Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple uppdaterar OS X – Tigern har släppts lös


Simon Grabiec

Rekommendera Poster

Anton Österberg
Samma här. Sherlock var och är helt värdelöst.

Jag älskar Sherlock, fram för allt översättningsfunktionen, de andra sakerna kan man vara utan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar
Jag älskar Sherlock, fram för allt översättningsfunktionen, de andra sakerna kan man vara utan.

Jag tror att du kommer att börja använda Dashboard med dess översättningswidget istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig gillat Sherlock heller. Är det någon som vet om "sök" finns med på mac os 8 installationskivan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234
Jag älskar Sherlock, fram för allt översättningsfunktionen, de andra sakerna kan man vara utan.

Svenska finns ju inte i Sherlock översättning. Vad ska man då med den till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska finns ju inte i Sherlock översättning. Vad ska man då med den till?

Den är bra att ha om man kan engelska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska finns ju inte i Sherlock översättning. Vad ska man då med den till?

De flesta svenskar har bra kunskaper i engelska. För mig är översättningsfunktionen japanska > engelska ovärderlig. Snabbt, enkelt och förhållandevis korrekt. När jag använde Windows var jag tvungen att köra på altavistas babelfish.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen är det såklart skitlöjligt att man ska behöva kasta ut 300 kr för att få QT att smälla upp filmen i fullskärm. Snålhet från Apples sida som retar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen är det såklart skitlöjligt att man ska behöva kasta ut 300 kr för att få QT att smälla upp filmen i fullskärm. Snålhet från Apples sida som retar mig.

Helt klart snålt av Apple att inte skicka med fullskärm i QuickTime Player. :angry: Vad blir resultatet? Jo, vill man ha fullskärm så gör man något av följande:

1. Man fixar ett serienummer från internet utan att betala.

2. Man kör något annat, t ex VLC.

 

Apple tjänar inte på något utav det. De som behöver det som finns i Pro-vesionen, som t ex redigeringen köper Pro-versionen. Men de som bara är intresserade av att se lite filmfiler då och då och även i fullskärm, inte går de och köper QuickTime Pro för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fullskärm har jag aldrig använt, men däremot är det fantastiskt bra att kunna redigera och spara ljud- och filmklipp utan en massa onödiga program.

QT Pro är en sån sak som Apple skulle ha med "i paketet" när man köper en ny burk.

I stället kunde de skippa värdelösa spel och skit som AppleWorks...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör vi som inte har en DVD spelare ???

Det går att beställa en version på CD skiva separat, men jag tycker det är fruktansvärt dåligt av apple att man inte kan välja CD eller DVD version från början i AppleStore; utan måste beställa en DVD version och sedan fråga om CD skivor.

 

Annars kan man köpa en extern DVD spelare/brännare; vilket kan vara användbart annars också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[...]I stället kunde de skippa värdelösa spel och skit som AppleWorks...

Kommer AppleWorks att inga i Tiger nu när iWork finns pa marknaden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer AppleWorks att inga i Tiger nu när iWork finns pa marknaden?

AppleWorks följer inte med Panther. Däremot följer AppleWorks med när man köper en iMac, iBook eller eMac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det följer med en widget som har samma översättningsfunktion som Sherlock i Dashboard. Den fungerar rätt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt klart snålt av Apple att inte skicka med fullskärm i QuickTime Player.  :angry: Vad blir resultatet? Jo, vill man ha fullskärm så gör man något av följande:

1. Man fixar ett serienummer från internet utan att betala.

2. Man kör något annat, t ex VLC.

 

Apple tjänar inte på något utav det. De som behöver det som finns i Pro-vesionen, som t ex redigeringen köper Pro-versionen. Men de som bara är intresserade av att se lite filmfiler då och då och även i fullskärm, inte går de och köper QuickTime Pro för det.

De två punkterna har jag bockat av för länge sedan :)

 

Använder för övrigt inte redigeringsfunktionerna, så något dåligt samvete har jag knappast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt klart snålt av Apple att inte skicka med fullskärm i QuickTime Player.  :angry: Vad blir resultatet? Jo, vill man ha fullskärm så gör man något av följande:

1. Man fixar ett serienummer från internet utan att betala.

2. Man kör något annat, t ex VLC.

 

Apple tjänar inte på något utav det. De som behöver det som finns i Pro-vesionen, som t ex redigeringen köper Pro-versionen. Men de som bara är intresserade av att se lite filmfiler då och då och även i fullskärm, inte går de och köper QuickTime Pro för det.

De två punkterna har jag bockat av för länge sedan :)

 

Använder för övrigt inte redigeringsfunktionerna, så något dåligt samvete har jag knappast.

Precis vad jag menade. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om Sherlock inte existerar längre...har mina aningar om att Dashboard skulle ersätt Sherlock slagit in? Helt klart ett smidigare sätt iaf, nu kan man slänga bort Kom-ihåg-lappar, kalkylator och lite annat från dockan

Sherlock följer med Tiger. Jag har kollat upp det. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spotlight och CoreImage/Video anser jag vara dom mest överhypade delarna av OS X.

Om Spotlight fungerar så som Apple säger är det riktigt riktigt riktigt bra. :D Sedan när det gäller Core-Image/Video så är det väl inte direkt överhypat. Det har inte skrivits speciellt mycket om detta. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Spotlight fungerar så som Apple säger är det riktigt riktigt riktigt bra.  :D Sedan när det gäller Core-Image/Video så är det väl inte direkt överhypat. Det har inte skrivits speciellt mycket om detta.  :unsure:

Spotlight är bättre än bra. I och med Tiger behöver man inte minnas var man la något... alls. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spotlight är bättre än bra. I och med Tiger behöver man inte minnas var man la något... alls. :)

Kan man förlägga filer med nuvarande söksystem? Nej, inte om man vet någonting om filen....

 

Spotlight gör oss bara bekvämare o det tackar man väl inte nej till :vissla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Spotlight fungerar så som Apple säger är det riktigt riktigt riktigt bra.  :D Sedan när det gäller Core-Image/Video så är det väl inte direkt överhypat. Det har inte skrivits speciellt mycket om detta.  :unsure:

Naturligtvis är det ju inte så snabbt och automagiskt som apple säger. Men det kommer du märka speciellt om du inte har en nyare dator så kommer den vara skapligt seg dom första timmarna efter tiger installationen innan indexeringen är klar.

 

Men iövrigt kan jag garantera att tiger är värt pengarna, för första gången kommer MacOS X vara snabbare än MacOS 9 på samma hårdvara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naturligtvis är det ju inte så snabbt och automagiskt som apple säger. Men det kommer du märka speciellt om du inte har en nyare dator så kommer den vara skapligt seg dom första timmarna efter tiger installationen innan indexeringen är klar.

 

Men iövrigt kan jag garantera att tiger är värt pengarna, för första gången kommer MacOS X vara snabbare än MacOS 9 på samma hårdvara.

De låter ju grymt skönt för jag tycker Panther går riktigt snabbt jämför med när jag hade Jaguar på den :cake:

 

Behöver bara tömma min HD på en del skräp, har bara 5,21 Gb ledigt på min 60 GB disk :pinch:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naturligtvis är det ju inte så snabbt och automagiskt som apple säger. Men det kommer du märka speciellt om du inte har en nyare dator så kommer den vara skapligt seg dom första timmarna efter tiger installationen innan indexeringen är klar.

Lösning: Installera på kvällen och dröm sött medan indexeringen pågår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...