Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbook trasig? Se bild


thella

Rekommendera Poster

Vänta här nu. Jag fick för mig att det är denna typ av reparation som jag ska göra:

 

Stämmer det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer. Men den vita ramen brukar sitta duktigt hårt och blir lätt förstörd och dubbelhäftande tejpen blir ofta dålig när man sliter loss ramen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, men ovan länkade ebay-annonser måste ju vara felaktiga. Den jag länkade till innan måste väl vara den jag ska ha?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, värdet på elektronik-produkter räknas ner kraftigt varje år. Kolla i dina försäkringsvillkor. Där brukar det stå vad som gäller för datorer. Och det görs ingen skillnad på macar och andra sorter även om begagnade macar i praktiken håller värdet bättre.

 

Själv köpte jag en väldigt fin Sony-TV för 12.000 kr i början på 90-talet. 7 år senare tog åskan den. Efter värdeminskning och självrisk fick jag 900 kr.

 

Helt beroende på försäkringsbolag. LF ger 100% tillbaka inom det första året och enligt dom har en Mac högre andrahandsvärde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte vad du menar. Samtliga annonser ser ut att vara korrekta.

Raubtier76 länkar ju till dyrare delar, med fler sladdar. Ser ut att vara ett helt nytt lock typ. Dom som jag länkade till där är det ju endast den delen som man ser på videon som byts ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut att vara korrekta skärmar han länkat till. Där LCD-panel sitter monterad i skärmöljet redan som även det ingår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut att vara korrekta skärmar han länkat till. Där LCD-panel sitter monterad i skärmöljet redan som även det ingår.

Jo, fast skärmhöljet (om du menar den delen som äpplet sitter på) finns ju redan. Jag vill ha det så billigt och enkelt som möjligt och då måste väl den här vara bäst: http://www.ebay.com/itm/LCD-screen-Apple-MacBook-air-13-A1278-A1466-A1369-A1304-A1342-A1181-A1237-A1405-/161246409049?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item258b08f159

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ramen runt återanvänds i filmen ser jag. Får börja med att prova med det och sedan beställa en ram om det inte skulle fungera. I värsta fall får jag köra utan ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

raubtier76

att bara byta ut själva lcd-panelen är svårt o krävande,dom jag länkade till var kompletta skärmar med själva höljet till,då är det betydligt enklare att byta,än o försöka pilla isär ramen o byta lcd,risken är stor att du förstör ramen bla…,så min rekomendation är o byta ut hela skärmen i så fall.

 

såg på videon att det verkar vara lite enklare att byta ut lcd:n på denna macbooken än en macbook pro,så visst,testa du!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att bara byta ut själva lcd-panelen är svårt o krävande,dom jag länkade till var kompletta skärmar med själva höljet till,då är det betydligt enklare att byta,än o försöka pilla isär ramen o byta lcd,risken är stor att du förstör ramen bla…,så min rekomendation är o byta ut hela skärmen i så fall.

 

såg på videon att det verkar vara lite enklare att byta ut lcd:n på denna macbooken än en macbook pro,så visst,testa du!

På videon ser det ju löjligt enkelt ut. Så enkelt lär det dock inte vara. Problemt blir säkerligen, precis som du skriver, att få bort ramen utan att skada den. Jag gör ett försök och beställer LCD:n som jag först länkade till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...