Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Alla borde se denna film och få gjort ett DNA-test....


Pocahontas

Rekommendera Poster

Hur tänker du nu? Bara för att själva atomerna är (mer eller mindre) eviga så betyder det ju inte att det som byggts av atomer också är evigt.

 

Det vara väl mer en spontan tanke född ur den senaste tidens inlägg, än att jag vetenskapligt gick in och analyserade vad jag skulle skriva. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

 

Det vara väl mer en spontan tanke född ur den senaste tidens inlägg, än att jag vetenskapligt gick in och analyserade vad jag skulle skriva. :D

En slags önskedröm med andra ord. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En slags önskedröm med andra ord. :)

 

Jag tror jag tänkte att om atomer är de minsta byggstenarna eller beståndsdelarna så är själen det minsta som kan byggas av atomer.

 

Min teori går alltså ut på att 1 atom = 1 själ, samt att atomer inte kan upplösas från den själ den en gång bundits till. Själen och atomen blir därmed ett, och eviga. En teori som alla andra som inte går att bevisa eller motbevisa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns flera saker som inte består upp av atomer, gravitation, magnetism, ljus, svart materia (?), Higgs partikel, atomkraften och sakerna inne i en atom, vad vi vet idag, det kan ju finnas tusen fler företeelser som inte består av atomer och som vi inte ännu vet om, däribland kanske vad som kan utgöra våra eventuella själar. Det kanske finns en själetism.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Ja det här spårade ju duktigt från ämnet. Inte min tanke med mitt inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...