Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Analytiker: Så få kommer lägga 12 000 kronor på en ny Iphone


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Styrkan med Iphone är att det är så välintegrerat med Mac OS.

Ja, exakt - men också lite beroende på vad man vill. För mig är Android bättre, av exakt samma anledning. :ThumbsUp: I a f en av anledningarna. På ett sätt är den bättre integrerad med systemet, då man kommer åt hela telefonen då man kopplar in den. Fast det är såklart lite olika typer av integrering. Synkar (filer/dokument) gör jag helst manuellt, &/el använder Syncthing till den om det behövs behövs. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Ja, exakt - men också lite beroende på vad man vill. ...

Vill man inte utnyttja integrationen har man så klart ingen nytta av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är informativt för en annan som inte orkar sätta sig in i skillnaderna. Å andra sidan ringer jag och SMS-ar till 99% med min iPhone och resten är totalt overkill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill man inte utnyttja integrationen har man så klart ingen nytta av det.

Nej, för mig är det helt ointressant, då jag inte använder t ex iCloud, el några andra online tjänster (). Det handlar bara om att flytta några filer fram och tillbaka, lite då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Specar är inte allt och säger ingenting om upplevelsen. Android har alltid varit mer tungdrivet och kräver kraftfullare hårdvara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Å andra sidan ringer jag och SMS-ar till 99% med min iPhone ...

Samtal (röst och video)/meddelanden/sms via Facetime/Meddelanden kan man utföra på sin dator via sin Iphone. Om man kopplar ihop dem. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också Android. Så bara av ren nyfikenhet, vad är det för filer man kommer åt i Android som man inte kommer åt i iOS? En mobil är väl annars inte nåt att använda för programmering och sånt.

"Komma åt" är ett vitt begrepp. Via iExplorer kan man "komma åt" det mesta i IOS. Men inte ta bort, modifiera eller byta ut. Allt sådant kan man göra i Android, beroende på om man är root eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också Android. Så bara av ren nyfikenhet, vad är det för filer man kommer åt i Android som man inte kommer åt i iOS? En mobil är väl annars inte nåt att använda för programmering och sånt.

Som Alix sa, så är det lite olika om man är root el inte - samma på iPhone om den är jailbreak'ad el inte. Men “komma åt” menar jag hela telefonen, så som den är. Inga gömda låsta delar, man kommer åt filerna via filhantering, och vill/törs man kan man in och pilla/editera i filerna. Inget jag håller på med. Däremot kan man lägga till en massa saker, och de filerna kommer man ju åt att editera. Program, terminalprogram/paket osv. Installerar du t ex Termux, så kommer den med “apt” - så kan man installera/ersätta olika program precis som i datorn. Ssh, rsync, phh, python osv osv

 

Men “komma åt” är ocskå att du kommer åt alla filer, både från datorn eller direkt i telefonen (filhantering, jmf Finder), och att man kan lägga upp det precis som man själv vill - och ha filerna där man själv önskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, om priset för 256GB-modellen blir en tuselapp dyrare är det ju inte så mycket. Men om 12k är för ingångsmodellen? :) De prisena ligger idag på: 7.5k resp 8.8k (≈)

 

 

 

Nä det är sant, dock tror jag inte du får välja mycket på toppmodellen. Tror den redan är "maxad" om den presenteras för det priset, lite det som blir poängen med den isf typ...

 

Men men... Vi får väl se, ryktet är väl en " Special Event" nu den 12e September har jag för mig...

 

:whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är fortfarande tveksam till att Apple skulle släppa någon slags "jubileumsmodell". Dessutom är det inte likt dem att droppa namnkonventionerna.

 

Att de dessutom skulle släppa både en S-sjua och en helt ny åtta känns inte heller rimligt. Trots Apples enorma ekonomiska resurser så är antalet utvecklare som sysslar med telefonerna ganska begränsat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...