Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iOS 10 Public beta


TryckVågen

Rekommendera Poster

Vad kör du din iOS 10 beta på Lappen71? Kan kanske ha att göra med iOS-enhet tänker jag?

 

Kan ju bara testa genom min gamla 5a och där står den bara och "buffrar" men inget händer. Men om jag testar samma video på SVT Play genom Safari istället på samma enhet startar det direkt.

SVT-Play fungerar på iPhone 6 men inte iPad mini 4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 80
  • Created
  • Senaste svar

Funderar på att köra iOS 10 beta på min primära iPhone. Bara att nollställa telefonen om det skulle strula för mycket, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på att köra iOS 10 beta på min primära iPhone. Bara att nollställa telefonen om det skulle strula för mycket, eller?

Nej det räcker inte med att bara nollställa den.

 

http://www.imore.com/how-to-downgrade-ios10-your-iphone-or-ipad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
TryckVågen

Hur raderar man alla notiser från en enhet som inte har 3d touch?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur raderar man alla notiser från en enhet som inte har 3d touch?

 

Går inte vad jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TryckVågen

Funkar swish för någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TryckVågen

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Swisch funkar fläckvis inte med någon telefon eller operativ eller operatör.

Det alltså inte mobilerna eller appen som spökar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TryckVågen

Swisch funkar fläckvis inte med någon telefon eller operativ eller operatör.

Det alltså inte mobilerna eller appen som spökar.

Ja swish har ju haft problem nu de senaste dagarna, men jag tänkte med iOS 10 betan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betan fungerar med Swish när Swish fungerar. Igår var det stört omöjligt att betala, men idag har det funkat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

iOS 10 PB 3 släppt idag. Är det någon som kör det och använder Skånetrafikens app, fungerar det?

 

Jag körde sist med PB 2 och det var en del appar som inte funkade, exempelvis Skånetrafikens app. Gick därför tillbaka till iOS 9.3.3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iOS 10 PB 3 släppt idag. Är det någon som kör det och använder Skånetrafikens app, fungerar det?

 

Jag körde sist med PB 2 och det var en del appar som inte funkade, exempelvis Skånetrafikens app. Gick därför tillbaka till iOS 9.3.3.

 

Håller på att installera just nu så vet inte än....

 

Men tillägger att jag hoppas du inte tänker köra en Public Beta på din iPhone du använder som huvudenhet? Alltid bättre att installera Beta mjukvara på en iPhone specifik för beta-tester...

 

Är det något som blir fel kan din iPhone sluta fungera för gott vet du...!

- Värt att tänka på!

:laserbok:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iOS 10 PB 3 släppt idag. Är det någon som kör det och använder Skånetrafikens app, fungerar det?

 

Jag körde sist med PB 2 och det var en del appar som inte funkade, exempelvis Skånetrafikens app. Gick därför tillbaka till iOS 9.3.3.

 

 

På vilket sätt fungerade den inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Håller på att installera just nu så vet inte än....

 

Men tillägger att jag hoppas du inte tänker köra en Public Beta på din iPhone du använder som huvudenhet? Alltid bättre att installera Beta mjukvara på en iPhone specifik för beta-tester...

 

Är det något som blir fel kan din iPhone sluta fungera för gott vet du...!

- Värt att tänka på!

:laserbok:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

På vilket sätt fungerade den inte?

Appen startar men sökning på tider fungerar inte. Det var något meddelande som dök upp att det inte gick att nå servern eller något i den stilen.

 

Kör du med den senaste PB? har du testat och se om appen fungerar fullt ut?

 

Jag finner det lite märkligt att inga av mina appar har uppdaterats för att kunna köras i iOS 10, vi börjar ju närma oss hösten och iOS 10 GM är bara runt hörnet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart skall man ha en äldre iPhone att ta till om det skiter sig.

Svtplay funkar inte, Navigon funkar inte, några väderappar strular, men vädret blir ju ändå inte som prognoserna säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appen startar men sökning på tider fungerar inte. Det var något meddelande som dök upp att det inte gick att nå servern eller något i den stilen.

 

Kör du med den senaste PB? har du testat och se om appen fungerar fullt ut?

 

Jag finner det lite märkligt att inga av mina appar har uppdaterats för att kunna köras i iOS 10, vi börjar ju närma oss hösten och iOS 10 GM är bara runt hörnet :)

Samma felmeddelande nu också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iOS 10 Public Beta 4 är släppt nu (Liksom Dev Beta 5) så dags att testa alla appar igen!

 

:whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iOS 10 Public Beta 4 är släppt nu (Liksom Dev Beta 5) så dags att testa alla appar igen!

 

:whistling:

SVT Play och Skånetrafiken fungerar inte som tidigare. Jag tror nog det är apputvecklarna som måste uppdatera apparna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SVT Play och Skånetrafiken fungerar inte som tidigare. Jag tror nog det är apputvecklarna som måste uppdatera apparna.

 

 

Självklart - Därför dom släpper Beta ju - inte för att allmänheten ska klaga på appar som inte fungerar... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nu har ju pb 6 (dev 7) kommit häromdagen. Funderar skarpt på att uppgradera mej från 933 till 10beta6(7). Någon som kan säga något om mobilt bankid och swish?

använder någon line (asiatisk chattapp)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har ju pb 6 (dev 7) kommit häromdagen. Funderar skarpt på att uppgradera mej från 933 till 10beta6(7). Någon som kan säga något om mobilt bankid och swish?

använder någon line (asiatisk chattapp)?

Bank-ID och Swish fungerar för mig. Line är inget jag använder så det kan jag inte uttala mig om.

Men bara för att det fungerar för mig betyder inte att det kommer fungerar för dig.....tänk på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Great. Och om jag nu installerar public beta från 9.3.4, får jag omgående pb6, eller måste jag uppdatera i omgångar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Great. Och om jag nu installerar public beta från 9.3.4, får jag omgående pb6, eller måste jag uppdatera i omgångar?

Du får den senaste

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Är det bara jag eller saknas inställningarna för autolås? Installerade precis GM versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...