigt retro tycker jag på nåt sätt. Tror inte bara det är regnbågsäpplet som gör det. Snyggt iaf! Inte så glättigt och och illustrerat som jag inte gillat med en del tidigare. Känns datortidning, men ändå modernt fräsch på nåt sätt. Svårt att sätta ord på det riktigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I morgon fredag skickar vi årets fjärde nummer till tryck, och i detta hittar ni bland annat ett jättetest av heta Macbook Pro

307063[/snapback]

 

Med betoning på het!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du glömde "testa macworld - få coola grejor" Varför får inte trogna läsare coola grejor? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Du glömde "testa macworld - få coola grejor" Varför får inte trogna läsare coola grejor? ;)

307288[/snapback]

 

Alla våra rådande erbjudanden gäller även befintliga prenumeranter.

Om du förlänger din prenumeration får du också coola prylar.

Här är våra två erbjudanden just nu:

 

>> Minneskortsläsare/iPodhögtalare

>> Snygga Crumplerväskor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla våra rådande erbjudanden gäller även befintliga prenumeranter.

Om du förlänger din prenumeration får du också coola prylar.

Här är våra två erbjudanden just nu:

 

>> Minneskortsläsare/iPodhögtalare

>> Snygga Crumplerväskor

307296[/snapback]

 

Det skulle givetvis vara coolare grejor... :devil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla våra rådande erbjudanden gäller även befintliga prenumeranter.

Om du förlänger din prenumeration får du också coola prylar.

Här är våra två erbjudanden just nu:

 

>> Minneskortsläsare/iPodhögtalare

>> Snygga Crumplerväskor

307296[/snapback]

 

Om nu Cardreadern är värd 495:- och den ingår i prenumerationspriset, om jag avstår från prylen, innebär det då att jag får en årsprenumeration för 100:-.

I så fall beställer jag det här och nu, vad ska jag ha prylar till som jag inte behöver!? B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snygg framsida! Men kanske lite offtopic men, Andreas varför kan ni inte ha en sida med program på Macworld.se? Typ roliga program och så. Kanske en widgethörna också. Ett annat tips: Månadens inlägg från forumet.

 

Ska börja premunera men vet inte vad man ska välja :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Andreas varför kan ni inte ha en sida med program på Macworld.se? Typ roliga program och så. Kanske en widgethörna också. Ett annat tips: Månadens inlägg från forumet.

307519[/snapback]

 

Kan inte säga så mycket mer än att vi har roliga grejer på gång till MacWorld.se... B)

Däribland en del av det nu nämner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte säga så mycket mer än att vi har roliga grejer på gång till MacWorld.se...  B)

Däribland en del av det nu nämner.

307525[/snapback]

 

Låter trevligt, så man äntligen slipper kolla på MacUpdate och Versiontracker varenda gång. Men om du behöver medhjälpare för det säg bara till! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu blev jag mäkta sugen på 22nr macoworld och en ny crumpler :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat tips: Månadens inlägg från forumet.

307519[/snapback]

 

Varför inte månadens medlem? :P .... med bilder och allt. :wub::lol:

 

Nej, allvarligt talat, låt papperstidningen ägna sig åt mer seriösa saker. Jag ser fram emot att läsa om hur man bygger en server; det kan behövas till vissa grejer i dessa tider. :whistling:

 

För MacUpdate och Versiontracker finns ett antal widgetar. Dessutom kan man nu prenumerera på RSS-strömmar som gör att man håller sig uppdaterad, om man orkar. B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är kul med lite annat än bara hur man gör en server och sånt. Man kanske vill veta bra program och tips för sin Mac.

 

Tycker Versiontracker och MacUpdate är dåligt strukterade, visst dom uppdateras dagligen men för att hitta bra program där måste man leta igenom en massa. Det vore ju kul om detta kom till Macworld och att medlemmerna kan kommentera programmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt omslag. Känns det modernt för de enkla färgernas skull på vitt? Tycker pilen känns bra, fångar blicken, personligen hade jag nog gjort den orange. Eller bytt den till ett hjärta. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första intrycket känns ganska bra. Lite plottrigt, men ändå inom gränserna. Uppdelningen högst upp känns helt okej samt mer överskådligt än om det hade tagit hela bladbredden. Det enda jag är emot är "prova MacWorld - få coola prylar". Det tycker jag inte hör hemma på framsidan, i synnerhet inte mitt på bilden av datorn ni testar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en annan sak jag funderat på. Måste streck-koden vara på framsidan eller är det bara en vedertagen "standard"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla tidningar har väl det, så det är säkert nåt krav från handlare/distributörer/EU nånting?

Frågan är om inte den grå bakgrunden hade räckt som kontrast till vit pinkod? Eller så kanske den aldrig får vara negativ? Den kanske måste synas extremt tydligt för kassörskornas skull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla tidningar har väl det, så det är säkert nåt krav från handlare/distributörer/EU nånting?

Frågan är om inte den grå bakgrunden hade räckt som kontrast till vit pinkod? Eller så kanske den aldrig får vara negativ? Den kanske måste synas extremt tydligt för kassörskornas skull.

308989[/snapback]

 

Jo men kan den inte vara på baksidan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda jag är emot är "prova MacWorld - få coola prylar". Det tycker jag inte hör hemma på framsidan, i synnerhet inte mitt på bilden av datorn ni testar.

308788[/snapback]

Det är väl på framsidan som det verkligen hör hemma?? Nån annan sida har jag svårt att tänka mig där man kan locka nya läsare. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men kan den inte vara på baksidan?

308995[/snapback]

Jo för mig får den gärna va det, men jag menade att det säkert är nåt krav från de där organisationerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo för mig får den gärna va det, men jag menade att det säkert är nåt krav från de där organisationerna.

309005[/snapback]

 

Vi får kanske vänta på hr Lejons klargörande kring frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo han borde veta, alla fall kunna få tag på svaret.

 

Förr fanns det stort sett bara en tidningsdistributör, vet ej hur det ser ut idag, och den ser ju oxå till att transportera tillbaka osålda nummer, räkna dem, föra statistik och skicka till återvinning, typ, så man kan gissa att de har nåt att säga till om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...