Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple: Mac Pro var ett misstag men vi jobbar på en helt ny dator


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Gosse va fort de fattar på Apple! :tappahakan:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

not <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite cynisk och tänker mig att de vill få fart på försäljningen av den nu gamla Mac Pron.

 

Min cynism går ut på att Apple inte vet vad de vill och blundar och hoppas att ingen märker det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min cynism går ut på att Apple inte vet vad de vill och blundar och hoppas att ingen märker det.

Jo. Såg nu att det har kommit en uppdaterad Mac Pro. Det var alltså ingen tillfällighet att de två herrarna intervjuades.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite cynisk och tänker mig att de vill få fart på försäljningen av den nu gamla Mac Pron.

Man kanske kan hoppas på att de har sett det där modulära konceptet på Mac Pro, som kom innan askkoppen kom.

 

post-64246-0-93875100-1448380948.png

 

modular-mac-pro.jpg

 

https://duckduckgo.com/?q=peter+zigich+mac+pro+modular+!gi

 

 

Du skulle man lösa flexibiliteten för alla. Och man kan köpa en liten, och sen bygga på efter behov... t ex en sektion diskar, el en sektion för fler grafikkort, osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kanske kan hoppas på att de har sett det där modulära konceptet på Mac Pro, som kom innan askkoppen kom.

 

 

 

modular-mac-pro.jpg

 

https://duckduckgo.com/?q=peter+zigich+mac+pro+modular+!gi

 

 

Du skulle man lösa flexibiliteten för alla. Och man kan köpa en liten, och sen bygga på efter behov... t ex en sektion diskar, el en sektion för fler grafikkort, osv.

Byter du tillbaka till Mac då i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja... Är ju på väg åt andra hållet (hårvaran har jag inga problem med, tvärtom). Men med en sånt MacPro skulle man ju få en otroligt bra hårdvara. Precis som du kan göra en Hack Pro av en vilken dator som helst, så kan du ju installera t ex Linux direkt i dator - och bara ha det som system. Man måste inte dubbel-boota. Bara att blåsa och stoppa i nåt annat. :)

 

Men men, sett till Mac och macoS skulle det vara en riktigt bra lösning, för alla (nivåer). Den burken som kom - det blev ju lite med en prosumer-produkt av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Gosse va fort de fattar på Apple! :tappahakan:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

not <_<

Hahaha! :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och jag som trodde du skulle vara en av de sista att lämna den sjunkande Apple-skutan, om den nu sjunker vill säga.

Man behöver ju inte lämna skutan bara för att man slutar använda det. Men jag kommer att ha kvar det i ngn form. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är alltid lätt att vara efterklok…

Jag tycker (själv-) kritiken är väl hård när den talar om ”erkänna misstag”.

Om ett företag vill vara innovativt finns det naturligtvis alltid en risk att succén uteblir. Men för mig är Apple ett mer intressant företag med produkter som Cube och senaste Mac Pro – vare sig de floppade eller ej.

Utan den här typen av nytänkande hade vi heller inte haft iPhone, iPad eller iMac.

Så jag hoppas att Apple även fortsättningsvis tar fram produkter som har högre ambition än att vara ”säkra kort”.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag tycker (själv-) kritiken är väl hård när den talar om ”erkänna misstag”.

 

 

Eller så försöker man friköpa sig från att man inte gjort någonting på över tre år. Gissar att man vill framkalla ett:

-Aha. Det var ett misstag. Då förstår jag att det tog sådan tid.

...

Applicera den iden på iPhone, MacBook Pro osv. Helt otänkbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Eller så försöker man friköpa sig från att man inte gjort någonting på över tre år. Gissar att man vill framkalla ett:

-Aha. Det var ett misstag. Då förstår jag att det tog sådan tid.

...

Applicera den iden på iPhone, MacBook Pro osv. Helt otänkbart.

 

Ja, de är ju storsäljare. Som dessutom finns i ett segment som har en helt annan konkurrens.

 

Men om jag förmedlade intrycket att Apple skulle vara ett ofelbart företag, då har jag uttryckt mig slarvigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Men om jag förmedlade intrycket att Apple skulle vara ett ofelbart företag, då har jag uttryckt mig slarvigt.

