Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Mac:en blir Apples mest spännande produkt – även i år

Nyhetsroboten
 Share

Recommended Posts

1 timme sedan, ronny säger:

visst skall det bli spännande att se nya macpro @mikaellq

Och se om det blir ett rivjärn till? 😄

Det är alltid skoj att se vilka produkter Apple lanserar, men ibland förstår jag inte riktigt vilken målgrupp de riktar sig till. Inte till mig i alla fall. Jag är bara med på tåget när det gäller iOS-grejer, men det är skoj om de lyckas nå ut med Mac också. Inte till mig alltså, så länge Macen inte är uppgraderingsbar (åtminstone lagring och minne) köper jag ingen. Jag vill inte ha en dator som får kastas om en fastlödd SSD går sönder, det verkar vara rent vansinne när vi redan överutnyttjat jordens resurser.

25 minuter sedan, Axelman säger:

default_laugh.png.857e9d2346a5ea20ce9b8e9b4b1d0364.png

Visa dolt innehåll

Skärmavbild 2022-01-24 kl. 14.30.16.png

Rivjärn, Julia Caesar... 😄

Förr eller senare blir det en ny mini. När jag antingen inte längre kan modda den jag har eller att den lägger av.

Min iMac är 2013. Kanske dags för att skaffa en 2023? Men min går som ett spjut....:fundersam:

2 timmar sedan, Axelman säger:

Min iMac är 2013. Kanske dags för att skaffa en 2023? Men min går som ett spjut....:fundersam:

Min från 2020 går också som ett spjut. Allt det nya lockar såklart, det mesta av krutet läggs på det nya, men mycket sker utan att göra mycket väsen av sig, i mjukvaran.

Det enda jag saknar till min iMac är FaceID eller TouchID. Det hade suttit fint men fungerar inte på Intel-Mac som jag förstått det.

Edited by mikaellq