Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilken version av Windows 10?


Telly82
 Share

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Vafan, jag skulle uppdatera mitt inlägg och så blev det ett nytt...

För egen del kör jag Windows 10 både via bootcamp och via Parallels, den aktiveringen var lite strulig att få till eftersom den skulle funka oavsett om man startade från bootcamp (sällan) eller virtuellt från bootcamppartitionen (kör jag nästan hela tiden - fantastisk funktion i Parallels). 

Redigerad av poi ran
Bäbisen skrek och behövde klappas till sömns
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, DittDatt säger:

Eller någon av deras återförsäljare och samarbetspartners.

Nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Nej.

Ja, du har säkert rätt. Det var väl det viktiga här, inte att trådstartaren får korrekt information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, DittDatt säger:

Eftersom du verkar tillhöra rätt målgrupp och när jag ändå har dig på tråden: Är du intresserad av att köpa en äkta guldtacka för tusen kronor? Garanterat äkta, 1 kg, 24 karat. ?

Absolut vad vill du ha för den? Inget rövarpris tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, DittDatt säger:

Ja, du har säkert rätt. Det var väl det viktiga här, inte att trådstartaren får korrekt information.

500? Skicka gärna med Postnord spårbar frakt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, DittDatt säger:

Ja, du har säkert rätt. Det var väl det viktiga här, inte att trådstartaren får korrekt information.

Det finns många korrekta svar här beroende på vilket perspektiv man har. Men ska man definitivt ha en laglig version så måste man köpa den direkt från Microsoft. Tredje part kan luras!

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, Alix säger:

Det finns många korrekta svar här beroende på vilket perspektiv man har. Men ska man definitivt ha en laglig version så måste man köpa den direkt från Microsoft. Tredje part kan luras!

Jag tror att vi är överens i slutändan. Naturligtvis vore det konstigt om Dustin skulle riskera sitt rykte genom att sälja Windows-licenser som inte är äkta för fullt pris. Lika konstigt vore det om licenserna som iMarc länkar till vore lika äkta när de kostar mindre än en tiondel av de certifierade återförsäljarnas priser. Det skulle ju innebära att de köper licenser av Microsoft för cirka tusen kronor för att sälja dem på Tradera för nån hundring. Och som sagt värderar jag inte de olika alternativen, men vill avråda trådskaparen från att betala för något som är gratis.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, DittDatt säger:

vill avråda trådskaparen från att betala för något som är gratis.

Men det var ju olagligt skrev du. Och något olagligt vill jag inte göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
23 minuter sedan, Telly82 säger:

Men det var ju olagligt skrev du. Och något olagligt vill jag inte göra.

Men många råd du fick var ju olagliga och kostade pengar. Min idé var att det i så fall är smartare att vara olaglig utan att betala för det. Men naturligtvis är det bäst att vara laglig. Alternativet är gråzonen att ladda ned från Microsoft (lagligt), installera (lagligt) och strunta i att aktivera (också lagligt). Lite irriterande och så småningom begränsas vissa funktioner, men det är uthärdligt. Gratis och lagligt!
För övrigt står MUI för Multilingual User Interface (dvs en installtionsfil som innehåller en massa systemspråk), ESD betyder nåt i stil med Electronic Software Distribution (dvs att man inte får nåt fysiskt medium) och OEM står för Original Equipment Manufacturer (licenser som ska användas av tillverkare eller datorbyggare). De där billiga Tradera-licenserna är ett mysterium att de får fortsätta att säljas. Läs här: https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.689399/billiga-windows-licenser-se-upp

Redigerad av DittDatt
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar. Verkar bäst/säkrast att köpa från en "riktig" butik/e-handlare eller från Microsoft.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med Visual Studio Professional bjuds man på tusentals nycklar till olika Microsoftprogramvaror, i syfte av testning då alltså. Jag började räkna men tröttnade vid 141 och skrollade vidare, insåg då att där fanns några tusen nycklar bara till Windows 10. Det är denna typ av nycklar folk säljer på eBay. Som tidigare nämnt inte helt lagligt alltså.

 

Så, om du hade tänkt använda Visual Studio i Windows behöver du inte köpa någon licens. :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...