 

Nejdå. Krokade bara på din tanke och adderade lite egna ideer. Tanken om att erkänna misstag som ett sätt att bli tyfri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men Apple reste sig och kom tillbaks efter Kuben

och kommer att göra det den här gången också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, att vänta i över tre år och sedan komma ut med ett "oops" imponerar inte. Frågan är om det kommer finnas några pro-intressenter kvar att köpa efterföljaren till Mac pro 2018.

Det är en evighet för pro-folk som sitter med gammal hårdvara som behöver uppdateras nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kanske kan hoppas på att de har sett det där modulära konceptet på Mac Pro, som kom innan askkoppen kom.

 

 

 

modular-mac-pro.jpg

 

https://duckduckgo.com/?q=peter+zigich+mac+pro+modular+!gi

 

 

Du skulle man lösa flexibiliteten för alla. Och man kan köpa en liten, och sen bygga på efter behov... t ex en sektion diskar, el en sektion för fler grafikkort, osv.

Apple Updates Mac Pro, Confirms New ‘Modular’ Model In the Works | Other World Computing Blog

 

:yeahbaby:

 

Man kan ju bara hoppas på att den påminner om konceptbilerna ovan, som kom strax före burken. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland undrar man hur det står till med Apple när man läser sånt här, från artikeln ovan:

 

 

 

I think we designed ourselves into a bit of a thermal corner, if you will. We designed a system that we thought with the kind of GPUs that at the time we thought we needed, and that we thought we could well serve with a two GPU architecture… that that was the thermal limit we needed, or the thermal capacity we needed. But workloads didn’t materialize to fit that as broadly as we hoped.

 

Nej kära Federighi, ni lät form gå före funktion, precis som med Cuben, därför floppade Mac pro. Ni lät designavdelningen bestämma, då går det som det gick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland undrar man hur det står till med Apple när man läser sånt här, från artikeln ovan:

 

 

Nej kära Federighi, ni lät form gå före funktion, precis som med Cuben, därför floppade Mac pro. Ni lät designavdelningen bestämma, då går det som det gick.

 

Det finns inga hinder att hårdtesta prylarna innan man fattar beslut om försäljning. Man har alla möjligheter i världen att upptäcka brister och svagheter i en så avgörande sak som kylning och förstå dess konsekvenser. Att man inte gjorde det är mycket allvarligt. Att det tar tre år innan man synbart reagerar än ännu sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det finns inga hinder att hårdtesta prylarna innan man fattar beslut om försäljning. Man har alla möjligheter i världen att upptäcka brister och svagheter i en så avgörande sak som kylning och förstå dess konsekvenser. Att man inte gjorde det är mycket allvarligt. Att det tar tre år innan man synbart reagerar än ännu sämre.

 

Enligt Apple själva testar de hårdvaran på alla sätt och vis innan den skeppas i deras testlabb:

 

https://www.recode.net/2014/9/25/11631290/inside-apples-secret-testing-labs-where-phones-are-bent-all-day-long

 

Just den där artikeln handlar om iPhone men de påstår ju att all hårdvara testas, vilket är ganska självklart.

Nej, jag tror att Jonathan Ive och hans designteam fick alldeles för mycket att säga till om vid framtagningen av Mac pro.

Apples hårdvaruingenjörer måste ju ha varit fullt medvetna om att den där lilla behållaren inte tål värme i någon större utsträckning. För att inte tala om bristen på expansionsmöjligheter.

 

Har ni förresten märkt hur osynlig Jonathan Ive har blivit på senare år, från att tidigare ha varit rå-hypad? Undrar om det har något samband? Han och/eller hans team har kanske gjort bort sig en gång för mycket?

 

Det ryktas ju också att många har svårt för hans messias-stil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple Updates Mac Pro, Confirms New ‘Modular’ Model In the Works | Other World Computing Blog

 

:yeahbaby:

 

Man kan ju bara hoppas på att den påminner om konceptbilerna ovan, som kom strax före burken. :crossfingers:

 

Jag gissar att det modulariteten kommer att begränsas till en låda där man kommer att kunna byta ut saker som minneskretsar, hårddisk och kanske peta in något expansionskort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissar att det modulariteten kommer att begränsas till en låda där man kommer att kunna byta ut saker som minneskretsar, hårddisk och kanske peta in något expansionskort.

Fast då är den (datorn) inte speciellt modulär. Bara komponenterna som är modulära utbytbara. Mac Pro'n jag har, är inte modulär. Jag kan byta allt och peta i N olika PCI(e)-kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...