Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Analytiker: Så få kommer lägga 12 000 kronor på en ny Iphone


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

12,000:- är ofattbart orimligt i min värld. Jag tycker att 6,000:- är åt skogen för dyrt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med Axelman men tror ändå att den kommer att sälja bra eftersom folk är tokiga. Ännu har Apple och Iphone den dragningskraften på folk. Vi får väl se om det håller i sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte många kommer betala cash, utan förlänga sina abonnemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte många kommer betala cash, utan förlänga sina abonnemang.

Ok, så de som inte förlänger befintliga abbonemang cashar luren.

 

Se, vad var det jag sa: “Cash-is-King”. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlänger man abonnemanget så blir det billigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, de föredrar den ännu dyrare. :D

Är nog inte riiiiktigt med på vad du menar. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, så de som inte förlänger befintliga abbonemang cashar luren.

 

Se, vad var det jag sa: “Cash-is-King”. :ThumbsUp:

Haha! Jag menar naturligtvis inte att man går till valfri återförsäljare med en bunt sedlar. Men, jag vet att du vet att jag vet att du vet... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nog inte riiiiktigt med på vad du menar. :D

Jo, om man köper en Iphone 7 på Hallon med kontantkort så kostar den 7480 kronor. Om man köper den med abonnemang bli den uppbundna kostnaden 11016 kronor. Visserligen blir då själva mobilen runt 500 kronor billigare, men man måste betala andra kostnader (samtal, sms och surf) som gott och väl överstiger det. Jag som har Wifog med poängsystem kommer låååångt under en sådan månadskostnad för själv ringandet, surfandet och messandet. Affärsidén är förstås att binda upp kunderna och deras kapital. Men det är väl bra om kunderna ändå upplever att de gör en god affär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, om man köper en Iphone 7 på Hallon med kontantkort så kostar den 7480 kronor. Om man köper den med abonnemang bli den uppbundna kostnaden 11016 kronor. Visserligen blir då själva mobilen runt 500 kronor billigare, men man måste betala andra kostnader (samtal, sms och surf) som gott och väl överstiger det. Jag som har Wifog med poängsystem kommer låååångt under en sådan månadskostnad för själv ringandet, surfandet och messandet. Affärsidén är förstås att binda upp kunderna och deras kapital. Men det är väl bra om kunderna ändå upplever att de gör en god affär.

Ah, jag är med. Har inte köpt en mobil på 12-13 år. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man inte förstår vad Alix menar får man utgå från att det är ironi. :)

 

Det gör i alla fall jag, och i det här fallet känns det rätt tydligt för mig ändå eftersom det finns en :D smiley. :)

Nja, inte ironi, utan snarare en road betraktelse av marknadsföringens effekter på den enskilde individens uppfattning om vad som är en bra affär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha! Jag menar naturligtvis inte att man går till valfri återförsäljare med en bunt sedlar. Men, jag vet att du vet att jag vet att du vet... ;)

post-64246-0-72389800-1502554834.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:ThumbsUp:

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Alltså. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Menar du att iPhone 7 kom för 12-13 år sen? :fundersam: Eller menar du att du tekniskt sett inte köpt en mobil om du tagit den på avbetalning med ett abonnemang inkluderat? Eller har du det kanske så lyxigt att du fått din mobil?

Jag har sedan 2004 haft jobbmobil. Så jag har uppriktigt dålig koll på abonnemang osv. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, jag är med. Har inte köpt en mobil på 12-13 år. :D

 

 

Jag har sedan 2004 haft jobbmobil. Så jag har uppriktigt dålig koll på abonnemang osv. :)

 

Har du koll på vem som äger datan i telefonen du använder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Har du koll på vem som äger datan i telefonen du använder?

Det är inte reglerat i något avtal så då är det jag. :)

 

När det kommer till min jobbdator så är det reglerat i avtal att all data ägs av bolaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte reglerat i något avtal så då är det jag. :)

 

När det kommer till min jobbdator så är det reglerat i avtal att all data ägs av bolaget.

 

Låter märkligt. Äger du telefonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Låter märkligt. Äger du telefonen?

Nej, men jag är upphovsman till bilder/filmer jag tar (oavsett vem som äger telefonen, kameran, osv), texter jag skriver om jag inte avtalar bort min ekonomiska rätt, den ideella rätten kan jag dock aldrig avtala bort. Så, därför vet jag och är lugn. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men jag är upphovsman till bilder/filmer jag tar (oavsett vem som äger telefonen, kameran, osv), texter jag skriver om jag inte avtalar bort min ekonomiska rätt, den ideella rätten kan jag dock aldrig avtala bort. Så, därför vet jag och är lugn. :)

Du har koll. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men jag är upphovsman till bilder/filmer jag tar (oavsett vem som äger telefonen, kameran, osv), texter jag skriver om jag inte avtalar bort min ekonomiska rätt, den ideella rätten kan jag dock aldrig avtala bort. Så, därför vet jag och är lugn. :)

 

Tänkte mer på lite trista konstnärliga verk, som kontaktlistor, surfhistorik mm. Och kanske inte så mycket på de ekonomiska rättigheterna till verken utan mer på vem som har tillgång till dem. Och jag utgår från att du inte är en myndighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontaktlistor och surfhistorik får de gärna kolla in/ta. Har inget att dölja. :)

 

Nej, jag jobbar på privatägt bolag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...