Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple: Mac Pro var ett misstag men vi jobbar på en helt ny dator


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Jag tror innerst inne inte att det kommer någon ny. Det är nu fyra år sedan ”nuvarande” Mac pro började levereras, och 4,5 år sedan den presenterades. Abandonhardware... Däremot kom en Imac pro. Och att den skulle komma avslöjades efter intervjun som åsyftas i denna tråd. Just sayin'... :whistling:

Jodå, det kommer en. Frågan är bara när.

 

Såg just den här artikeln med en intervju (pressträffen) med Schiller och Federighi.

 

“We’re working on it,” says Schiller. “We have a team working hard on it right now, and we want to architect it so that we can keep it fresh with regular improvements, and we’re committed to making it our highest-end, high-throughput desktop system, designed for our demanding pro customers.

 

As part of doing a new Mac Pro — it is, by definition, a modular system — we will be doing a Pro display as well. Now you won’t see any of those products this year; we’re in the process of that. We think it’s really important to create something great for our pro customers who want a Mac Pro modular system, and that’ll take longer than this year to do.”

 

Yes, that’s right, a new Mac Pro and new external Pro display are both on the way. But they won’t be coming this year.

 

Apple Introducing New Mac Pro, Pro iMacs and External Display Over Coming Years

Det enda som är lite oroande är väl inte om/när den skall komma utan vad  eg menar med modulär. Modul som i moduler (läs; utbyggbar), el modul som i modulär design (utbytbara delar av/med standard interface »»»).

 

Läs gärna hela artikeln där, hur de diskuterar sig fram och tillbaka... Fanns många bra/intressanta delar genom hela artikeln. Lite mer än bara lösryckta kommentarer så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Jodå, det kommer en. Frågan är bara när.

 

Såg just den här artikeln med en intervju (pressträffen) med Schiller och Federighi.

 

Det enda som är lite oroande är väl inte om/när den skall komma utan vad  eg menar med modulär. Modul som i moduler (läs; utbyggbar), el modul som i modulär design (utbytbara delar av/med standard interface »»»).

 

Läs gärna hela artikeln där, hur de diskuterar sig fram och tillbaka... Fanns många bra/intressanta delar genom hela artikeln. Lite mer än bara lösryckta kommentarer så.

Det är mer intressant vad som inte sägs. Två månader efter denna intervju meddelas att man släpper en iMac Pro. Inte ett ord om det.

Jag har läst men drar inte samma slutsats för den skull. Apples företrädare lovar inte komma med något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är mer intressant vad som inte sägs. Två månader efter denna intervju meddelas att man släpper en iMac Pro. Inte ett ord om det.

Jag har läst men drar inte samma slutsats för den skull. Apples företrädare lovar inte komma med något.

Nja, då läste du nog inte så noggrant då. iMac'en nämdes redan i den artikeln: “To facilitate this, Apple will be introducing new iMacs this year with unspecified spec bumps that will make them more attractive to those pro users.” Där har du iMac Pro'n som kom sen.

 

Som jag ser det som har de lovat att det kommer en ny Mac Pro, men inte när. Och man kallar inte till en xtra pressträff:

 

“Schiller notes that this is an unusual kind of briefing for Apple, and everyone agrees. As he notes, this is in-between new product announcements.

 

“There’s no black cloth that’s gonna come off something right now,” says Schiller. “That’s not why we’re here. While those moments are really fun, we thought it deserved a moment to talk about the Mac, and particularly, the Mac for our Pro users.”

 

...om det över en lös idé som ev kanske inte blir av.

 

Men de behöver eg inte lova något. De har ju redan informerat att det är på gång, något som redan är i arbete. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, då läste du nog inte så noggrant då. iMac'en nämdes redan i den artikeln: “To facilitate this, Apple will be introducing new iMacs this year with unspecified spec bumps that will make them more attractive to those pro users.” Där har du iMac Pro'n som kom sen. ...

Hindsight is 20/20. Vi vet senare vad det blev, inte då.

 

... Som jag ser det som har de lovat att det kommer en ny Mac Pro, men inte när. Och man kallar inte till en xtra pressträff:

 

“Schiller notes that this is an unusual kind of briefing for Apple, and everyone agrees. As he notes, this is in-between new product announcements.

 

“There’s no black cloth that’s gonna come off something right now,” says Schiller. “That’s not why we’re here. While those moments are really fun, we thought it deserved a moment to talk about the Mac, and particularly, the Mac for our Pro users.”

 

...om det över en lös idé som ev kanske inte blir av.

 

Men de behöver eg inte lova något. De har ju redan informerat att det är på gång, något som redan är i arbete. :yeahbaby:

Den som lever får se. Du får ser det som ett löfte om du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

“To facilitate this, Apple will be introducing new iMacs this year with unspecified spec bumps that will make them more attractive to those pro users.” Där har du iMac Pro'n som kom sen.

Hindsight is 20/20. Vi vet senare vad det blev, inte då.

Ja, det var ju det jag skrev nu. De skrev redan då om det (en iMac för “pro users”), och jag konstaterade bara att där var iMac Pro'n.

 

Den som lever får se. Du får ser det som ett löfte om du vill.

Nej jag ser det inte som ett “löfte” - de har som sagt redan berättat att de arbetar med den (och nya skärmen). :yeahbaby:

 

Och igen, man gör inte ett sånt xtra pressevent om en grejj som inte kommer sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det var ju det jag skrev nu. De skrev redan då om det (en iMac för “pro users”), och jag konstaterade bara att där var iMac Pro'n. ...

Citatet innebär inte att de (för oss veterligen) uttalade sig om den Imac pro vi känner idag. Bara en snabbare Imac som skulle passa proanvändare. Det är inte samma sak. Det kunde lika gärna ha blivit en vanlig, upphottad Imac.

 

... Nej jag ser det inte som ett “löfte” - de har som sagt redan berättat att de arbetar med den (och nya skärmen). :yeahbaby:

 

Och igen, man gör inte ett sånt xtra pressevent om en grejj som inte kommer sen.

Jag blir lite förvirrad. Du skev ”Som jag ser det som har de lovat att det kommer en ny Mac Pro, men inte när.” Detta ska dock inte ses som ett löfte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela den meningen är skum, har du tänkt på det?

 

”What we do know is that it will take longer than a year from April 2017, so the earliest date we can conceivably expect is April 2018.”

 

Eeh, det är ett år, inte längre än ett år. :D

 

April 3027 kan avse 1 april 2017 och april 2018 kan avse 3 april 2018. Längre än ett år.

Sedan finns lite månbaserade definitioner på år, men i det här fallet gissar jag att det handlar om https://sv.wikipedia.org/wiki/Galaktiskt_år

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

April 3027 kan avse 1 april 2017 och april 2018 kan avse 3 april 2018. Längre än ett år.

Sedan finns lite månbaserade definitioner på år, men i det här fallet gissar jag att det handlar om https://sv.wikipedia.org/wiki/Galaktiskt_år

Det kan också vara kortare än ett år. Men eftersom inget datum anges utgår jag från att det är precis ett år.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...