Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Expert varnar för säkerhetshål i Gatekeeper


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Det är fasansfullt att stackars giriga utvecklare inte får sälja mer totalt onödig antivirusmjukvara till Mac-användare. :hihihi:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, mikaellq säger:

Det är fasansfullt att stackars giriga utvecklare inte får sälja mer totalt onödig antivirusmjukvara till Mac-användare. :hihihi:

Det är mer fasansfullt att det finns riktigt duktiga datanördar som den senaste tiden riktat in sig på Mac OS eftersom fler använder Mac. Skadlig kod för Mac kommer att öka dramatiskt och det är tveksamt om Apple hinner fixa motmedel mot detta i tid. 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, iMarc säger:

Det är mer fasansfullt att det finns riktigt duktiga datanördar som den senaste tiden riktat in sig på Mac OS eftersom fler använder Mac. Skadlig kod för Mac kommer att öka dramatiskt och det är tveksamt om Apple hinner fixa motmedel mot detta i tid. 

Extraskydd behövs endast på EN platform som saknar nödvändigt skydd i OS.
Enda anledningen till att du envisas med att använda skiten är därför att du tror att Mac OS är lika kass som Windows, att Microsofts misslyckande med sin plattform är normen. Det är bara Windows som saknar säkerhet.

Med Apples plattformar lär hackers få jobba för att lyckas ställa till med något. Det är förstås därför inget händer, Mac OS och iOS är i grunden säkra.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, mikaellq säger:

Extraskydd behövs endast på EN platform som saknar nödvändigt skydd i OS.

I mitt fall Ja då jag avaktiverat Gatekeeper. 


Enda anledningen till att du envisas med att använda skiten är därför att du tror att Mac OS är lika kass som Windows, att Microsofts misslyckande med sin plattform är normen. Det är bara Windows som saknar säkerhet.

Nej båda påståendena är lögn. 

Med Apples plattformar lär hackers få jobba för att lyckas ställa till med något. Det är förstås därför inget händer, Mac OS och iOS är i grunden säkra.

Mycket säkrare än Windows Ja. Jo det händer, det har hänt mig och många andra  

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
37 minuter sedan, iMarc säger:

 

 

Svara inte i ett citat

 

Och nej du har inte ha hackats utan du har tryckt på reklam malware pga okunskap 

Redigerad av lappen71
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Alix säger:

Men vi kan väl alla enas om att just @iMarcs mac behöver skydd?

 

Ja eftersom han stängt av det viktigaste skyddet. Gatekeeper och sunt förnuft ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Svara inte i ett citat

 

Och nej du har inte ha hackats utan du har tryckt på reklam malware pga okunskap 

Nej det har jag inte. Det kommer ifrån redan infekterade program från sidor med fildelning. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Nej det har jag inte. Det kommer ifrån redan infekterade program från sidor med fildelning. 

 

Och där har du problemet. Sunt förnuft 

Hade du gatekeeper aktiverat och satt att bara program från Appstore kan installeras hade du inte haft några problem 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men nu vill jag inte bara ha applikationer ifrån Appstore, finns mängder av bra program från andra utvecklare. Och har man inte råd med vissa program från Appstore som man då ordnar på annat håll så måste man nästan alltid inaktivera Gatekeeper. Då är det givet att det sunda förnuftet är aktiverat som det är på mig att då ha ett extraskydd. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, iMarc säger:

Ja men nu vill jag inte bara ha applikationer ifrån Appstore, finns mängder av bra program från andra utvecklare. Och har man inte råd med vissa program från Appstore som man då ordnar på annat håll så måste man nästan alltid inaktivera Gatekeeper. Då är det givet att det sunda förnuftet är aktiverat som det är på mig att då ha ett extraskydd. 

Men snälla nån... Som man bäddar får man ligga. :pinch:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, iMarc säger:

Ja men nu vill jag inte bara ha applikationer ifrån Appstore, finns mängder av bra program från andra utvecklare. Och har man inte råd med vissa program från Appstore som man då ordnar på annat håll så måste man nästan alltid inaktivera Gatekeeper. Då är det givet att det sunda förnuftet är aktiverat som det är på mig att då ha ett extraskydd. 

 

Det där är veritabelt skitsnack. Så dyr är inte programmet att du inte har råd. Dessutom finns det allltid gratisalternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...