Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dyr Panther släpps i december


Pocahontas

Rekommendera Poster

Saxat från Macfixit:

 

Late-Breakers

Mac OS X 10.3 (Panther) available for pre-order from Amazon

Though Apple has not yet revealed a shipping date, and developers indicate that the operating system is far from polished and complete, Mac OS X 10.3 (Panther) can now be pre-ordered through Amazon's German site.

 

The price is 159.99 Euros, which is about US$185. It has a listed ship date of December 2003. Apple previously said Panther would ship before the end of the year.

 

Lite väl saftigt pris :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, det är väl lite tidigt att uppröra sig över priset. Vänta åtminstone tills det är officiellt och du får uppgifterna från mer säkra källor än en förhandsbokning från Amazon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, det är väl lite tidigt att uppröra sig över priset. Vänta åtminstone tills det är officiellt och du får uppgifterna från mer säkra källor än en förhandsbokning från Amazon.

instämmer... och The end of this year som Steve sa lät lite luddigt...

 

säger dom att dom är långt ifrån klart (om dom har fått uppgiften från Apple)

så stämmer väl det att det blir December...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite väl saftigt pris

 

Håller inte med.

 

Jag kan hålla med om att det borde finnas en uppdateringsmöjlighet, precis som det borde gjort när 10.2 kom.

Sen är det väl frågan om $185 kommer vara det slutgiltiga priset. Men oavsett, så är det helt klart värt pengarna.

 

/carlsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst blir man bunden på ett vis...nytt Mac OS X om året, sen tillkommer iDisk-medlemskapet.

Så 200:-/mån kostar det att ha en Mac.

Men tvingad är man ju inte, det är därför en del fortfarande hänger kvar i division 9

:unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas verkligen att vi som köpt 10.2 kan få uppdatera för en billigare peng.

 

/MG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kommer väl dra en repris i stil med 1 dollar per ny feature eller nåt sånt, och så kommer det kosta 129 dollar eller nåt sånt. Såklart det kostar... ok att man inte har råd men... jag tycker det är ok att ta betalt. 185 dollar tror jag inte blir det slutgiltiga priset. Nog för att dollarn står lågt nu, men jag tror det bör sjunka till åtminståne 149-129 dollar.

 

Jag har ingen aning alltså, men vad kostar egentligen en full version av Windows XP? Hur ser det ut om man jämför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

W XP kostar 1911,- att uppgradera och 2812,- att köpa nytt. Plus moms och frakt. (Priser från inWarehouse)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Saxat från Macfixit:

 

Late-Breakers

Mac OS X 10.3 (Panther) available for pre-order from Amazon 

Though Apple has not yet revealed a shipping date, and developers indicate that the operating system is far from polished and complete, Mac OS X 10.3 (Panther) can now be pre-ordered through Amazon's German site.

 

The price is 159.99 Euros, which is about US$185. It has a listed ship date of December 2003. Apple previously said Panther would ship before the end of the year.

 

Lite väl saftigt pris :angry:

Uppdaterat:

 

" Inför lanseringen av den kommande versionen av OS X, 10.3 (Panther), har ryktesmaskinen lagt i överväxeln. Flera sajter gör nu gällande att Panther släpps redan denna månad.

Apple själva står fast vid beskedet om att det är ”innan året är slut” som gäller. Men enligt ryktessajterna finns det flera indikationer på att 10.3 kan komma redan nu i oktober. I den senaste betan av Panther hade nämligen ”Pre-release” tagits bort från ”Om den här datorn”.

 

Det brukar vara ett tecken på att saker och ting börjar bli klara. Den version, eller build, av Panther som väntas bli den som massproduceras (Gold Master) är 7B85. Enligt AppleInsider kan det bli 7B86 istället.

 

MacRumors pratar om 24:e eller 25:e oktober som tänkbara lanseringsdatum.

 

Observera att detta endast är rykten och sådana har som bekant inte alltid hundraprocentig förankring i verkligheten. Men ingen rök utan eld som det brukar heta…

 

Oavsett vad är pantern en av årets mest efterlängtade produkter och kommer att kosta en bit över 1 000 kronor när den släpps lös."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

W XP kostar 1911,- att uppgradera och 2812,- att köpa nytt. Plus moms och frakt. (Priser från inWarehouse)

Ich då får man ändå inte alla funktioner med, då måste man köpa XP pro

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas verkligen att vi som köpt 10.2 kan få uppdatera för en billigare peng.

 

/MG

...och att vi som har köpt ny mac i höst även får någon möjlighet till rabatt.

 

Hur har det sett ut förut? Har ni som köpt nya datorer fått någon form av "special erbjudande" på nästkommande OS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har hänt att de som har köpt en ny Mac efter ett visst datum har kunnat efterbeställa nästa version näst intill gratis. Men därmed inte sagt att det måste bli likadant den här gången.

 

Jag betalade mitt .mac idag och fick betala 99 Euro istället för 99 dollar. Så räkna inte med att vi kommer att tjäna något på dollarraset när det gäller Panthern.

 

Men jag får åtminstone 200 kr i rabatt på nästa inköp från AppleStore.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag hålla mig till efter Nyår med köp av en ny dator, så lär jag väl få en Panther i...morr :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har det nån betydelse om man köper Panther här i Sverige eller köper den i USA?

Svenskan finns väl i var man än köper den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har det nån betydelse om man köper Panther här i Sverige eller köper den i USA?

Svenskan finns väl i var man än köper den?

Ingen praktisk betydelse...

det kan bli lite långt att åka om CD-skivan är defekt

för att visa upp kvittot i butiken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har det nån betydelse om man köper Panther här i Sverige eller köper den i USA?

Nej.

Svenskan finns väl i var man än köper den?

Ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tror jag bestämt det blir Panther den 24 denna månad :D

 

Macotekets butik har nämligen kvällsöppet just den 24e. Gissar på Panther-event.

 

Ni kommer väl ihåg att skarpa OS X släptes det magiska datumet 24 mars 2001 ;-)

 

Apples gamla release från 2001

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När dom byter namn till Panther och haussar upp stämningen som dom gör nu så är det väl uppenbart att det inte är en simpel gratisuppdaterare vi talar om, utan ett "nytt system", vilket alltid kostar ca 1300:- Klantigt av marknadsavdelningen att ge den versionsnumret 10.3 dock. Borde vara 10.5 eller 11...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saxat från Macfixit:

 

Late-Breakers

Mac OS X 10.3 (Panther) available for pre-order from Amazon 

Though Apple has not yet revealed a shipping date, and developers indicate that the operating system is far from polished and complete, Mac OS X 10.3 (Panther) can now be pre-ordered through Amazon's German site.

 

The price is 159.99 Euros, which is about US$185. It has a listed ship date of December 2003. Apple previously said Panther would ship before the end of the year.

 

Lite väl saftigt pris :angry:

Då blev priset högre än Jaguarens, minns inte vad jag gav för den exakt, men det var väl runt 1200:-

Och dyrare än de 159.99 Euro jag nämnde....

 

Får innerligt hoppas att man får mycket för de pengarna.

Faxprogram var det visst med, kan nog kosta 250:-, vad är det mer som är prisvärt? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...Lite väl saftigt pris :angry:

Men du får ju en massa "värdefull" metall i gränssnittet, den är visseligen inte ädel men rejält borstad istället. Sådan där "förädling" är arbetsintensiv och resurskrävande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...