Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Laggar vid streaming mellan Iphone 5 och Apple tv !


proxus

Rekommendera Poster

Hej ! Då jag är HBO galen och inte har tillgång till Telia längre så valde jag att fixa HBO appen till min Iphone 5 och sen köpte jag igår Appel tv ! Men det blir fan inte bra ! Det laggar som tusan och funkar knappt alls ibland ! Jag har ingen annan Appel produkt! Och många andra säger att det funkar så bra att strema mellan mobilen och "tv pucken " Någon som har något bra tips !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Ganska ofta beror sådana problem på nätverket. Anslut gärna Apple Tv'n med kabel, och kontrollera att du har bra kvalitet på signalen i ditt Wifi i tv rummet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full styrka på wifin är dessvärre inte allt. Det finns många saker som kan störa, alltifrån blåtandskommunikation till mikrovågsugnar. Och bor du i lägenhet så har du definitivt inte full kontroll på alla störningskällor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Exakt så är det. Plus att mätaren för wifi signal på både iPhone och Mac är glädjemätare som ger full stapel för signalstyrkor som är långt ifrån väl godkända. Eller rättare sagt kan signalstyrkan vara bra, men bruset från t.ex. sådant som johnalder nämner gör att det totalt sett inte blir någon bra funktion alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm! Ja surt är det ! Bara hoppas att HBO kommer till som standard val på Appel Tv´n.. Netflix finns ju så man får hålla tummarna tills dess.. detta var ingen höjdare nu !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Ge inte upp!

 

Om det nu är wifi signalen - vilket är mycket troligt - så finns det såklart en lösning. Enklast är såklart att flytta routern eller att skaffa en accesspunkt för att utöka ditt trådlösa nätverk. Men det finns mängder med tips för att optimera sitt trådlösa nätverk. Kolla t.ex. detta inlägget jag skrev i en annan tråd:

 

https://forum.macworld.se/topic/162762-tappar-signal-naan-testat-zyxel-wre2205/?p=1670194

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja som tipps då så kan jag säga att det räckte att "uppdatera" boxen ! Det var det enda jag gjorde och lagget försvann helt ! Funkar nu klockrent att kolla på mitt HBO :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...