Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppdatera macbook air fr 2014 ?


Danielsdotter
 Share

Rekommendera Poster

marcushedenstrom
9 timmar sedan, iMarc säger:

iCloud är ett riktigt otyg Apple hittat på. Installera Google Drive och gör backup på allt istället. Sen kan du stänga av iCloud. 

 

Enligt dig kanske. För mig funkar det skitbra. Beror på vad man är ute efter. 

 

Så här kan du till exempel göra för att flytta dina dokument och skrivbordet till molnet. Sen går du tillgång till filerna på all dina enheter. Och om du tappar datorn i en sjö vet du att filerna finns kvar i iCloud i alla fall.

 

https://support.apple.com/en-us/HT206996

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Postad (redigerade)

Om du vill uppgradera lagringen i datorn går det att byta SSDn mot en större med hjälp av en adapter.

 

så här till exempel: https://forum.macworld.se/topic/185688-uppgraderar-ssd-i-macbook-pro-mid-2014/

 

 

Redigerad av marcushedenstrom
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, lappen71 säger:

 

Därför att det finns tredjeparts program som gör det bra. Varför är Apple tvungna att implementera det i iOS när det inte är nödvändigt.

 

IMG_0490.thumb.jpg.270d79f30384b9330db0f49ece6b28e2.jpg

Varför inte? Men det är tur det finns andra kamera-appar som tex ProCamera. iOS kamera-app suger hårt. Det enda som är bra med den är slowmotion video. 8508C55A-F303-4534-A674-12CAF863783A.thumb.png.2afd2b6ff9e743be4c2e4b5bd94d6e5a.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, sefr säger:

Respektera Trådskaparens tråd med frågor och önskningar, tack. Dina och andras funderingar över Apples överväganden gällande ISO-redovisning i iOS är ganska långt vid sidan av frågan gällande utrymme i och hantering av Macbook Air      2014.

Det har jag gjort genom att ge TS råd. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, iMarc säger:

Varför inte? Men det är tur det finns andra kamera-appar som tex ProCamera. iOS kamera-app suger hårt. Det enda som är bra med den är slowmotion video. 

20 minuter sedan, iMarc säger:

Det har jag gjort genom att ge TS råd. 

 

 

Fatta att det du diskuterar har ingenting med TS bekymmer. Starta din egen tråd.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, iMarc säger:

Varför inte? Men det är tur det finns andra kamera-appar som tex ProCamera. iOS kamera-app suger hårt. Det enda som är bra med den är slowmotion video. 

 

Nope

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Danielsdotter
10 timmar sedan, iMarc säger:

Det har jag gjort genom att ge TS råd. 

Tack för rådet! :) Om jag har en spärr på min dator från att jag köpte ut den 2015 från min skola som gör att jag inte kan ''blåsa'' den helt, vem vänder jag mig till? De på MacWorld kunde inte svara utan känns som det måste vara någon som kan systemet och kan hacka sig in.. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Danielsdotter säger:

Tack för rådet! :) Om jag har en spärr på min dator från att jag köpte ut den 2015 från min skola som gör att jag inte kan ''blåsa'' den helt, vem vänder jag mig till? De på MacWorld kunde inte svara utan känns som det måste vara någon som kan systemet och kan hacka sig in.. 

Skolans IT-ansvarige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Danielsdotter
2 timmar sedan, Alix säger:

Skolans IT-ansvarige.

Pratat med honom men det verkar vara en spärr som ligger sedan den köptes in..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...