Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mighty Mouse


mac94

Rekommendera Poster

  • Svars 90
  • Created
  • Senaste svar
Härligt Jonatan. Det vore roligt med en liten recension.

178997[/snapback]

:) Vet inte om jag orkar det nu...

 

Men jag kan säga att funktionerna fungerar kanon iaf. Inga problem med att den inte registrerar klick eller så. Den känns precis som den vanliga musen tycker jag. Dock kan jag ana att jag håller den lite annorlunda för att alltid komma åt alla knappar, vilket till en början kändes lite kramp-aktigt. Men samtidigt så har jag inte använt den på den datorn där jag använder den vanliga Apple-musen, där bordet är lite högre och enligt mig lämpar sig bättre för Apples möss. Iaf för min hand... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får väl försöka hålla mig... FPS bor ju också nära macoteket...

i Sumpan... (skall det vara huvudbutiken som får varorna in sist) :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En grej jag kan tillägga som jag inte läst om någonstans är att kulan inte är en egen knapp, utan att musen som klickar som vanligt med hela ovandelen även när man trycker på kulan, bara att musen känner att man har fingret på kulan så att dess funktion sker. :)

 

Kan även tillägga en sak till. Jag brukar hålla knappen i sidorna (där de nya knapparna är) och lyfta musen samtidigt som jag håller inne knappen för att t.ex. flytta ett fönster. Dvs "skapar ny rörelseyta" för musen. tror ni förstår. Var lite osäker på om jag skulle gilla musen då jag inte trodde var möjligt då pressande mot sidorna ledde till expose som förinställt. Detta går ju stänga av, men det finurliga är att om man trycker in musen för att greppa i något, så måste man trycka in sidoknapparna hårdare för att funktionen ska ske. Dvs det går att lyfta musen med knappen intryckt. Jag brukar ofta flytta filer mellan fönster genom att greppa filen, köra expose, och släppa filen i rätt fönster. Även detta är möjligt, eftersom en hårdare intryck leder till expose när jag har filen i mina klor. Väldigt finurligt sätt att lösa det problemet på av Apple! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag visste inte att man kunde flytta filer medhjälp av Expose. Det måste jag genast pröva.

179416[/snapback]

Det gäller nog bara den nya musen tror jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej då, jag flyttar allt möjligt med min Logitech och panther i Exposé. Bara att ta tag i en fil, klicka igång exposé och kasta/peka på ett fönster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha precis inhandlat Mighty Mouse. Mycket trevlig måste jag säga. Jag har dock inte kunnat låsa upp någon tvåfigerscrolling på min iBook som det enligt vissa rykten sägs att man ska kunna göra. Men vad gör väl det när det kommer dröja nnan jag använder styrplattan igen..? :D:D:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Köpte "den stora musen" i tisdags på macoteket.

 

Min första reflektion var att man måste lyfta upp pekfingret för att kunna högerklicka. Det går alltså inte att ha två fingrar samtidigt på musen under ett högerklick trits detta är det en klart köpvärd produkt.

kanske skulle man inväntat blåtandsmodellen :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Köpte "den stora musen" i tisdags på macoteket. 

 

Min första reflektion var att man måste lyfta upp pekfingret för att kunna högerklicka. Det går alltså inte att ha två fingrar samtidigt på musen under ett högerklick trits detta är det en klart köpvärd produkt.

kanske skulle man inväntat blåtandsmodellen :whistling:

179461[/snapback]

 

Vilken av butikerna var du i?

Jag var på Birger Jarls gatan i Tisdags och

då hade dom bara ett ex inne...

På torsdag skulle nästa leverans komma...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha precis inhandlat Mighty Mouse. Mycket trevlig måste jag säga. Jag har dock inte kunnat låsa upp någon tvåfigerscrolling på min iBook som det enligt vissa rykten sägs att man ska kunna göra. Men vad gör väl det när det kommer dröja nnan jag använder styrplattan igen..? :D  :D  :)

179440[/snapback]

 

Om du vill låsa upp tvåfingers scrollfuktionen så kan du använda programmet iScroll istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har upptäckt en jättebugg.

 

Om man gör som jag berättade om att man greppar en fil med vänsterknappen, kör expose med sidoknapparna, väljer fönster man vill flytta filen genom att släppa sidoknapparna, och sedan släpper filen med vänsterknappen så går allt bra.

 

Men om jag greppar en fil med vänsterknappen, kör expose med sidoknapparna o fortsätter hålla inne, väljer fönster man vill flytta filen med sidoknapparna, och sedan släpper vänsterknappen innan sidoknappen så hänger sig funktionen för vänster och högerknappen på musen. Och även för andra ikopplade möss! Det går inte att varken vänster eller högerklicka på något. hjälper inte att plugga ur musen, eller att sätta datorn i vila och väcka den.

 

Det hände mig två gånger förut idag utan att jag förstod varför, sen efter att ha "försökt" få det att hända så har jag råkat ut för det 10 ggr nu på 15 minuter, med omstart som enda åtgärd för att få det att fungera igen... Inte 100% på när det händer, men prova att greppa filer och flytta till andra fönster genom expose, dvs genom att pressa in sidoknapparna. Händer för det mesta när jag släpper vänster musknapp före jag pressar in eller släpper sidoknapparna för att komma tillbaka från "expose-läget". Det har också hänt då jag tryckt in sidoknapparna för att komma tillbaka till ett finder-fönster, och sedan när jag är i fönstret släpper vänsterknappen för att släppa filen innan jag släpper sidoknapparna. Mysko hursomhelst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill låsa upp tvåfingers scrollfuktionen så kan du använda programmet iScroll istället.

