Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Oväntade överraskningar på ett Apple-event helt utan nyheter


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

29869175.jpg
Nästan ingenting som visades upp på tisdagens september-event var några egentliga nyheter. Det mesta hade redan avslöjats på annat håll, men desto större blir överraskningarna när det kommer till andra i sammanhanget mycket små detaljer.nDLIrBVgUgo

Läs hela artikeln här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns som att ett skifte har skett. Tidigare hade Apple en modell. Sedan kom det större och dyrare varianter. Sedan kom en ”budgetlur” (Xr). Nu har den förfinats till iPhone 11 som får inleda eventet. iPhone Pro kommer efteråt. Apple har alltså fokus på mellanmodellen. Allt detta har skett gradvis. Intressant marknadsföring.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Alix säger:

Det känns som att ett skifte har skett. Tidigare hade Apple en modell. Sedan kom det större och dyrare varianter. Sedan kom en ”budgetlur” (Xr). Nu har den förfinats till iPhone 11 som får inleda eventet. iPhone Pro kommer efteråt. Apple har alltså fokus på mellanmodellen. Allt detta har skett gradvis. Intressant marknadsföring.

Synd att de inte släppte en en mindre modell på 4”. En ny uppdaterad SE hade varit fint. Finns ju många som vill ha en mindre telefon (inkl mig) och på Tradera går SE som smör och bra betalt får säljarna. Något som är intressant också är att en 5C i bra skick går för högre priser än 5S. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

51 minuter sedan, ronny säger:

Jag tycker inte det känns som en besvikelse

eller vad säger du @mikaellq ?

Nej jag har inte mycket att gnälla på jag heller. ^_^ 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är jävligt pepp på Arcade. Kommer blir en grym tjänst för både mig och min dotter. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Synd att de inte släppte en en mindre modell på 4”. En ny uppdaterad SE hade varit fint. Finns ju många som vill ha en mindre telefon (inkl mig) 

..och mig.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Svolder säger:

Jag tycker nog att ungefär 6 tum är en sweet spot på skärmstorlek. Allt annat känns förkrympt.

Vilket bildförhållande tänker du då? 16:9?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Vilket bildförhållande tänker du då? 16:9?

Jag såg någon lur (Sony?) som hade en 21:9-skärm, vilket fick mig att börja fundera på vad det är för fel på 7:3. Antagligen påminner det för mycket om ångteve.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, Svolder säger:

Ja, det funkar med det mesta som finns på nätet. Pixelmässigt någon multiplikation av 1920X1080.

Det är samma som 16:9. Nyare mobiler har bredare format. Iphone 11 har 19,5:9.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Alix säger:

Det är samma som 16:9. Nyare mobiler har bredare format. Iphone 11 har 19,5:9.

19,5:9 = 39:18 = 13:6 om man vill uttrycka sig med så små heltal som möjligt.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Svolder säger:

Det är en storlek jag inte är spekulant på, helt korrekt. Vad skall man med en sådan till? Skärmförhållandet funkar ju knappt ens som monokrom ordbehandlingsskärm till datorn.

Se på en film och samtidigt hänga med i kvitterflödet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Se på en film och samtidigt hänga med i kvitterflödet?

Ja, det kan man förstås med Android. Har Iphone samma numera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, Alix säger:

Ja, det kan man förstås med Android. Har Iphone samma numera?

Det går säkert att fixa en sådan app. Min halvkorkade TV har en twitterfunktion, så jag kan tydligen gilla program direkt i TVn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Det går säkert att fixa en sådan app. Min halvkorkade TV har en twitterfunktion, så jag kan tydligen gilla program direkt i TVn.

Jaha, jag trodde att du menade att man delar upp skärmen mellan två appar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Jaha, jag trodde att du menade att man delar upp skärmen mellan två appar. 

Jag menade egentligen ingenting, men den där 7:3-luren kör ju Android, så där bör det funka. Och Apple har en liknande funktion i iPad, med det är något helt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Svolder säger:

Jo, jag tycker inte att de långa skärmarna är bättre. Jag vill ha stor skärm, men inte överdrivet långsmal.

Synd att Sony ballat ur med sina långsmala kantiga modeller. Hade en Z1 en gång, gillade den skarpt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Svolder säger:

Jag är en gammal man. Det finns gränser för simultankapaciteten. Dessutom använder jag inte twitter - det är väl bara D. Trump och C. Bildt som hänger kvar där?

å mikaellq

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...