Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varning för Google Chrome


Alix

Rekommendera Poster

Google Chrome har en inbyggd flashversion från Adobe, men den har INTE uppdaterats automatiskt för Mac OS X som såväl Google som Adobe hävdar. Läs mer här. Jag har kollat och laddat ned Chrome igen, men den har den gamla flashpluginen. Så, använd Google Chrome på egen risk, eller byt ut flashpluginen manuellt mot rätt version som skickas med utvecklarversionen Canary. Jag tror jag ska gå över till den nu... Alternativt kan man köra FreeSMUG Chromium, och använda separat flashinstallation från Adobe, om man nu vill ha Chromes funktionalitet i övrigt.

 

attachicon.gifchrome.png

 

attachicon.gifcanary.png

Super tips ! Thanks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gäller Chrome allmänt så trodde jag ett tag att det bara läggs två versioner på hög i programpaketet. Men så såg jag nedanstående. Nåja, jag har plats på hårddisken, men det är onödigt. :(

 

post-28798-0-29935600-1410383621_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gäller Chrome allmänt så trodde jag ett tag att det bara läggs två versioner på hög i programpaketet. Men så såg jag nedanstående. Nåja, jag har plats på hårddisken, men det är onödigt. :(

 

attachicon.gifversioner.png

Det är just det där jag menade med “bloatware”. :) Någonting verkar man ju ha misslyckats med om de anser sig behöva behålla så många föregående versioner. Om det är bara bekväm, eller dålig kodning bakom, det skall jag låta vara osagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är just det där jag menade med “bloatware”. :) Någonting verkar man ju ha misslyckats med om de anser sig behöva behålla så många föregående versioner. Om det är bara bekväm, eller dålig kodning bakom, det skall jag låta vara osagt.

Jo, det förstår jag. Jag irriterar mig lite på det. Å andra sidan har man, i alla fall i teorin, en alltid säker webbläsare, då man även successivt inför komponentuppdatering den vägen. Glömde förresten skriva tydligt att FreeSMUG Chromium också har Pepper Flash inbyggt. Vad gäller Linux är det bra, för där är den helt ny, medan Adobes egen är jättegammal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...