Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

försöker sälja min powerbook G4


Andreascarlsson

Rekommendera Poster

Ingemar Ragnemalm
Jag säger som jag alltid har sagt, väldans massa åsikter om vad som är rätt pris. Newsflash: Rätt pris är vad folk är berädda att betala.

Det finns tumregler om hur mycket en maskin faller i värde, men naturligtvis är det helt och hållet en fråga om vad man är beredd att betala. Somliga hävdar att Lombard och Pismo är värda 500 resp 1000 kronor, men marknadsvärdet är minst det dubbla om de är hyfsat fräscha. Gamla G4 Cube borde inte vara värd så mycket om man ser till prestanda, men den är snygg och tyst så den är eftertraktad och därmed värd mer. Och gamla PowerMacar (G3 och G4) är riktigt hyfsade men inte så eftertraktade, tillgången överstiger efterfrågan, så de är värda mindre.

 

En bra bit under nypris får man hur som helst räkna med, och då tycker jag 11000 är riktigt hyfsat för den där datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreascarlsson

Tänkte bara säga att jag sålde min powerbook igår för 12000 svenska kronor:)..det ni:P..är ganska nöjd med det faktiskt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara säga att jag sålde min powerbook igår för 12000 svenska kronor:)..det ni:P..är ganska nöjd med det faktiskt!

292190[/snapback]

 

Det ska du vara sinnesjukt nöjd med... :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lånar tråden lite:

 

Hur blir det med Apples protection plan när man säljer vidare datorn? Fungerar den fortfarande för den nya ägaren? För det är ju nämligen så (väl?) att en vanlig garanti på en pryl ställs på köparen, och gäller då endast den förste köparen. Om han säljer vidare varan får den nya köparen ingen nytta av garantin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lånar tråden lite:

 

Hur blir det med Apples protection plan när man säljer vidare datorn? Fungerar den fortfarande för den nya ägaren? För det är ju nämligen så (väl?) att en vanlig garanti på en pryl ställs på köparen, och gäller då endast den förste köparen. Om han säljer vidare varan får den nya köparen ingen nytta av garantin.

295253[/snapback]

 

Protection plan gäller datorn och inte köparen så den går att föra över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efterssom jag tror det kan dra ut på tiden innan nya intel pb 12" kommer och att inte alla macköpare vet om att intel kommer över huvud taget så kan du nog få ut 11k ett tag till Dock tycker jag att det är överprismoch jag är själv på jakt efter en PB 12" men sa just nej till en som din utan garantin för 9000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill man verkligen bli av med grejer så får man inte knussla med priset. Protection Plan bryr sig ingen om - den kan man inte räkna hem i prissättning. Glöm den - det blir en bonus för köparen.

Jag skulle gissa att du blir av med den för max 8000 spänn.

288111[/snapback]

 

Om du tror det har du ingen koll.. min ibook g4 med 1 år på nack gick för 10000:-

detta utan NÅGON garanti kvar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tror det har du ingen koll.. min ibook g4 med 1 år på nack gick för 10000:-

detta utan NÅGON garanti kvar!

295529[/snapback]

 

 

Då är det inte mjg som inte har ngn koll utan snubben som köpte din iBook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

thandersson

Sälj för 11000!

Om inte Jonatan vill köpa den?

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lånar tråden lite:

 

Hur blir det med Apples protection plan när man säljer vidare datorn? Fungerar den fortfarande för den nya ägaren? För det är ju nämligen så (väl?) att en vanlig garanti på en pryl ställs på köparen, och gäller då endast den förste köparen. Om han säljer vidare varan får den nya köparen ingen nytta av garantin.

295253[/snapback]

 

Konsumentgarantin följer alltid med produkten, så för att kunna hävda garanti är det alltid bra med originalkvittot!

Konsumenter har ingen garanti, inte partner heller, utan det närmaste man kan komma där är hemförsäkringe, allrisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konsumentgarantin följer alltid med produkten, så för att kunna hävda garanti är det alltid bra med originalkvittot!

Konsumenter har ingen garanti, inte partner heller, utan det närmaste man kan komma där är hemförsäkringe, allrisken.

295549[/snapback]

 

På vanlig hemförsäkring får du bara ut om det har varit inbrott, vattenskada, brand men även blixtnedslag. Ansvarsdelen även kallad drulleförsäkring gäller bara om du kvaddar andras grejor. Utan allrisk är du utan ersättning om du råkar bada din iBook, eller om du tappar den i golvet. VAd som gäller är olika från bolag till bolag så det gäller att kolla noga vad som ingår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...