179506[/snapback]

 

Det är inte så att man pajar nån garanti med iScroll? :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har upptäckt en jättebugg.

 

Om man gör som jag berättade om att man greppar en fil med vänsterknappen, kör expose med sidoknapparna, väljer fönster man vill flytta filen genom att släppa sidoknapparna, och sedan släpper filen med vänsterknappen så går allt bra.

 

Men om jag greppar en fil med vänsterknappen, kör expose med sidoknapparna o fortsätter hålla inne, väljer fönster man vill flytta filen med sidoknapparna, och sedan släpper vänsterknappen innan sidoknappen så hänger sig funktionen för vänster och högerknappen på musen. Och även för andra ikopplade möss! Det går inte att varken vänster eller högerklicka på något. hjälper inte att plugga ur musen, eller att sätta datorn i vila och väcka den.

 

Det hände mig två gånger förut idag utan att jag förstod varför, sen efter att ha "försökt" få det att hända så har jag råkat ut för det 10 ggr nu på 15 minuter, med omstart som enda åtgärd för att få det att fungera igen... Inte 100% på när det händer, men prova att greppa filer och flytta till andra fönster genom expose, dvs genom att pressa in sidoknapparna. Händer för det mesta när jag släpper vänster musknapp före jag pressar in eller släpper sidoknapparna för att komma tillbaka från "expose-läget". Det har också hänt då jag tryckt in sidoknapparna för att komma tillbaka till ett finder-fönster, och sedan när jag är i fönstret släpper vänsterknappen för att släppa filen innan jag släpper sidoknapparna. Mysko hursomhelst...

179513[/snapback]

 

Jag har försökt flera gånger nu men jag får det inte att fungera (eller hur man nu ska uttrycka sig). Jag ska försöka på lite olika sätt så får vi se :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha! :o

Vet inte riktigt hur det gick till men jag "lyckades" med samma sak som dig jonatan... Det är en rejäl bugg faktiskt. Mycket mysko... :blink: Jag fick också starta om datorn eftersom styrplattan inte heller fungerade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så att man pajar nån garanti med iScroll? :ph34r:

179524[/snapback]

 

Det vet jag inte, vad har du för dator och hur gammal är den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var på MacForum här i Gbg idag o pillade lite på nya musen. Kändes bra, men jag kommer inte att slänga min nuvarande LogiTech för att köpa ny.

Kommer förmodligen ist att köpa en annan LogiTechmus med mera knappar od nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken av butikerna var du i?

Jag var på Birger Jarls gatan i Tisdags och

då hade dom bara ett ex inne...

På torsdag skulle nästa leverans komma...

179483[/snapback]

 

Besökte butiken i Sundbyberg, där finns ju även deras lager i anslutning till butiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Besökte butiken i Sundbyberg, där finns ju även deras lager i anslutning till butiken.

179781[/snapback]

Då var det dit jag skulle ha begett mig då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har upptäckt en jättebugg.

 

Om man gör som jag berättade om att man greppar en fil med vänsterknappen, kör expose med sidoknapparna, väljer fönster man vill flytta filen genom att släppa sidoknapparna, och sedan släpper filen med vänsterknappen så går allt bra.

 

Men om jag greppar en fil med vänsterknappen, kör expose med sidoknapparna o fortsätter hålla inne, väljer fönster man vill flytta filen med sidoknapparna, och sedan släpper vänsterknappen innan sidoknappen så hänger sig funktionen för vänster och högerknappen på musen. Och även för andra ikopplade möss! Det går inte att varken vänster eller högerklicka på något. hjälper inte att plugga ur musen, eller att sätta datorn i vila och väcka den.

 

Det hände mig två gånger förut idag utan att jag förstod varför, sen efter att ha "försökt" få det att hända så har jag råkat ut för det 10 ggr nu på 15 minuter, med omstart som enda åtgärd för att få det att fungera igen... Inte 100% på när det händer, men prova att greppa filer och flytta till andra fönster genom expose, dvs genom att pressa in sidoknapparna. Händer för det mesta när jag släpper vänster musknapp före jag pressar in eller släpper sidoknapparna för att komma tillbaka från "expose-läget". Det har också hänt då jag tryckt in sidoknapparna för att komma tillbaka till ett finder-fönster, och sedan när jag är i fönstret släpper vänsterknappen för att släppa filen innan jag släpper sidoknapparna. Mysko hursomhelst...

179513[/snapback]

Hihi, "jättebugg"… jo, håller med, fullkomligt jätte-jätte-värdelöst! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hihi, "jättebugg"… jo, håller med, fullkomligt jätte-jätte-värdelöst!  :lol:

179875[/snapback]

Haha ja ingen jättegrej kanske, men problemet är ju att man måste stänga av datorn med knappen, vilket betyder att allt man håller på med som inte är sparat förloras. Tycker jag är en rejäl bugg för att vara Apple iaf... :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter ju mer som en microsoft bugg en apple bugg tycker jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja kl 12.40 så har jag äntligen tingesten hemma...

Mjuk och fin scrollning och inga konstigheter med

knapparna än (dom på sidan har jag inte testan än)

scrollkulan är kanske i minsta laget med misen reagerar

vid minsta beröring... hittils bara plus i betyget...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...