Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vill du skriva för MacWorld?


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Ingemar Ragnemalm

Jag tror det är svårt med avancerade artiklar. Det blir snabbt smalt. Jag skulle t.ex. kunna tänka mig att författa någonting grundläggande om OpenGL Shader Builder och shaderspråk, kanske rentav nåt som kunde bli lite kul, men hur stor del av läsarna har det installerat på sina Macar? Hur många skulle göra mer än se att det är några konstiga bilder och konstatera att det handlar om någonting de inte har en susning om? XCode är egentligen bredare, men en artikel om det skulle lätt bli totalt dödstråkig, och även XCode tror jag är rätt smalt numera.

Det låter som ett svårt problem tycker jag. Jag skulle väl själv gärna läsa någonting om hur man kommer igång med PHP, men bortom "komma igång" så måste man ner på en nivå som en tidning knappast kan rota i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En Xcode introduktion vore inte helt fel. Då syftar jag inte bara på programmet Xcode utan flera av programmen som ingår i Xcode 2.2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I en facktining som MW hör alla artiklar med saklig substans hemma, Photoshopskolan, mappen, bästa widgets o.dl. , men även artiklar för den lite mer kunnige måste finnas. Däremot tjafs och dravel.. Då får man köpa Aftonbladet, där finns det gott om sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingemar Ragnemalm
I en facktining som MW hör alla artiklar med saklig substans hemma, Photoshopskolan, mappen, bästa widgets o.dl. , men även artiklar för den lite mer kunnige måste finnas. Däremot tjafs och dravel.. Då får man köpa Aftonbladet, där finns det gott om sånt.

283326[/snapback]

Jotack, nog läser jag MW för information, inte för tomsnack och skämtsidan på slutet. (Jag vet inte ens om skämtsidan är kvar.) Men det gäller ju att komma på teman som är av någorlunda allmänt intresse och helst någorlunda specifikt just för Macen. Då är Aperture och Garageband rätt fruktbar mark. Det borde gå att göra en del artiklar på temat "visste du att man kan göra det här med X", där X t.ex. är Pages, KeyNote, Garageband, Final Cut...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaaaaa!!! Jag vill väldigt gärna skriva för macworld :D

 

Får ja så ajjemen här ska ni få fiiina articklar :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det är svårt med avancerade artiklar. Det blir snabbt smalt. Jag skulle t.ex. kunna tänka mig att författa någonting grundläggande om OpenGL Shader Builder och shaderspråk, kanske rentav nåt som kunde bli lite kul, men hur stor del av läsarna har det installerat på sina Macar? Hur många skulle göra mer än se att det är några konstiga bilder och konstatera att det handlar om någonting de inte har en susning om? XCode är egentligen bredare, men en artikel om det skulle lätt bli totalt dödstråkig, och även XCode tror jag är rätt smalt numera.

Det låter som ett svårt problem tycker jag. Jag skulle väl själv gärna läsa någonting om hur man kommer igång med PHP, men bortom "komma igång" så måste man ner på en nivå som en tidning knappast kan rota i.

283143[/snapback]

 

Jag tror du har helt; rätt men jag kom direkt att tänka på när du sa "OpenGL Shader Builder" det finns ett program med i utvecklings paketet från och med Tiger som heter Quartz Composer, det är inte för avancerat för att skapa ganska avancerade grafiska tillämpningar som kan användas till allt från skärmsläckare till presentationer, det kanske vore något att kolla på istället?

 

Dessutom tror jag programmet är tillräckligt lätt lärt för att en artikel skulle kunna få folk att våga prova göra helt egna saker, och utan svårigheter kunna skriva flera artiklar om ämnet är populärt, Det är väldigt flexibelt fast ändå lätt använt; Lite som "VisualBasic"/"REALBasic" fast man inte behöver skriva en ända rad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
pragnarsson
Tja, detta skulle ju kunna funka.

283095[/snapback]

 

Visst skulle jag kunna klicka på din underlänk, men jag tror inte på under.

Jag är den jag är och finns där jag är.

Drömresor leder tillbaka.

 

Det är här jag vill trivas :)

 

 

p

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...