Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mighty Mouse


mac94

Rekommendera Poster

  • Svars 90
  • Created
  • Senaste svar

Har haft musen i snart en vecka och jag måste säga att jag är väldigt positiv till "mäktiga musen".

 

+Den funkar mycket bättre än pucken vad det gäller precision.

+och så är det gött med högerknapp.

+ganska trevligt med scroll åt alla håll.

-rullen är för liten.

-för få funktioner i tillhörande mjukvara. Finns tilläggsprogram men dom kostar :angry:

 

Totalt sett är jag jättenöjd :D

 

/ Y19

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Var köper man "mighty Mouse" billigast? Eller är det samma pris överallt? Vad kostar den?

Är i behov av ny mus eftersom min hakar upp sig och "går åt fel håll" ibland. Detta otyg eller dumheter var bara nån gång förr, men nu är det ofta och klart irriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mighty Mousen kostar ungefär lika mycket i alla butiker. Apple Store har nog det bästa priset dvs. 549kr. Om du har en lokal Apple butik i ditt närområde så är det definitivt värt att kolla om dem säljer musen så slipper du köpa den via internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev lite brydd för på macoteket (nånstans) tog de 449:- . Är det kanske exkl moms?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Jag blev lite brydd för på macoteket (nånstans) tog de 449:- . Är det kanske exkl moms?

195139[/snapback]

 

Ja, så är det. 559 kronor med moms. Att få den att visa momsen är urknepigt. Gå under knappen "inställningar" till höger och välj "ja" på momsfrågan.

 

Helt omöjligt att uppmärksamma att det är exklusive moms som förvalt. :angry::angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men är inte Macoteket riktat till privatpersoner? Om så är fallet är det lag på att priset som står ska vara inkl. moms. Men dom kan naturligtvis vara inriktade på företag och då har de rätt att skriva exkl.momspriser. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, så är det. 559 kronor med moms. Att få den att visa momsen är urknepigt. Gå under knappen "inställningar" till höger och välj "ja" på momsfrågan.

 

Helt omöjligt att uppmärksamma att det är exklusive moms som förvalt.  :angry:  :angry:

195140[/snapback]

Eller så klickar man bara på exkl. moms ;)

post-180-1126962665_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Eller så klickar man bara på exkl. moms ;)

195172[/snapback]

 

Jaha men den var ju lätt att se. :angry:-_-<_<<_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Ja. men hur är det med den nu då?

 

Jag har den vanliga gamla 1:an. Men den skickar markören till ena hörnan lite nu och då :angry:

 

Ska köpa ny mus alltså... MEN jag spelar gärna spel och jag vill kunna skjuta med sniper rifle

i MOHAA och COD, dvs höger klick.

 

Duger Apple Mighty Mouse, eller borde jag söka efter något annat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
ludviglindberg

Hej!

 

Jag undrar bara om det är någon som har hört om, och i så fall när, Apple ska släppa MM i BT-version?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Ja, så är det. 559 kronor med moms. Att få den att visa momsen är urknepigt. Gå under knappen "inställningar" till höger och välj "ja" på momsfrågan.

 

Helt omöjligt att uppmärksamma att det är exklusive moms som förvalt.  :angry:  :angry:

195140[/snapback]

 

 

Klicka på exkl moms så ändrar det sig till inkl.

 

Hm. Inte var jag först. :whistling:

pris.tiff

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Gillar mighty mousen ganska bra men börjar bli störd över kulan som för skit på rullarna!

 

Nu är det andra gången på 6 månader tror jag som man har hamnat öppna den och rengöra den! :angry:

 

Hoppas det kommer en V2 snart som är bättre för den här kan man tyvärr ej rekomendera när det händer så här! :cry:

 

Och man kan ju ej tvätta händerna varje gång man sätter sig vid datorn bara för att kulan skall fungera! :ermm:

 

Är det nån annan som upplever samma bekymmer som jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är på något bisarrt sätt rättvist och logiskt att Apple - ett företag som gör allt rätt och fomger funktionell skönhet på absolut högsta nivå - inte kan designa datormöss. Pucken var en pinsam katastrof och MM är en av världshistoriens sämsta möss - ett skrattretande misslyckande från Apples designlaboratorium. Ibland tror jag att Apple medvetet släpper dessa flagrant usla möss bara för att markera att även dom är mänskliga och inte felfria :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men är inte Macoteket riktat till privatpersoner? Om så är fallet är det lag på att priset som står ska vara inkl. moms. Men dom kan naturligtvis vara inriktade på företag och då har de rätt att skriva exkl.momspriser. :unsure:

195166[/snapback]

Är nog fler företag. Finns många, många småföretagare...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple borde ha känt till bekymmer med skit på rullarna med alla år som det har funnits möss med kula i sig! Det kan ju ej komma som en överraskning detta för dom!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...